Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بخش دیجیتال آرت جشنواره «هنر زنده است» در ۹ عنوان برگزار می‌شود و به تشخیص هیئت داوران آثار مختلف شرکت‌کننده در این بخش رقابتی مورد ارزیابی هیأت داوران قرار می‌گیرد. در اولین دوره این جشنواره محمود کلاری دبیر و مهدی قاسمی مدیر اجرایی بخش دیجیتال‌آرت هستند و ابراهیم حقیقی، کامبیز درمبخش، سیف‌الله صمدیان و آزاده اخلاقی داوری آثار این بخش را بر عهده‌ دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی ۱۶۵ اثر منتخب این جشنواره در ۹ عنوان بخش دیجیتال آرت به شرح زیر است:

انیمیشن کامپیوتری (۴ اثر):

۱- روزی روزگاری در جهان - بابک بیگی، ۲- کیش و مات - میثم آذرزاد، ۳- چرخ دنده- امید سیفی، ۴- کرونا جنگ نیست- میثم آذرزاد   

چندرسانه‌ای (۶ اثر):

۱- ممنوع- سهیلا گلستانی، ۲- برای تمام آنهایی که با مرگ میرقصند- میثم آذرزاد، ۳- درختی که بود...درختی که هست- مینا زیوری، ۴- رهایم مکن- سهیلا گلستانی، ۵ - شهر خاموش- محسن رضایی، ۶- تیزر رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر- میثم آذرزاد          

فیلم موبایلی (۵ اثر):

۱- قطار- حامد نظری، ۲- برزخ- فرید یاحقی، ۳- اجاره نشین‌ها بیست و شش سال بعد- ایمان بیات‌فر، ۴- +۲ دقیقه- ارسلان امانتی، ۵- بیا...بیا...بدو- ارسلان امانتی     

موزیک‌ویدئو (۱۱ اثر):

۱- رویای ناتمام ساداکو- امیر درفشه، ۲- رهایم مکن- سهیلا گلستانی، ۳- بامداد- ریحانه کاوش، ۴- با من برقص- عارف شفیعی، ۵- منِ خراب- میثم آذرزاد، ۶- توردیون- هومن حسنی، ۷- ایکس مگاهرتز- محمد ایزدلو، ۸- عذاب فرشتگان- سام چگینی  ، ۹- خوشحالم- جواد زری‌نیا، ۱۰- بی زمان- فرید یاحقی، ۱۱- برس- نغمه مقصودلو

موشن‌گرافیک (۱۰ اثر):

۱-اومبا- داوود مرگان، ۲- صرافی اکسپرس- فرید یاحقی/ داوود مرگان ، ۳- سیرکوگرافیک- فرید یاحقی/ داوود مرگان، ۴- تیتراژ انیمیشن هزار و یک داستان- علی رئیس، ۵- به‌سوی آسمان- حسن صدیقی، ۶- نه به مواد- جواد زری‌نیا، ۷- برخورد با کرونا از نوع سوم- علی نکوئی‌فرد، ۸- چراغی بیافروز- جواد زری‌نیا، ۹- Opening نردبان - عمار رجبعلی، ۱۰- چهل سالگی- محمد قاسمی

نقاشی دیجیتال (۴ اثر):

۱- ایستاده برابر مرگ- حسین جعفرپور، ۲- آدم برفی- سمانه صلواتی، ۳- از دنیای من- یاسمن جنیدی، ۴- سی سالگی- شادی ادیبی قمصری   

وب‌سریز (۸ اثر):

۱- اون توو چه خبره؟۱- میرمحمد سیدنوروزیان،  ۳- پش مش - آزاد صادقی، ۶- مجموعه انیمیشن هزار و یک داستان: من هم نگاه نکرده بودم- علی رئیس، ۷-   مجموعه انیمیشن هزار و یک داستان: فهمیدم چکار کنم- علی رئیس، ٨- مجموعه انیمیشن هزار و یک داستان: قیچی کردنم خوبه- علی رئیس

ویدئوآرت (۱۵ اثر):

۱- کارگران مهاجر در تهران- میثم آذرزاد،۲- ۶۰=۱- ایمان داوری، ۳- گوشزد- مهدی کشتکار، ۴- بازی کلاغ‌ها- میرمحمد سیدنوروزیان، ۵- سرنوشت تاریک- امید مهدوی، ۶- ارگانیسم- داوود مرگان، ۷- تهران هوا ندارد- ساتیار امامی، ٨- ما هیچ، ما نگاه- مصطفی نوده، ۹- آب ما را خواهد برد- نغمه مقصودلو، ۱۰- تیرگی- فرید یاحقی، ۱۱- صحنه‌ی تاریخ- سهند سرحدی، ۱۲- خانه بی‌ستون- میثم آذرزاد، ۱۳- زنگ‌ها برای که به‌صدا درمی‌آیند- سینا اسماعیل‌نیا، ۱۴- آلند- داریوش گرگ‌وند، ۱۵-شالیزار سبز بیدار- ساتیار امامی

عکس موبایلی (۹۷ اثر):

۱- آرمان شهر، ویران شهر-  مرتضی خطیب‌زاده، ۲- اسارت در آزادی- آیدا منصوریه، ۳- بازار شمال- سمانه شیرازی، ۴- بر خیال- یسنا قربانی، ۵- برداشت گندم پس از یک سال تلاش- علی تشکری انوری، ۶- تمدن- مسعود ماکاوند، ۷- بدون عنوان- حمید شریعتی، ۸- بدون عنوان- حمیدرضا زبیری، ۹- بدون عنوان - حمیدرضا مجیدی، ۱۰- خانه عروسک- میثم منیعی، ۱۱- خیلی دور خیلی نزدیک- علی محمدی، ۱۲- دیروز قبل از باریدن باران- علیرضا صوت اکبر، ۱۳- راه و مه- بهزاد نیکوکار، ۱۴- رهایی- سمانه شیرازی، ۱۵- رویا- هادی افشار، ۱۶- بدون عنوان- ریحانه حاجی علیخانی، ۱۷- زمان- حمیدرضا مجیدی، ۱۸- زندگی در جنگل- زهره صحت، ۱۹- زندگی کردی- بهادر متکی، ۲۰- سبک جدید زندگی در دوران کرونا ۱- عباس رحیمی، ۲۱- سبک جدید زندگی در دوران کرونا ۲- عباس رحیمی، ۲۲- بدون عنوان- سمیه منصوری- ۲۳- صورت- امیر بهروزی، ۲۴- طبیعت بی جان شهر من...- جواد شیدا، ۲۵- عابر- اکبر کوه، ۲۶- عبور از اهواز- مهزیار مهدی‌پور، ۲۷- بدون عنوان- علیرضا صوت‌اکبر، ۲۸ فاصلە اجتماعی- ابراهیم علیپور، ۲۹- فلامینگو- جواد شیدا، ۳۰- بدون عنوان ۱- فواد اشتری، ۳۱- قاچاق کالا در مرز ایران و عراق- بهمن شریفی، ۳۲- قالب- حسن دهقاندوست، ۳۳- کوچە- ابراهیم علیپور، ۳۴- کودتای سفید- مهران میرزایی، ۳۵- گذر- مهسا الویری، ۳۶- مادر- مجید خالقی مقدم، ۳۷- مادربزرگ- الهام اظهری، ۳۸- متروکه ۱- هنگامه چراکار، ۳۹- متروکه ۲- هنگامه چراکار، ۴۰  - مثلث- هلیا بهمن پور، ۴۱- مرگ زندگی- محمد مهدی ورال، ۴۲- مرگ- مقداد نورالهی، ۴۳- بدون عنوان ۱- مریم ملک مختار، ۴۴- بدون عنوان ۲- مریم ملک مختار، ۴۵- ممتد- سالار نادرپور، ۴۶- هیچ چیز در افق نیست- سجاد صفری، ۴۷- و به سمتی بروم که درختان حماسی پیداست... - نوید احمدزاده، ۴۸- واترپولو- محمد مهیمنی   ۴۹- بدون عنوان ۱- ارسلان امانتی، ۵۰- بدون عنوان ۲- ارسلان امانتی، ۵۱- انعکاس- یاسمین حسین‌نژاد، ۵۲- اوزان- حامد نظری، ۵۳- بدون شرح- حمیدرضا حمزه پور، ۵۴- به اسمان نگاه کن- یونس همتی‌نیا، ۵۵-  پرواز- سیدعلیرضا رجایی شوشتری، ۵۶- جامانده از عشایر- کاظم فرامرزی، ۵۷- جنگ زده- شبنم ملکی، ۵۸- چرا- امین نظری، ۵۹- چهار فصل- علی‌اصغر فیض‌اللهی، ۶۰- حادثه- کیوان جعفری، ۶۱- حس یک پایان- بهنام نوایی، ۶۲- بدون عنوان-  حمید شریعتی، ۶۳- خواب عصرگاهی  - پوریا ترابی، ۶۴- رفتنی- شبنم ملکی، ۶۵- رقص در غبار- زهره صباغ‌نژاد، ۶۶- رقصی چنین- سیدناصر میرخانی، ۶۷- رویای پرواز۱- زهره لک، ۶۸- رویای پرواز ۲- علی‌اصغر فیض‌اللهی، ۶۹- زندگی ادامه دارد ...- امیر عنایتی، ۷۰- سحرخیزانِ صبحِ شهر- ندا صفرعابد، ۷۱- سکوت سرد- قاسم فتحی، ۷۲- سیستان و بلوچستان، خیلی دور خیلی نزدیک- محمد رضایی، ۷۳- عاشقانه - علی ابک، ۷۴- عبور- امین نظری، ۷۵- علف‌های هرز  - فرناز دمنابی، ۷۶-غوطه ور- زهره صباغ‌نژاد، ۷۷- بدون عنوان ۲- فواد اشتری، ۷۸- کاک ایرج- جمشید فرجوند فردا، ۷۹- لجن درمانی- علی محمدی، ۸۰- لطفا گوسفند نباشید- شبنم ملکی، ۸۱- مادران- بهمن صادقی، ۸۲- مرثیه- زهره صباغ‌نژاد، ۸۳- نجیب- ارسلان امانتی، ۸۴- یخ زدگی- شعله شادمانی، ۸۵- ابرهای جهان- جمشید فرجوند فردا، ۸۶- با بهترین پدربزرگ دنیا- امیر عنایتی، ۸۷- بالاتر از خورشید- امین دهقان، ۸۸- پسر روزنامه‌ فروش - میلاد حدادیان، ۸۹ - پنجشنبه  - حسن دهقاندوست، ۹۰- تصویر یک رویا- سید ناصر میرخانی، ۹۱ - دوچرخه- محمد مهدی ورال، ۹۲- سیزده به‌در کرونایی- محمد آهنگر، ۹۳- بدون عنوان ۳- فواد اشتری، ۹۴- نوازنده- مجید خالقی‌مقدم، ۹۵- رویا- مهدی بلوریان، ۹۶- روستا  - یگانه اسفندیاری‌نیا، ۹۷- بندو پرواز در یک قاب- یگانه اسفندیاری‌نیا

آثار نخستین دوره جشنواره آنلاین «هنر زنده است» از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۹۹ بر اساس جدولی که متعاقبا منتشر خواهد شد، روی پلتفرم تیوال پخش می‌شود.

کد خبر 587172 برچسب‌ها هنرهای تجسمی جشنواره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره انیمیشن هزار و یک داستان بخش دیجیتال آرت بدون عنوان علی رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد

استاد اسلامی ندوشن از نام‌آوران کامروایی بود که پیمانه زندگی‌شان پُر و پیمان بوده، از مصادیق اعلای بزرگانی که زیست تام و مرگ به‌هنگام داشته‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، احمدرضا بهرام‌پور، پژوهشگر و منتقد ادبی، در یادداشتی به‌مناسبت دومین سالروز درگذشت زنده‌یاد محمدعلی اسلامی ندوشن، یادی کرده است از خدمات این استاد بنام به فرهنگ و ادبیات ایران. یادداشت بهرام‌پور را می‌توانید در ادامه بخوانید: 

حقوق خوانده‌بود اما جانش سرشته‌با ادبیات و سرشار از مطالعاتِ فرهنگی بود. همچون چخوف که تناقضِ میانِ شغلِ پزشکی و هنرِ خویش را در عبارتی جاودانه‌کرده‌بود، او نیز می‌گفت حقوق عیال و ادبیات محبوبه‌ من است! ادب‌دوستی‌ِ خویش را بیش‌‌تر مرهونِ خاله‌اش می‌دانست؛ خاله‌ای تنها که در خردسالی او را با آثارِ سعدی، این «شیخِ همیشه‌شاب» آشناکرده‌بود. جیمز جویس نیز میلِ بیمارگونهٔ خویش به داستان‌نویسی را متاثّر از عمهٔ قدّیسه‌مانندِ خود می‌دانست؛ عمه‌ای که جویس را در خردسالی به تماشای تابلوی «روزِ قیامت» می‌بُرد.

استاد اسلامی گرچه مردی اروپا رفته، پاریس‌دیده‌ و شرق‌ و غرب‌گردیده‌ بود، اما دلی داشت که همواره در ایران بود و برای آن دُختِ پری‌وار می‌تپید. درک و دریافت‌ام از مطالعهٔ مستمرِ آثار استاد را اگر بخواهم در چند واژه خلاصه‌کنم، این‌ کلیدواژه‌ها است: خردگرایی، مداراگری، فرهنگ‌مداری و اندیشیدن به سرشتِ ایران و سرنوشتِ ایرانی.

اسلامی ندوشن در آینه خاطرات شاگردان/ او بزرگتر از نامش بود!

استاد اسلامی مردِ «دیده‌ور»ی بود و هرگز فریبِ «افسانه و افسونِ» زمانه را نخورد. سال‌های جوانی‌اش را شعر سرود، گاه نیز البته به‌تفاریق و ازسرِ تفنّن، داستان و نمایشنامه نوشت. اما شغلِ شاغلش نقدِ ادب و فرهنگِ ایران بود. و ادبیات فارسی را بیش‌تر ازمنظر و زوایای انسانی و اخلاقی‌اش، پژوهید و تحلیل‌کرد. بی‌گمان نقدِ ادبیِ ما بسیار وامدارِ ایشان است و تاریخِ شاهنامه‌پژوهی و حافظ‌شناسی نیز آراء‌شان را ازیادنخواهدبرد.

سهمِ استاد در شکل‌گیری ادبیاتِ تطبیقیِ ایران نیز شایانِ توجه‌ است. استاد اسلامی آثارِ رنگارنگی (شعر و زندگی‌نامه و ...) را به فارسی نیز برگرداند و چندین سفرنامه خواندنی و ماندنی نیز از خود به‌ یادگار نهاد. بسیارند کسانی که از دریچهٔ دل‌انگیزی که او به‌رویشان گشود، با کشورِ شوراها و شهرهای افغانستان و سرزمین چین آشنا شدند.

استاد جستارنویسِ پرکاری نیز بودند و مقالاتِ گوناگون‌شان در برترین مجلات هر دوره («پیامِ نوین»، «یغما»، «نگین»، «هستی» و ...) منتشرمی‌شد. اما اهتمام‌شان در همهٔ این آثارِ گوناگون، معطوف بود به دغدغه‌های ایران‌دوستانهٔ استادی که همیشه و همه‌جا چشمی به تاریخ و فرهنگ سرزمینِ مادری‌اش داشت و به ما نیز یادآورمی‌شد «ایران را ازیادنبریم».

استاد اسلامی به‌خلافِ اغلبِ ادیبان، جان‌مایه و جوهرهٔ آثارِ ادبی را با زبان و بیانی روشن و رسا به مخاطب می‌شناساند. شاهنامه و شعرِ حافظ را با دید و دریافتی روزآمد می‌نگریست. اغلب درپیِ شناساییِ پیامِ انسانی و اخلاقیِ آثار بود. و خود نیز هرگز به جانبِ جدال‌های قلمیِ فرصت‌سوزانه و فرهنگ‌ستیزانه میل‌نکرد.

به‌گمانم در طولِ هزار سالی که از سروده‌شدنِ شاهنامه می‌گذرد، کسی درست‌تر و خوش‌خوان‌‌تر و خلاقانه‌تر از استاد اسلامی و زنده‌یاد شاهرخِ مسکوب «داستانِ داستان‌ها»ی شاهنامه را تحلیل‌ نکرده‌ است. گرچه ایشان ادعایی در حافظ‌پژوهی نداشتند اما چند اثر در این‌ زمینه نیز منتشرکردند و «ماجرای پایان‌ناپذیرِ حافظِ» ایشان از درخشان‌ترین آثار در حیطهٔ حافظ‌پژوهی است.

ایشان بارها در نوشته‌هایشان کسانی را کامیاب خوانده‌اند که پیمانهٔ زندگی‌شان را پُرکرده‌اند و «ذخائر و استعدادِ وجودی‌شان را به‌حدّ‌اعلا شکوفانده‌اند» و به‌قولِ بیهقی «جهان‌خوردند»! ازجمله دربارهٔ بهار نوشته‌اند: «من بهار را مردی کامروا می‌دانم، زیرا از زندگی نترسید و خود را دلیرانه در دهانِ آن انداخت». دربارهٔ اخوان نوشته‌اند: «کوتاه یا بلند، مهم آن است که پیمانه پُر شود؛ و پیمانهٔ اخوان پر بود و پیمان را به آخر رساند». نیز دربارهٔ استاد غلامحسین یوسفی نوشته‌اند: «برسرِهم [...] سعادتمند زندگی کرد [...]. زندگی پاکیزه و باحاصلی را گذراند».*

استاد اسلامیِ ندوشن خود نیز از نامورانِ کامروایی است که پیمانهٔ زندگی‌شان پُر و پیمان بوده‌! از مصادیقِ اعلای بزرگانی که "زیستِ تامّ" و "مرگِ به‌هنگام" داشته‌اند. استاد دور از ایرانِ محبوبشان درگذشتند، اما «پیمانه چو پُر شود چه بغداد و چه بلخ»!

*عبارات نقل‌شده برگرفته از کتابِ «نوشته‌های بی‌سرنوشت»، اثرِ استاد اسلامی ندوشن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد