Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ برزین ضرغامی افزود: این سازمان به منظور تأمین اهداف کلانشهر تهران بزرگ با رویکرد تعامل و مشارکت شهروندان و همچنین تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و متخصصان حوزه مبلمان شهری و بکارگیری ایده‌های نو، جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) را برای پنجمین دوره متوالی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اهداف کلان جشنواره افزود: فراهم آوردن بستری برای مشارکت حداکثری متخصصان امور طراحی و شهری و افزایش تعامل شهروندان با شهر، توجه به شکوفایی، خلاقیت، نوآوری و کشف استعدادهای خلاق، تحقق آرمان‌های شهر انسان مدار، پایدار و سالم و همچنین تأمین نیازهای شهری در عرصه مبلمان شهری از اهداف کلان جشنواره ملی طراحی است.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق به موضوع مسابقه این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: طراحی سرویس بهداشتی پیش ساخته برای شهر تهران موضوع این دوره جشنواره ملی دایره خلاق است.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه دبیر این جشنواره دکتر سمیه فدایی نژاد است، تصریح کرد: مهندس مصطفی کاظمی، دکتر کیهان محمدخانی و دکتر صادق کرمیان نیز اعضای شورای سیاست گذاری این دوره جشنواره خواهند بود.

وی بیان کرد: هیأت داوران را متخصصانی برجسته و با سابقه از چهار زمینه "طراحی صنعتی، معماری، تأسیسات و جامعه ‌شناسی شهری" تشکیل می‌دهند.

این مسئول گفت: در بخش طراحی صنعتی وحید چوپانکاره عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران، ناصر کلینی ممقانی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران، مریم‌سادات خلیلی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران و مهدی اصل فلاح عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران داوری این بخش را بر عهده دارند.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق ادامه داد: در بخش معماری نیز سعید حقیر عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه تهران، آرش مظفری (معمار)، سیدجواد میرحسینی (معمار، مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران) داوران این بخش خواهند بود.

ضرغامی اظهار داشت: در بخش تأسیسات نیز محمدرضا سلطاندوست استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر داور این بخش است و در بخش جامعه‌شناسی شهری نیز حسین ایمانی جاجرمی عضو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران داوری را بر عهده دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، تمامی طراحان، هنرمندان و متخصصان با رعایت الزامات و مقررات مسابقه می توانند در این رویداد شرکت کنند.

براین اساس پیشنهاد شده که شرکت‌ کنندگان به صورت گروهی و با تخصص‌های مرتبط با طراحی صنعتی و رشته‌های وابسته، معماری و رشته‌های مرتبط و با همکاری متخصصینی از حوزه‌های تأسیسات و جامعه‌شناسی شرکت کنند.

ضرغامی با اشاره به نحوه شرکت در مسابقه افزود: هنرمندان می توانند با مطالعه کامل فراخوان و مطالب مربوط به نحوه شرکت در مسابقه، مندرج در وبسایت جشنواره، ثبت نام از طریق وب سایت جشنواره به آدرس zibasazievents.tehran.ir، ایده‌پردازی و طراحی آثار بر اساس موارد خواسته شده در وبسایت و ارسال ایده‌ها و طرح‌ها در فرمت اعلام شده در وبسایت جشنواره، در این مسابقه شرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: شاخص‌ها و معیارهای داوری آثار شامل کارایی، ایستایی، زیبایی، طراحی پایدار/ فراگیر، خلاقیت و نوآوری است.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق توضیح داد: مهلت ثبت نام و ارسال آثار از زمان آغاز فراخوان تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ است و داوری آثار به همراه پالایش و بررسی اصالت آثار از ۲۶ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و نتایج این دوره مسابقه نیز اول اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور سازمان زیباسازی شهر جشنواره ملی طراحی دانشگاه تهران پنجمین دوره مبلمان شهری دایره خلاق شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید:

کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟

«ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» به عنوان شعار آیین‌های دانشگاه تهران در نود سالگی، بر پس زمینه صفحات روزشمار تاریخی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ نقش بسته است.

بررسی سیر تکامل نمادهای آموزش عالی ایران را می‌توان به پنج دوره شامل (۱) تاسیس دانشگاه جندی شاپور در سال ۲۷۱ میلادی، (۲) تاسیس نظامیه‌ها در سال ۱۰۶۵ میلادی، (۳) تاسیس ربع رشیدی در سال ۱۲۷۵ میلادی، (۴) تاسیس دارالفنون در دسامبر سال ۱۸۱۴ میلادی و (۵) شکل‌گیری دانشگاه نوین، دانشگاه تهران در سال ۱۹۳۴ میلادی تقسیم‌بندی نمود. بنابراین استفاده از این ظرفیت‌های تاریخی ملی که موجبات غرور ملی و امیدآفرینی را فراهم می‌سازد، نقطه عزیمت دانشگاه تهران در انتخاب شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» بود.

در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (آذر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی) برگزار شد، سابقه طولانی دانش و آموزش در تمدن ایران باستان مورد توجه قرار گرفت. یونسکو در این اجلاس، قدمت تاسیس دانشگاه جندی شاپور را ۱۷۵۰ سال ثبت و آن را کهن‌ترین دانشگاه جهان اعلام کرد. پیش از این رویداد، دانشگاه‌های بزرگ و نام‌آشنایی چون بولونیا، آکسفورد، کمبریج و سوربون، با قدمت نزدیک به ۱۲۰۰ سال را آغازگر سنت دانشگاهی در جهان می‌دانستند. ثبت پیشینه تاریخی جندی شاپور، بر قدمت آموزش عالی در جهان افزود و کانون آن را از مغرب زمین به مشرق و دیار کهن ایران انتقال داد.

معرفی جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان افتخاری است که نصیب کشور ایران شده است و این امر سابقه طولانی و قدیمی آموزش و علم‌اندوزی در کشور را به همگان اثبات می‌کند لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» ماموریتی خطیر به دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران واگذار کرد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی ایران یاد می‌کنند و در دیدار با دانشگاهیان در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ فرمودند: «در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام‌بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم ان‌شاءاللَّه باید باشد.» لذا بر اساس این تاریخچه ارزشمند نمادهای آموزش عالی در ایران و نقش‌آفرینی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در دوره کنونی که از تکامل تاریخی جندی شاپور، نظامیه، ربع رشیدی و دارالفنون شکل گرفته و میراث‌دار این تاریخ کهن است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود تا از طریق این رویدادها، ضمن معرفی پیشینه فرهنگی و علمی تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان، به تبیین نقش دانشگاه تمدن‌ساز پرداخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228420 برچسب‌ها دانشگاه تهران

دیگر خبرها

  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • استنتاج ۱۰ حکم درباره شهر مطلوب اسلامی از نهج‌البلاغه