Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در جمع مدیر و اساتید مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که خودشان را تربیت شده پروردگار معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: مدیریت بر جامعه  بشری آن‌هم در سطح مدیریت پیغمبر آخر زمان، نیازمند تربیت یافتن در بستر ربوبیت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اثر گذاری افراد در جامعه بدون تربیت امکان پذیر نیست، یادآور شد: بنا به فرمایش امام صادق(ع) محور تربیت خداوند نسبت به پیامبر(ص)، مسئله محبت و مبتنی بر آن بوده است.

امام جمعه همدان افزود: مشاهده رفتار پیامبر گرامی اسلام نسبت به مومنان، گویای آن است که اگر فردی داعیه تربیت جامعه را دارد باید برای جامعه دردمند و دغدغه‌مند باشد و با محبت با مردم برخورد کند.

وی با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) تربیت شده حضرت محمد(ص) است و با توجه به حیات، ممات و سیره زندگی حضرت علی(ع)، عمل به حرف حضرت ابراهیم(ع) که فرمود همه زندگی باید برای خدا باشد را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نتیجه تربیت در بستر اسلام، عبودیت محض خواهد بود، که همان فلسفه خلقت است، گفت: محصول تربیت پیامبر(ص)، تربیت یک عبد بود، که این عبودیت در وجود علی(ع) به طور کامل محقق شده است.

وی تصریح کرد: در روایات تاکید شده که هر کس مودب به آداب الله نشود، هم با حسرت زندگی می‌کند و هم با حسرت خواهد مرد، بنابراین تنها راه رسیدن به آرامش، مودب شدن به آداب خداست و این مهم جایگزین دیگری ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه وظیفه تربیت جامعه ایمانی بر عهده علی(ع) است، عنوان کرد: بشر برای تربیت شدن و تحقق عبودیت فردی و اجتماعی هیچ راهی جز قرار گرفتن در شعاع ولایت امیرالمومنین(ع) ندارد.

وی با بیان اینکه این فیض الهی و هدایت جامعه به صورت واسطه‌ای توسط پیامبر(ص)، امام علی(ص) و مومنین اتفاق می‌افتد، گفت: البته هر کس نمی‌تواند از این ولایت استفاده کند، چرا که امام علی(ع) امیر متقین و امیرالمومنین است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تنها بستر دستیابی به تربیت همین مجرا و مسیر است، اظهار داشت: در کلام بزرگان بر این موضوع تاکید شده است که بدون ولایت، رسیدن به مقامات عالی انسانی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست