Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۸۰۳میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها حدود ۱۵۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۶۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش ۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۲.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری در سهام بذر امید آفرین (بذر) با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود هزار و ۲۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۱.۳درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۱۵۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۶۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۴۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

پربیننده ترین عرضه پرحاشیه «اپال» در بورس تهران/ شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس حجم عرضه را کاهش داد ارزش سهام عدالت من (۵ اسفندماه) تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله در بورس امروز/ سهامداران با پالایش و دارا یکم آشتی کردند سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز/ جمع شدن برخی صفوف پالایشی‌ها آغاز شد نمای بورس امروز در پایان نیمه اول معاملات/ جمع شدن صفوف پالایشی‌ها پایدار نماند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده امیر مهدی زاده برجام معاملات صندوق قابل معامله دارا یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند