Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه‌های سیاسی، رسانه‌ای، علمی و فرهنگی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین تحولات اوضاع منطقه و اهمیت تقویت ارتباط و رایزنی بین دو کشور در تمام سطوح برای پیشبرد روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اثرات غیرانسانی ناشی از تحریم‌های یک جانبه اقتصادی که بر مردم این کشور تحمیل شده، بر لزوم تلاش‌های مشترک میان دمشق و تهران برای مقابله با چالش‌های مشترکی که امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

مقداد همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌های دو جانبه میان دمشق و تهران برای افزایش توانایی‌های دو ملت در مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا و غرب که به ابزاری در دست برخی کشور‌ها برای تحمیل خواست و برنامه‌های سیاسی خود به کشور‌های مستقل تبدیل شده است، تأکید کرد.

وی بار دیگر بر حمایت سوریه از مواضع ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مخالفت دمشق با تلاش برای تحریف تصویر جایگاه ایران تاکید کرد.

خطیب زاده نیز حمایت ایران از دمشق برای رسیدن به راه حلی که بتواند امنیت و ثبات را به تمام خاک سوریه بازگرداند و حاکمیت و استقلال و وحدت آن را حفظ کند، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در دیداری دیگر با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای و فرهنگی گفتگو کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در این دیدار در خصوص اهمیت همکاری رسانه‌ای برای مقابله با جنگ رسانه‌ای که دو کشور را هدف قرار داده و برای تحریف حقایق و قلب واقعیت‌ها و تخریب روابط سوریه و ایران اقدام می‌کند، از طریق گسترش همکاری رسانه‌ای و حوزه‌های فرهنگی و تبادل تجربیات در زمینه ساخت فیلم و سریال، تئاتر، سینما و همچنین گسترش همکاری میان مؤسسات رسانه‌ای در دو کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر خطیب زاده نیز گفت: کشور‌هایی که جنگ تروریستی را علیه سوریه آغاز کردند از طریق جنگ میدانی نتوانستند به اهداف خود برسند و به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای برای محدود کردن مردم سوریه و گمراه کردن افکار عمومی از طریق قلب و تحریف واقعیت‌ها روی آوردند که مستلزم همکاری و هماهنگی برای مقابله با آن در فضای رسانه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه سوریه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی