Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:59:06 GMT

سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۸۴۰۱

سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه نبرد مارب را واکنش به تشدید تجاوز علیه یمن دانست و افزود که دشمن از مارب برای تجاوز به صنعا، الجوف و البیضا استفاده کرد و آن را محلی برای عملیات نظامی قرار داد که مقابله با این تجاوز به عنوان یک موضوع اصلی تداوم خواهد داشت.

«محمد عبدالسلام» در گفتگو با شبکه المسیره گفت: تجاوز به یمن از طریق ائتلاف خارجی انجام گرفت و محدود به بمباران و محاصره نشد بلکه مناطقی همچون استان مارب به عنوان سکویی برای عملیات نظامی اشغال گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه در مارب روی می دهد، در لحظه اتفاق نیفتاده بلکه از زمان آغاز تجاوز به یمن جبهه ای شعله ور بوده است.

عبدالسلام تاکید کرد: ما در موضع واکنش به افزایش تجاوز هستیم اما صحبت ها در عرصه بین المللی که نبرد مارب را به عنوان تجاوز القا می کند به معنای این است که از ما خواسته شود از خودمان دفاع نکنیم و مراکز بکارگیری تکفیری ها آزادانه عمل کنند.

وی گفت: ما عادت کرده ایم هنگامی که مردممان له می شوند شاهد سکوت جامعه بین الملل باشیم در حالی که ما توقف تجاوز و محاصره را فریاد می زنیم.

سخنگوی جنبش انصارالله تصریح کرد: تحرک واقعی برای توقف جنگ و محاصره وجود ندارد. مارب یک منطقه نظامی اساسی برای نیروهای متجاوز از زمان آغاز جنگ است و آنچه امروز روی می دهد موضعی صحیح برای مقابله با نیروهای بیگانه است.

عبدالسلام ادامه داد: گزینه نظامی بر ما تحمیل شد و ما همواره خواهان گزینه های مسالمت آمیز بودیم و از اعلام این جنگ از واشنگتن غافلگیر شدیم. نیروهای متجاوز گزینه های مسالمت آمیز را قبول نمی کنند و حتی سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره را ندارد و ما نمی توانیم در مقابل تجاوز ساکت باشیم.

وی گفت: گزینه های مسالمت آمیز حقیقی توقف تجاوز است نه طولانی کردن آن و طرف مقابل خواهان ادامه جنگ است نه پایان آن.

عبدالسلام افزود: کسی که اردوگاه های آوارگان، بازارها، مراسم عروسی، مساجد، کودکان، بنادر و بیمارستان ها را هدف قرار می دهد و با محاصره ۳۰ میلیون انسان، از لحاظ سیاسی و نظامی از تجاوز حمایت می کند حق ندارد حرف از انسانیت بزند.

وی ادامه داد: مردم یمن کاملاً تحت محاصره هستند، کشتی های نفت به آنها نمی رسد و از بازگشت مجروحان و بیمارانی که به دلیل بسته شدن فرودگاه می میرند جلوگیری می شود و هیچ محکومیتی از طرف مدعیان حقوق بشر نمی شنویم.

عبدالسلام موضع گیری آمریکا در قبال جنگ را در حد حرف دانست و افزود: تا کنون هیچ پیشرفت عملی را در این خصوص ندیدیم و اظهارات آمریکا همچنان تا الان متغیر است. محاصره اعمالی علیه یمن با امکانات آمریکا انجام می شود و نمی توان فریب حرف های پر زرق و برقی را که حقیقت ندارد، خورد.

این مقام یمنی گفت: جنگ علیه یمن باید از طریق اجرا در واقعیت متوقف گردد نه اینکه فقط حرف باشد. نیروهای متجاوز از لحاظ سیاسی و نظامی شکست خورده اند و در بعد انسانی دچار انحطاط شدند.

کد خبر 5155883

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عبدالسلام جنبش انصارالله یمن سازمان ملل متحد عراق ایالات متحده امریکا ایران برجام فلسطین روسیه سوریه جو بایدن عربستان سعودی افغانستان رژیم صهیونیستی ویروس کرونا داعش اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاویر منتشر شده توسط رسانه های فلسطینی از بمباران شدید شهر رفح توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، پس از مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس غزه، کابینه اسرائیل به اتفاق آرا به آغاز تجاوز علیه رفح رأی داد.

بنابرگزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)، تجاوز نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود.

همزمان، «سامی ابوزهری» یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که دستوراسرائیل برای خارج کردن فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از رفح «تشدید تنش خطرناکی است که پیامدهایی در پی خواهد داشت».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع قبلی، مدعی شد که جنگ در غزه دقیقاً با همان اهداف قبلی ادامه دارد: آزادی همه گروگان‌ها و شکست حماس.

 یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین هم به «المیادین» گفته بود: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل