Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرلشکر «بابر افتخار» در گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌های خارجی در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی آخرین تحولات پیرامون تلاش‌های اسلام‌آباد برای تسهیل روند صلح افغانستان را تشریح کرد.

وی افزود: پاکستان هر آنچه در توان داشته را انجام داده و اکنون هرگونه موفقیت در امر مذاکرات و تعیین سرنوشت افغانستان برعهده مردم و دولت این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: پاکستان تا جایی که ممکن بود از نفوذ خود میان طالبان افغانستان استفاده و آنان را ملزم به پیروی از نقشه راه مذاکرات صلح کرد، موضوعی که رهبران افغانستان نیز به آن اذعان دارند و مطلع هستند که اسلام‌آباد صادقانه برای تسهیل روند صلح تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: افغانستان امروز دیگر مانند دهه ۹۰ میلادی نیست و نظام ضعیفی ندارد که بتوان به آسانی بر آن سلطه پیدا کرد و همزمان (مواضع) پاکستان نیز تغییر کرده و این هرگز ممکن نیست که وضعیتی شبیه دهه ۹۰ ایجاد شود و ما بخواهیم از سلطه طالبان بر افغانستان حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: پاکستان طرفدار هیچ گروه خاصی در افغانستان نیست و هدف نهایی ما برقراری صلح در این کشور همسایه است زیرا تحقق این مهم برای پاکستان و تمام کشورهای منطقه سرنوشت ساز تلقی می‌شود.

پاکستان به عنوان یکی از تسهیل کنندگان فرآیند صلح افغانستان به ویژه با شروع مذاکرات میان دولت کابل و طالبان در دوحه، تلاش دارد تا مسیر تعامل آینده میان سهام‌داران این روند را هموار سازد زیرا به اعتقاد طرف پاکستانی، دستاورد موفق گفت‌وگوهای بین افغانستانی راه رسیدن به توافق سیاسی و فراگیر برای برقراری صلح در این کشور همسایه را آسان می‌کند.

اسلام‌آباد نسبت به تشدید خشونت‌ها در افغانستان همزمان با گفت وگوها در دوحه نگران است، موضوعی که عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در جریان اولین سفر رسمی‌ خود به کابل در ۲۹ آبان امسال به آن پرداخت.

دولت پاکستان هفته‌های اخیر به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پیشبرد روند صلح‌ افغانستان میزبان مقامات مختلف از افغانستان، نمایندگان ویژه روسیه و قطر بود.

روز گذشته نیز "محمد عمر داودزی" نماینده ویژه ریاست جمهوری افغانستان در امور پاکستان در جریان سفر به اسلام‌آباد با "محمد صادق" نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کرد.

برچسب‌ها افغانستان طالبان ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ارتش پاکستان افغانستان طالبان ارتش پاکستان اخبار کنکور اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست