Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا می‌توان یک کف لاته خوب را در خانه درست کرد، یک طعم دهنده را از مواد طبیعی تهیه کرد و غذا را بدون پخش شدن روغن سرخ کرد؟ بله، بله و دوباره بله! ما لیستی از ترفند‌های آشپزی تهیه کرده ایم که روند پخت و پز را ساده می‌کند، به جایگزینی مواد یا ابزار از دست رفته کمک می‌کند و طعم غذا‌های شما را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. هک زندگی در آشپزخانه

سلفون کمک می‌کند تا ماندگاری تخته برش افزایش یابد

۱) اگر صفحه برش هنگام برش روی صفحه میز لغزید، زیر آن پارچه یا پارچه مرطوب قرار دهید. گزینه دیگر این است که یک بسته پلاستیکی بگیرید و آن را در چند لایه دور دست بپیچید. شما باید چهار حلقه از این دست درست کنید و آن‌ها را زیر هر گوشه تخته قرار دهید. این مانع از سر خوردن تخته در سطح میز می‌شود.

۲) با ضربه‌های بیفتک کوب گوشت ذرات غذا به اطراف پرت سده و یا داخل تخته برش رفته و مسدود می‌شود، که همیشه قابل شستشو نیست. برای افزایش ماندگاری ابزار، آن‌ها را قبل از استفاده با فویل یا سلفون بپیچید. پس از استفاده، کافی است فویل یا سلفون را برداشته و بیفتک کوب را بشویید.

یک بطری نوشیدنی خالی جای یک وردنه را می‌گیرد

۳) برای طولانی شدن عمر چاقو، نباید روی بشقاب، تخته برش، یا سطح شیشه برش دهید. این مواد بر وضعیت لبه برش تأثیر منفی دارند، بنابراین مجبور خواهید بود که چاقو‌ها را مدام تعویض کنید.

۴) باقی مانده سس مایونز، سس یا سس گوجه فرنگی از بسته نرم خارج نمی‌شود؟ سس را روی تخته قرار دهید، دسته چاقو را روی آن فشار دهید و از سمت خود به سمت دهانه روی بسته بکشید.

۵) اگر وردنه ندارید، یک بطری خالی نوشیدنی به راحتی می‌تواند جای آن را بگیرد.

با فرنچ پرس کف متراکم بسیار خوبی برای لاته، کاپوچینو و سایر نوشیدنی‌های قهوه تهیه می‌کنند

۶) برای نوشیدن لاته کف دار و کاپوچینو، به جای دستگاه قهوه از فرنچ پرس استفاده کنید. کافی است شیر ​​را در مایکروویو گرم کنید و با دستگاه کرده آن را بزنید. نتیجه یک کف متراکم است که حتی می‌توانید روی آن را تزیین کنید.

۷) بهتر است گوشت را نه در یک کاسه، بلکه در کیسه‌ها ماریناد کنید. کیسه‌ها محصول را به طور مساوی با ماریناد می‌پوشاند و به خوبی مزه دار می‌کند. در حالت ایده آل، از کیسه‌ها زیپ دار استفاده کنید و هوای داخل کیسه را خارج کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از کتلت پوژارسکی و کباب گوشت شتر مرغ حرفه‌ای تا شیرینی دارچینی خوشمزه شب عید + تصاویر

۲. ترفند‌ها برای سرخ کردن

در هنگام سرخ کردن، قند از محصولات آزاد می‌شود که کاراملی می‌شود و پوسته اشتهایی ایجاد می‌کند

۱) روغن را فقط در ماهیتابه خشک ریخته و بعد از اینکه خوب گرم شد؛ بنابراین محصول گیاهی در همه جهات "پاشیده " نخواهد کرد. همچنین چیدمان صحیح غذا مهم است. این کار را به آرامی انجام دهید، پس مایع پاشیده نمی‌شود. اگر روغن زیتون در ماهیتابه سوخت، با کمی روغن آفتابگردان رقیق کنید.

۲) برای تهیه ظرفی با پوسته طلایی، غذا را در ماهیتابه قرار داده و بگذارید کمی بماند. غذا را لمس نکنید و برنگردانید. اجازه دهید شکر در غذا کاراملی شود تا طعم خوشمزه‌ای به آن دهد.

۳. ترفند آشپزی پختن گوشت

بهتر است تکه‌های کوچک گوشت را در چند نوبت سرخ کنید، در غیر این صورت، به جای سرخ شدن، گوشت، آب می‌اندازد

۱) برای پختن گوشت نرم دو روش وجود دارد: سرخ شدن در سریعترین زمان ممکن و یا برای مدت زمان طولانی آن را بپزید.

۲) خرید مرغ کامل و ریز کردن آن بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید قطعات مرغ است. سینه را می‌توان در همان روز جوشانده یا پخت، اسکلت را می‌توان در سوپ جوشانده و دفعه بعد بال و ران‌ها را که منجمد کرده ایم بپزیم.

۳) آیا مقدار زیادی تکه کوچک ر را سرخ می‌کنید و رنگ طلایی خوشمزه وبریان می‌خواهید؟ ظرف را در چند بار آماده کنید. اگر تکه‌های سرد گوشت را داخل ماهیتابه داغ بریزید، ظرف به سرعت خنک می‌شود و در زمان سرخ شدن گوشت، آب می‌اندازد - تمام آب گوشت از محصول خارج می‌شود.

۴. ترفند آشپزی با ادویه و سس

افزودن قالب‌های یخ زده با گیاهان و روغن زیتون به سالاد و غذا‌های دیگر راحت است

۱) لکه‌های تیره کف ظرف پس از سرخ شدن، قندی است که از غذا بیرون آمده است. اگر کمی مایع درون ماهیتابه بریزید و در کف آن را با کفگیر چوبی خراش دهید، شکر محلول یک سس عالی برای ظرف شما درست می‌کند.

۲) ادویه‌ها اگر در ترکیب با مقدار کمی روغن نباتی (به عنوان مثال روغن زیتون) اضافه شوند، طعم و رایحه خود را بسیار بهتر نشان می‌دهند.


‌می‌توانید از سوسیس و کالباس با کره و سبزیجات معطر ساندویچ درست کنید

۴) چند شاخه آویشن، چند فلفل چیلی یا سایر گیاهان مورد علاقه خود را داخل یک بطری تمیز بریزید و با روغن زیتون و ادویه‌ها طعم یا مزه اضافه کنید.

۵) تهیه کننده طعم طبیعی در خانه آسان است. این مایع برای اضافه کردن به گوشت قبل از پخت مناسب است، یا می‌توانید آن را روی برنج بریزید. مقدار لازم آب گرم را در قسمت‌های مساوی نمک و شکر هم بزنید. مایعات باید به گونه‌ای باشد که نتوان آن را نمکی یا شیرین تشخیص داد.

۶) اگر دوست دارید سالاد را با روغن زیتون و سبزیجات معطر درست کنید، یا در غذا‌های دیگر استفاده کنید. سبزیجات معطر را در قالب‌های یخ قرار دهید، روی آن‌ها را با روغن بپوشانید و آن‌ها را فریزکنید. به وعده‌های غذایی آماده اضافه کنید.

به آرد سوخاری جو دوسر پرک شده اضافه کنید

۷) به روشی مشابه می‌توانید کره تهیه کنید. کره را با سبزیجات معطر و سیر مخلوط کرده و در بسته‌های پلاستیکی به شکل سوسیس بپیچید. کره را در فریزر قرار داده و در صورت لزوم قطعات آن را برش دهید.

۸) تندی فلفل قابل تنظیم است. برای انجام این کار، شما باید دانه‌ها و رگ‌های داخل فلفل را برداشته یا برعکس بگذارید وقت نصف کردن تندی آزاد شود. آن‌ها حاوی کپسایسین هستند که مسئول تندی است.

۹) مقداری بلغور جو دوسر خرد شده به آرد سوخاری اضافه کنید.

منبع: سیارک

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترفندهای خانه داری ترفندهای آشپزی سبزیجات معطر روغن زیتون اضافه کنید قرار دهید سرخ شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام نوع کره ضد سرطان است؟

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228665 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)