Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی گفت: در بانک مرکزی قرار بر این بوده که یک آیین نامه و راهبری درخصوص پول‌های خرد اتفاق بیفتد. اگر این اتفاق از طریق دستگاه کارتخوان بیفتد، چون یک نسخه قدیمی محسوب می‌شود به سخت افزاری نیاز دارد که کار را با مشکل مواجه می‌کند. اما با استفاده از تکنولوژی‌های نوینی مثل نرم افزار‌هایی که در دستگاه گوشی تلفن همراه بارگذاری می‌شود امکان اجرای این طرح هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص نحوه قیمت گذاری کرایه تاکسی‌ها و مشکل پول‌های خرد به میزان گفت: بحث پول‌های خرد به یک چالش جدی کشور نه فقط در حوزه تاکسیرانی بلکه در حوزه همه مشاغلی که مشکل پول خرد دارند تبدیل مثل نانوایی ها. بحث پرداخت‌های آنلاین طی چندسال اخیر در سطح کشور و در شهر‌های مختلف اجرایی شده و در بانک مرکزی پیگیری‌هایی انجام شده است. در خصوص حل معضل پول خرد قرار شده راهکار‌ها و دستورالعملی از طرف بانک مرکزی به مشاغلی که با پول خرد سر و کار دارند ابلاغ شود. امیدواریم با راه حل بانک مرکزی مشکل در همه حوزه‌ها به ویژه در تاکسیرانی برطرف شود. یک نکته را هم گوشزد کنم که پول خرد همیشه این گونه نیست که به صورت افزایشی از مسافران گرفته شود. خیلی اوقات به علت اینکه پول خرد موجود نیست رانندگان ناچار هستند وجه بیشتری را به مسافران پرداخت کنند.
وی درخصوص راهکار قانونی برای پرداخت آنلاین کرایه تاکسی گفت: در بانک مرکزی قرار بر این بوده که یک آیین نامه و راهبری درخصوص پول‌های خرد اتفاق بیفتد. اگر این اتفاق از طریق دستگاه کارتخوان بیفتد، چون یک نسخه قدیمی محسوب می‌شود به سخت افزاری نیاز دارد که کار را با مشکل مواجه می‌کند. اما با استفاده از تکنولوژی‌های نوینی مثل نرم افزار‌هایی که در دستگاه گوشی تلفن همراه بارگذاری می‌شود امکان اجرای این طرح هست. نیاز هست آیین نامه و دستورالعمل بانک مرکزی ابلاغ شود تا در این مسیر حرکت کنیم. اما بعد از شروع بیماری کرونا ما شاهد این هستیم که پرداخت‌های آنلاین در حوزه تاکسیرانی و استفاده از این پرداخت‌ها به شیوه بارکد افزایش قابل توجهی داشته است. در خیلی از شهر‌های ما اکثر تاکسی‌ها این نرم افزار‌ها را نصب کرده اند و نسبت به قبل از شیوع کرونا رشد قابل توجهی داشته است.   بیشتر بخوانید: کرونا جان چند راننده تاکسی را گرفت؟/نامه واکسنی تاکسیرانی به روحانی
ضامنی درباره احتمال‌ها درباره میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: فرایند تغییر کرایه در ناوگان حمل و نقل را قانون مشخص کرده است. براساس آنچه که در قانون آمده در صورتی که افزایش کرایه اتفاق بیفتد آن حوزه تخصصی که در مورد ما بخش تاکسیرانی است باید پیشنهاد خودش را در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر تقدیم کند. بعد از تصویب در شورای شهر درصورتی که بعد از زمان مقرر شده فرمانداری شهرستان مربوطه لایحه شورای شهر را تصویب کند افزایش قیمت به نحو قانونی اتفاق می‌افتد. البته اینکه درصد افزایش کرایه به چه صورتی باشد این تابع میزان تورمی است که معمولا از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود. در این چند سال اخیر افزایش کرایه تاکسی با تورم متناسب نبوده و بسیار کمتر از آن بوده است. این افزایش قیمت به علت ملاحظاتی که در حوزه شهری و رضایتمندی اجتماعی مطرح هست کمتر بوده است.
وی درباره مشکل پول‌های خرد در نرخ گذاری قیمت کرایه تاکسی گفت:تورم به گونه‌ای است که تعریف پول‌های خرد را گاهی اوقات تغییر می‌دهد. مثلا زمانی پول‌های خرد از یک تومان تا ده تومان بود. بعد از مدتی ده تومان، بیست تومان، سی تومان شد. الان متاسفانه پول‌های خرد به اعداد زیر پانصد تومان رسیده و حتی خود پانصد تومان هم جزو پول‌های خرد محسوب می‌شود. به این خاطر باید بدانیم که این تورم است که مقدار پول خرد را تعیین می‌کند. اما همیشه تاکید بر این بوده که کرایه‌ها به گونه‌ای تصویب شود که رند باشد و خرده نداشته باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تاکسیرانی شهری مرتضی ضامنی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاکسیرانی شهری پول های خرد کرایه تاکسی بانک مرکزی پول خرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد