Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یک ماه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا و شنیده شدن زمزمه های پیوستن مجدد واشنگتن به توافق هسته ای ایران، امیدها به بهبود وضعیت اقتصادی ایران و بازگشت سرمایه گذاران خارجی به این کشور افزایش یافته است.

نشریه "هاندلزبلات" آلمان در مطلبی با اشاره به علاقمندی کشورهای اروپایی از جمله آلمان به بهبود وضعیت اقتصادی در ایران نوشت: تحریم نفتی ، تورم ، سقوط ارزش پول ملی و غیره، این ها بحران هایی هستند که ایران طی سال های گذشته با آنها دست به گریبان بوده، اما پس از تغییر قدرت در ایالات متحده آمریکا بار دیگر اقتصاد این کشور به آینده امیدوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه در بخشی از مطلب خود به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران پرداخت که وی در آن ابراز امیدواری کرد ایران بتواند در آینده نزدیک چهار میلیون بشکه نفت صادر کند. این سخنان گویای این واقعیت است که ایران امیدوار است. این میزان صادرات می تواند نمادی برای بازسازی کشور و بهبود اوضاع بیش از همه برای جوانان این کشور باشد.  

به نوشته هاندلزبلات ، هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران مخاطب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دوران چهارساله اش نبوده است. همانطور که ترامپ بارها گفت، ایران تحت «شدیدترین تحریم های تمام دوران ها» قرار گرفت. دورانی که ایران تنها قادر به فروش نیم میلیون بشکه نفت بود. با این حال این فشارها علیه ایران با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به پایان رسید.

پس از به قدرت رسیدن بایدن در آمریکا طرف های اروپایی خواهان تسریع روند بازگشت این کشور به توافق هسته ای شده اند. در همین رابطه «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای ایران، مهمترین و فوری‌ترین زمینه همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا بعد از روی کارآمدن دولت جو بایدن را تلاش برای بازگرداندن این توافق به مسیر قبل دانست.

از سوی دیگر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته با اذعان به این که برجام بر مبنای درستی آغاز شده است، گفت: بر همین اساس هم ما با متحدانمان در ۱+۵، متحدان منطقه‌ای و اعضای اصلی کنگره در حال رایزنی هستیم. ما گفتیم که مایلیم با ایرانی‌ها در قالب ۱+۵ دیدار کنیم.

در پاسخ به این سخنان حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفت: دولت جدید آمریکا عملیات تروریستی اقتصادی را فورا متوقف کند، آن وقت می‌شود مذاکره کرد. در برجام صحبت می‌کنیم ولی بر برجام صحبت نمی‌کنیم. اضافه کردن دو ماده ممکن نیست ولی شرط همه این ها ، پایان تروریسم و فشار است.

رئیس جمهوری ایران همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران، با اشاره به اینکه شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با گذشته تفاوت کرده است، گفت: شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌توانند پیشگام گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف باشند.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا آلمان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا آلمان برجام ایالات متحده آمریکا آلمان ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور