Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@11:24:48 GMT

انتشار فراخوان جشنواره شعر آیینی «عین علی»

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۸۶۳۰

انتشار فراخوان جشنواره شعر آیینی «عین علی»

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه با اعلام خبر انتشار فراخوان جشنواره شعر آیینی «عین علی» گفت: همزمان با ۱۳ رجب و سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین، امام علی علیه السلام فرهنگسرای اندیشه جشنواره شعر آیینی «عین علی» را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: این جشنواره شعر که با هدف انتشار اشعار آیینی پیرامون امام علی علیه السلام، مدح مقام والای حضرت و گرامیداشت جایگاه پدر است، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با دبیری اجرایی فرهنگسرای اندیشه در سطح کشوری برگزار می‌شود.
 
رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به هدف برگزاری این رویداد فرهنگی ادبی گفت: این جشنواره به منظور سرایش اشعار آیینی با مضامین جدید و انتشار آنها با نگاهی تازه‌تر از سوی شعرا و علاقه‌مندان به آموزه‌های دینی برگزار می‌شود. علاوه بر این، این جشنواره می‌تواند محفلی برای انتقال پیام اهل بیت، آشنایی با سیره حضرت علی (ع)، تعمیق شناخت شیعیان به ایشان، زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و نیز تبیین ابعاد مختلف زندگی، فضائل فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی امیرالمومین (ع) باشد.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ در ادامه گفت: برهمین اساس از همه شاعران کشور و علاقمندان دعوت می‌کند تا اشعار خود را با موضوع مدح و ستایش امیرالمؤمنین (ع) و بیان ویژگی‌های اخلاقی امام اول شیعیان به دبیرخانه فرهنگسرای اندیشه ارسال کرده و در این جشنواره شرکت کنند. این جشنواره با همکاری فرهنگسراهای شهر تهران و سایر مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
 
براساس فراخوان جشنواره «عین علی»، علاقه‌مندان از روز میلاد حضرت علی علیه‌السلام تا ۲۲ اسفندماه مهلت دارند تا آثار خود را به پست الکترونیکی فرهنگسرای اندیشه به نشانی Pur.andisheh@gmail.com ارسال کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فرهنگسرای اندیشه جشنواره شعر عین علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد