Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس؛ جئورجیوا در پیامی به نشست مجازی جمعه آینده گروه ۲۰، از دولت ها درخواست کرد برای اطمینان یافتن از مهار کووید – ۱۹، توزیع واکسن را افزایش دهند.

وی افزود: درخواست های اقتصادها برای اقدام هماهنگ در این (زمینه)، بسیار زیاد و چشمگیر است. پیشروی سریع تر در راه پایان دادن به این بحران بهداشتی، می تواند درآمد کلی جهان را در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ تا ۹ تریلیون (۹ هزار میلیارد) دلار افزایش دهد که باید شامل تامین هزینه مالی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ارسال دوباره واکسن های اضافی به کشورهای دچار کمبود و افزایش تولید آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پیش بینی های این نهاد وام دهنده جهان، با وجود بالارفتن امیدواری ها به بهبود اوضاع اقتصادی با توزیع واکسن، نرخ بیکاری سال جاری تنها در کشورهای عضو گروه ۲۰ (جی ۲۰) از ۲۵ میلیون فراتر رفته است.

جئورجیوا افزود: با افت درآمد سرانه شهروندان بازارهای نوپدید و کشورهای در حال توسعه به استثنای چین، تا پایان ۲۰۲۲ به ۲۲ درصد پائین تر از سطوح پیش از آغاز بحران همه گیری، در مقایسه با کاهش فقط ۱۳ درصدی درآمد سرانه شهروندان اقتصادهای پیشرفته، میلیون ها تن به ورطه فقر مطلق پرتاب خواهند شد. به این علت ما به همکاری های بین المللی بسیاری نیرومندتری برای شتاب بخشیدن به عملیات توزیع واکسن در کشورهای فقیرتر، نیازمندیم.

وزیران دارایی و رئیسان بانک های مرکزی گروه ۲۰ روز جمعه برای بررسی وضع بهبود اقتصاد جهان و بهترین راه مبارزه و حل این مشکل، به صورت مجازی ملاقات خواهند کرد.

بر اساس ارزیابی این بانک مستقر در واشینگتن، تا پایان سال آینده عقب افتادگی درآمدهای بیش از نیمی از ۱۱۰ کشور دارای اقتصاد نوپدید و در حال توسعه، از اقتصادهای پیشرفته، بیشتر خواهد شد و بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، شکاف های درآمدی درون کشورهای در حال توسعه را افزایش خواهد داد به ویژه در حالی که میلیون ها کودک هنوز با مشکل اختلال در آموزش روبه رو هستند.

رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داد: فراهم کردن امکان تبدیل شدن این کودکان به نسل گمشده، خطایی نابخشودنی خواهد بود که زخم های درازمدت اقتصادی این بحران را عمیق تر خواهد کرد.

او همچنین اعلان کرد: بیش از نیمی از مجموع ۲۵۰ میلیارد دلار بودجه تخصیص یافته این نهاد پولی برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در جهان، به آمریکای لاتین پرداخت خواهد شد. در آمریکای لاتین، فقط برزیل و اروگوئه برای مقابله با ضربه اقتصادی همه گیری به صندوق متوسل نشده اند.

بانک جهانی نیز در جدیدترین گزارش نیمسال چشم انداز اقتصادی جهان اعلام کرد، انتظار می‌رود منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در سال ۲۰۲۱ منوط به اعمال تدابیر مقابله ای در جهت مهار بیماری همه‌گیر، توزیع واکسن و اجرای منظم طرح‌های واکسیناسیون، ثبات قیمت کالاهای اساسی و بهبود وضعیت تجارت خارجی در دو حوزه صادرات و واردات، رشد ۳.۷ درصدی را تجربه کند.

براساس آخرین آمارهای تارنمای «وردو میترز» تا کنون بیش از ۱۹ میلیون و ۴۴۶ هزار نفر در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین بیش از ۶۱۴ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 قرنطینه بحران اقتصادی صندوق بين المللی پول پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل تبعات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان از نگاه اساتید دانشگاه هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 قرنطینه کرونا کووید 19 قرنطینه بحران اقتصادی صندوق بين المللی پول اخبار کنکور آمریکای لاتین ویروس کرونا توزیع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد