Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در دمشق با وزیران خارجه و اطلاع رسانی سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه‌های سیاسی، رسانه‌ای، علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین تحولات اوضاع منطقه و اهمیت تقویت ارتباط و رایزنی بین دو کشور در تمام سطوح برای پیشبرد روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اثرات غیرانسانی ناشی از تحریم‌های یک جانبه اقتصادی که بر مردم این کشور تحمیل شده، بر لزوم تلاش‌های مشترک میان دمشق و تهران برای مقابله با چالش‌های مشترکی که امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

مقداد همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌های دو جانبه میان دمشق و تهران برای افزایش توانایی‌های دو ملت در مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا و غرب که به ابزاری در دست برخی کشورها برای تحمیل خواست و برنامه‌های سیاسی خود به کشورهای مستقل تبدیل شده است، تأکید کرد.

وی بار دیگر بر حمایت سوریه از مواضع ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مخالفت دمشق با تلاش برای تحریف تصویر جایگاه ایران تاکید کرد.

خطیب زاده نیز حمایت ایران از دمشق برای رسیدن به راه حلی که بتواند امنیت و ثبات را به تمام خاک سوریه بازگرداند و حاکمیت و استقلال و وحدت آن را حفظ کند، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در دیداری دیگر با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای و فرهنگی گفت و گو کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در این دیدار در خصوص اهمیت همکاری رسانه‌ای برای مقابله با جنگ رسانه‌ای که دو کشور را هدف قرار داده و برای تحریف حقایق و قلب واقعیت‌ها و تخریب روابط سوریه و ایران اقدام می‌کند، از طریق گسترش همکاری رسانه‌ای و حوزه‌های فرهنگی و تبادل تجربیات در زمینه ساخت فیلم و سریال، تئاتر، سینما و همچنین گسترش همکاری میان مؤسسات رسانه‌ای در دو کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر خطیب زاده نیز گفت: کشورهایی که جنگ تروریستی را علیه سوریه آغاز کردند از طریق جنگ میدانی نتوانستند به اهداف خود برسند و به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای برای محدود کردن مردم سوریه و گمراه کردن افکار عمومی از طریق قلب و تحریف واقعیت‌ها روی آوردند که مستلزم همکاری و هماهنگی برای مقابله با آن در فضای رسانه‌ای است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خطیب زاده خطیب زاده رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین