Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در پی گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش شهرهای قرمز بویژه در استان خوزستان همه دستگاه های مسوول را موظف کرد تمام تلاش خود را برای کنترل زنجیره و مقابله با بیماری و جلوگیری از موج چهارم آن، بکار گیرند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه روسای کمیته های هشتگانه ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد که باید با همکاری و همراهی مردم و تلاش و نظارت دقیق همه دستگاه های مسوول، اجازه داده نشود با شکل گیری خیز جدید بیماری، سلامت و معیشت مردم آن هم در آستانه عید تحت تاثیر قرار گرفته و یا آسیب ببیند و ناچار به تشدید محدودیت ها شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه برنامه های تدوین شده برای مدیریت خیز احتمالی بیماری را ارائه کرد که در چارچوب آن، روند بیماریابی، جداسازی و حمایت از بیماران از سوی دستگاه های مختلف با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. این برنامه و طرح قرار شد به صورت آزمایشی در استان خوزستان که هم اکنون برخی شهرهای آن در وضعیت قرمز هستند، اجرا شود و پس از آسیب شناسی و بررسی میزان موفقیت آن، در سایر شهرها نیز اجرا گردد.

همچنین در این جلسه وضعیت شهرهای قرمز از جمله در خوزستان بررسی و مقرر شد کنترل و مدیریت مرزها و جلوگیری از تردد مسافران از مرز با عراق تشدید شود و همزمان نظارت بر فعالیت اصناف و کنترل رفت و آمدهای بین شهری در استان خوزستان افزایش یابد.

رئیس جمهور نیز با تاکید بر اهمیت اقدامات انجام شده در استان خوزستان، به وزارت کشور و قرارگاه عملیاتی ماموریت داد گزارش های اقدامات انجام شده را به ستاد ملی برای همکاری سایر دستگاه ها ارائه کند و در صورت نیاز نیز به استانداری و ستاد استانی کرونا در خوزستان اختیاراتی تفویض شود.

روحانی تاکید کرد: صرف نظر از نوع ویروس جهش یافته یا غیرجهش یافته می بایست نهایت دقت در رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام داد و بیماریابی زودرس، افزایش تعداد تست ها و اطمینان از قرنطینه مبتلایان اصول اساسی در کنترل اپیدمی است.

همچنین در این جلسه در خصوص ایجاد وحدت رویه در صدور مجوز ترددهای ضروری بین شهری از سوی فرمانداری ها، مقرر شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا چارچوب واحدی را آماده و به فرمانداری ها ابلاغ کند.

ضرورت تدوین دستورالعمل اجرایی چگونگی کنترل مبادی و ورودی و خروجی کشور و کنترل بیماری از سوی وزارتخانه های راه و بهداشت و درمان و هلال احمر از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طبق سند ملی ارائه شد و رئیس جمهور تاکید کرد که روند واکسیناسیون به رغم مشکلاتی که دشمنان در روند تهیه واکسن و تامین منابع مالی آن ایجاد کردند، باید با شتاب ادامه یابد و مردم مطمئن باشند که این روند تا تکمیل کامل واکسیناسیون، متوقف شدنی نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور ستاد ملی مقابله با کرونا استان خوزستان قرارگاه عملیاتی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

زهره سادات لاجوردی اظهار داشت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

به گزارش مهر، وی افزود: در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است، اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود، اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان