Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بدون شک ایزاک نیوتن یکی از بزرگترین دانشمند تاریخ بشریت است. نیوتن در زمان خودش به حدی مشهور شد که حتی برخی او را فرشته یا ایزد دانسته و از این تعجب می‌کردند که یک موجودی مثل او اصلا چگونه آب و غذا می‌خورد. با این حال، حتی همین نیوتن که بدون شک نماد عقل در اروپای عصر جدید بود، تحقیقات عجیبی داشته که شاید خیلی به مذاق ما خوش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریتز لایبر (محقق) در این باره می‌گوید: «همه می‌دانند که نیوتن دانشمندِ بزرگی است. اما عده کمی به یاد دارند که او نیمی از عمرِ خود را صرفِ کیمیاگری و یافتنِ سنگِ جادو کرد.»

بله درست است؛ نیوتن به جز ریاضیات، به علوم دیگری نیز علاقه داشته که در راسش کیمیاگری بوده است. البته این اتفاق نباید ارج و عظمت این دانشمند را کم کند. نباید از یاد برد که در آن زمان، دنیا هنوز در سایه عقاید خرافی، جادوگری، کیمیاگری و باور‌های قرون وسطایی به سرمی‌برد. اروپا تازه داشت وارد عصر جدید می‌شد و ساده‌ترین مسائل علمی که امروز از نظر ما بدیهی تلقی می‌شوند، درآن دوران هنوز ناشناخته بودند.

در نتیجه، کیمیاگری نیوتن تا حد زیادی قابل درک است. نیوتن هزاران صفحه مطلب مبهم، رمزی، و عجیب در مورد کیمیاگری دارد. دست نوشت‌های نیوتن توسط اعضای خانواده اش نگهداری می‌شد تا زمانی که در سال ۱۹۳۶ جدا جدا فروخته شدند. دانشمندان و موسسات دولتی زیادی سعی کردند این دست نوشته‌ها را جمع آوری کنند، اما یافتن برخی از آن‌ها مشکل بود.

حالا بسیاری از دست نوشته‌های نیوتن رمزگشایی شده و مطالب بسیار جالب و عجیبی از آن به دست آمده است. بد نیست در این بخش، به دو سه مورد از این مطالب جالب اشاره‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

عادت‌های عجیب یک نابغه

پایان دنیا در سال ۲۰۶۰

یک پژوهشگر کانادایی به نام «استیفن سنوبلن» در چنین روزی در سال ۲۰۰۳ فاش ساخت که یکی از دستخط‌های رمزی و عجیب ایزاک نیوتن (متعلق به ابتدای قرن ۱۸) نشان می‌دهد که او با محاسبات پیچیده‌ای پیش گویی کرده که جهان در سال ۲۰۶۰ پایان می‌یابد.

این دستخط اینک در یک آرشیو در اورشلیم نگهداری می‌شود. دستخط نیوتن بدون این که دارنده اش متوجه مطلب شود قبلا در یک حراج آثار تاریخی به فروش رفته بود.

سنگ فیلسوف، سنگی که همه چیز را طلا می‌کند

کیمیاگران در هر عصری به دنبال سنگ فیلسوف یا "حجر الفلاسفه" بودند. آن‌ها در پی این بودند تا با استفاده از این شی افسانه‌ای فلزات را به طلا تبدیل کرده و همینطور به راز عمر جاودان دست یابند. البته تلاش‌ها کاملاً عبث نبودند. اسید‌های هیدروکلریک، سولفوریک و نیتریک نتیجه‌ی تلاش کیمیاگران اولیه‌ی مسلمان برای دستیابی به سنگ جادو بودند که هر سه هم در صنایع مدرن کاربردی حیاتی دارند.

نیوتن هم در عین حال، شیفته‌ی ایده‌ی کیمیاگری شده بود. تخمین زده می‌شود او یک میلیون واژه در مورد کیمیاگری نوشته باشد و در سال‌های بین ۱۶۷۰ و ۱۶۸۰ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های موجود کیمیاگری را دستنویس و تصحیح کرده باشد. عنوان لاتین این مجموعه “آماده سازی جیوه‌ی سوفیک برای تبدیل به سنگ جادو با استفاده از فلز پرتودار آنتیموان ماه و مریخ از روی دست نوشته‌های فیلسوفی آمریکایی” بود.

نیوتن متکلم، فرستاده‌ای برای تفسیر کتاب مقدس

هرچند نیوتن بیشتر برای آثار علمی شهرت دارد، اما تعدادی از رساله‌های وی درباره تفسیر کتاب مقدس بوده اند. وی خود را از اندک افراد زمانه می‌دانست که از سوی خدا برای تفسیر کتاب مقدس برگزیده شده بودند. وی مانند بسیاری دیگر از هم‌وطنان هم‌عصرش از ستایندگان آثار "جوزف مید" (یکی از مفسران ناتورالیست و پروتستان کتاب مقدس) بود. نیوتن تأکید زیادی بر تفسیر مکاشفه یوحنا داشت و یادداشت‌های فراوانی درباره این بخش از انجیل دارد. وی به تثلیث معتقد نبود و همچنین نظریه هزاره‌ها را می‌پذیرفت. شاید به همین علت هم بوده که به نابودی جهان در هزاره دوم معتقد بود.

نیوتن نیمه دوم عمر خود را یکسره صرف مطالعات مذهبی و کیمیاگری کرد. او سال‌های سال به مطالعه نقشه طبقه همکف معبد گمشده سلیمان در بیت‌المقدس گذراند و زبان عبری را هم برای همین فرا گرفت تا سرنخ‌های ریاضی برای پیداکردن تاریخ دومین بازگشت مسیح و پایان جهان را در آن پیدا کند.

منبع: خبر فوری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگویی نیوتون کتاب مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد

کراکوف ،خواهرخوانده لهستانی اصفهان، میزبان بزرگترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان در کلیسای موسوم به «خداوند عیسای شبان خوب» در شمال شهر کراکوف نصب شده است. به طور خاص، پنجره شیشه‌ای رنگی شامل ۲۷ بخش عمودی است که صحنه‌های مختلف کتاب انجیل را نشان می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ۴۲۶ متر مربع است که کمی بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است. نمایش عمومی این اثر هنری که دو سال طول کشید، با صدمین سالگرد تأسیس کلیسای پرادنیک چروونی انجام شد.

کراکوف و ارتباط آن با سنت شیشه‌های رنگی

مجموعه شیشه‌های رنگی «با صلیب به سمت نجات» نامیده می‌شود و در مرکز طراحی‌های آن حضرت مسیح قرار دارد. اضافه شدن این پنجره جدید به کراکوف، شهرت این شهر لهستانی را به عنوان مقصدی برای تماشای هنر شیشه‌های رنگی افزایش می‌دهد. کراکوف همچنین دارای یک موزه اختصاصی شیشه‌های رنگی است و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه‌های رنگی لهستان در سال ۱۹۰۷ در این شهر تأسیس شد و اکنون محل موزه است.

دانستنی‌هایی از کراکوف کراکوف از سال ۱۰۳۸ تا ۱۵۹۶ پایتخت لهستان بود، زمانی که زیگیسموند سوم واسا دربار سلطنتی خود را به ورشو منتقل کرد که سپس به پایتخت تبدیل شد. کراکوف همچنین از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۱۸ پایتخت دوک‌نشین بزرگ کراکوف بود. کراکوف در بخش جنوبی لهستان، روی رودخانه ویستولا، در دره‌ای در دامنه کوه‌های کارپات واقع شده است. این شهر دومین منطقه پرجمعیت لهستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای لهستان محسوب می‌شود که قدمت بعضی قسمت‌های آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۷۸ یونسکو اولین مکان‌ها را برای فهرست میراث جهانی جدید خود تأیید کرد و شهر کراکوف به عنوان «اولین شهر» در این فهرست گنجانده شد. کراکوف به عنوان شهر ادبی یونسکو شناخته می‌شود زیرا در زمینه ادبیات تاریخ گسترده‌ای دارد. کراکوف بزرگترین میدان بازار قرون وسطایی اروپا را در خود جای داده است. قدمت این میدان به قرن سیزدهم باز می‌گردد و خانه‌های تاریخی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. امروزه این میدان مکانی پر جنب و جوش پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها است.

کد خبر 747731

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • دریبل دیدنی و وحشتناک امباپه که مدافع حریف را نابود کرد + ویدئو
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»