Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه کمیته فرش که با حضور رییس ملی فرش ایران برگزار شد ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و شهرداری های استان را موظف کرد برای رونق فرش دستباف ، بازارچه‌های دائمی در استان راه اندازی کنند.

نماینده عالی دولت در استان در این نشست که مشکلات و آسیب های حوزه بافندگان فرش و قالیبافی در مازندران مورد بررسی قرار گرفت ، گفت : راه اندازی مراکز دائمی نمایشگاهی فرش دستباف با هدف حفظ و احیا این هنر و صنعت در مازندران و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد : قالیبافان و دیگر مشاغل مرتبط از جمله رنگرزان ، رفوگران و طراحان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۱۰۰۰۶۶۵۵ برای دریافت کارت بیمه درمان، تکمیلی، عمر یا پکیج کامل بیمه ایران به عنوان حامی قالی ایران ثبت نام کنند.

استاندار مازندران همچنین با اعلام این که اختصاص تسهیلات بانکی به تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه در تولید فرش به صورت ویژه در حال پیگیری است ، گفت : بانک قرض الحسنه مهر۲۵ میلیون تومان تسهیلات شامل پنج میلیون تومان به مدت سه سال برای بیمه و ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات اعتباری برای خرید مواد اولیه یا معیشتی فعالان حوزه فرش تخصیص داده است.

حسین زادگان افزود : ثبت جهانی فرش کلاردشت از مطالبات جدی استان است که از سازمان ملی فرش انتظار تحقق این مهم را داریم.

نشست امروز دومین نشست درباره بررسی و رفع مشکلات فرش دستباف و قالیبافان مازندران است که در سال جاری به ریاست استاندار برگزار می شود.

هنر قالیبافی یا همان فرش بافی در مازندران قدمتی ۶ هزار ساله دارد ، اما به طور گسترده و مدرن از حدود ۴۰۰ سال پیش این صنعت در میان مردم بومی استان رواج داشته است. 

اگر چه این صنعت با وجود تاریخی عمیق و گره محکم با تاریخ و هویت مردم مازندران در چند دهه اخیر رفته رفته با تغییر شکل سبک زندگی مردم استان نیز به فراموشی سپرده شده بود ، اما در سال های اخیر با حمایت های دولت این صنعت جان دوباره گرفته است اما هنوز دارای مشکلات اساسی است که برای تداوم حیات باید از سد آنها بگذرد. 

براساس آمارهای رسمی سالانه حدود ۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف در مازندران تولید می شود.

برچسب‌ها فرش قالی بافان ساری استانداری مازندران احمد حسین زادگان 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش قالی بافان ساری فرش قالی بافان ساری استانداری مازندران احمد حسین زادگان اخبار کنکور فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد

ایالت هاوائی به نخستین ایالتی تبدیل شد که در کنگره ایالتی خود قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالتی در هاوائی با تصویب قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند در غزه آتش‌بس برقرار کند. هاوائی نخستین ایالتی در آمریکا است که چنین قطعنامه‌ای به تصویب رسانده است.

پیش از این در ماه مارس مجلس سنای هاوائی با 24 رأی موافق و یک رأی مخالف این قطعنامه را تصویب کرده بود. مجلس نمایندگان با 48 رأی موافق و 3 رأی مخالف این قطعنامه را روز جمعه به تصویب رساند. با آنکه هاوائی نخستین ایالتی است که اقدام به تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌کند اما «اتاق دسترسی عمومی» کنگره ایالتی هاوائی به هافینگتون‌پست گفت که از قدرت لازم برای اجرایی کردن این قانون برخوردار نیست و این قطعنامه به امضای فرماندار نیاز ندارد.

طبق نوشته یاهونیوز، قانونگذاران ایالتی خواستار آن شده‌اند که جو بایدن برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه تلاش کند. علاوه بر این، قطعنامه مذکور خواستار آن شده که دولت بایدن در جهت ترک خصومت‌ها و تسهیل ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تلاش کند.

دولت جو بایدن در 207 روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد از اصلی‌ترین موانع برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده و تا کنون چند قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس وتو کرده است. این در حالی است که از زمان آغاز جنگ در غزه بیش از 34 هزار نفر به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزهبایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیمرسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی