Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:34:31 GMT

تمدید ماموریت نیروهای آلمان در افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۷۰۲۷

تمدید ماموریت نیروهای آلمان در افغانستان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مصوبه در صورت کسب حمایت پارلمان آلمان (بوندستاگ) منجر به تمدید ماموریت نیرو‌های این کشور در افغانستان تا پایان سال آینده میلادی می‌شود در حالی‌که ماموریت کنونی این نیرو‌ها پایان مارس آینده منقضی می‌شود.

در حال حاضر حدود ۱.۱ هزار نظامی آلمانی در افغانستان حضور دارند، این یعنی بعد از آمریکا در قالب عملیات "حمایت قاطع" که ناتو ابتدای سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، آلمان دومین کشور حاضر در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تصمیم یک هفته بعد از اعلام ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گرفته شده که گفت، وزیران دفاع ناتو در نشست‌شان در بروکسل تصمیم نهایی از بابت سرنوشت ماموریت خود در افغانستان نگرفتند.

این مصوبه در میانه اختلافات روزافزون درباره افغانستان انجام گرفته چراکه دولت جو بایدن در حال بررسی امکان لغو توافقنامه امضا شده بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با طالبان در سال گذشته در دوحه است؛ توافقنامه‌ای که بر خروج نیرو‌های آمریکایی در ضرب الاجل نهایتا آوریل آینده تاکید دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی انیس نقاش زکی یمانی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 نیروهای آلمان در افغانستان فرانسه پارلمان آلمان پروتکل الحاقی انیس نقاش زکی یمانی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، اداره ملی فضایی چین اعلام کرد، کاوشگر چانگ‌ای‌۶ که قرار است سمت دور و پنهان ماه را کاوش کند، بین ساعت ۱۷ الی۱۶ بعد از ظهر به وقت چین و برابر با یک بامداد به وقت تهران پرتاب شود.

ماموریت چانگ‌ای‌۶ وظیفه جمع آوری و بازگرداندن نمونه‌ها از سمت دور ماه را بر عهده دارد که نخستین تلاش بشدیت در نوع خود است.

سازمان فضایی چین گفته است: موشک حامل لانگ‌مارچ با سوخت هیدروژن مایع و پیشرانه برودتی اکسیژن مایع تغذیه می‌شود و به دلیل عملکرد قوی که دارد برای این ماموریت انتخاب شده است.

به گفته لو یونتونگ، یکی از اعضای شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، این ماموریت شامل ۱۱ مرحله است که ب خی از این مراحل به این صورت است که ابتدا، کاوشگر سوار بر موشک حامل لانگ‌مارچ می‌شود تا به مدار پرتاب شود، سپس سفر خود را به سمت ماه آغاز می‌کند. پس از رسیدن به مجاورت ماه، برای فرستادن کاوشگر به سمت دور ماه وقفه‌ای تعریف شده است و پس از رسیدن به سمت دور ماه و تکمیل نمونه برداری، کاوشگر رباتیک از سمت پنهان ماه بلند می‌شود.

به گفته مقامات چینی، چانگ‌ای‌۶ قرار است نمونه‌های بیشتری از سنگ‌های ماه جمع‌آوری کند تا داده‌های تکمیل‌تری از تاریخ و تشکیل ماه به دست آورد. این ماموریت نقش مهمی در توسعه دانش محققان از ماه و اصول آن، از جمله تشکیل زمین و دیگر سیارات دارد.

پس از انجام موفقیت‌آمیز ماموریت‌های چانگ‌ای یک تا چانگ‌ای ۵، چین نقش بزرگی در اکتشاف و بررسی ماه و سیارات منظومه شمسی برعهده گرفته است. ارسال چانگ‌ای‌۶ به مدار زمین این کشور را به یکی از قدرتمندترین کشور‌ها در حوزه فضایی تبدیل می‌کند.

این ماموریت نشان از توانایی و تلاش چین برای بالا بردن دانش و تکنولوژی خود در فضاپیما و کاوشگر‌ها را دارد؛ با انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت، دانشمندان و مهندسان چینی می‌توانند به دستاورد‌های بزرگتری در اکتشاف فضا دست یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • توخل: نگران آینده بایرن نیستم
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟
  • تمدید با پسر مارسلو: رئال آینده را بیمه کرد (عکس)