Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان می‌گویند جنگنده‌های روسیه ده‌ها حمله هوایی علیه مواضع گروه داعش در بادیه شام در جنوب شرقی سوریه انجام داده‌اند.

یک گروه ناظر می‌گوید که این جنگنده‌ها از عملیات نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه برای تامین امنیت جاده‌ها میان حمص و دیرالزور پشتیبانی می‌کنند.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه - مستقر در انگلیس که با تکیه بر شبکه‌ای از منابع مخالفان بر جنگ در سوریه نظارت دارد - گفت که روز سه شنبه در اثر انفجار یک مین که داعش در نزدیکی میادین در استان دیرالزور کار گذاشته بود سه نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بی‌بی‌سی، این گروه گزارش داد که حمله روز سه شنبه روسیه به مرگ حداقل ۱۰ تروریست داعش در دیرالزور و استان شرقی حماه ختم شد، اما افزود در مورد کشته‌های احتمالی حملات چهارشنبه در الشوله و آنچه به عنوان "مثلث حلب-رقه-حماه" توصیف کرد گزارشی در دست نیست.

"سوریه تی وی" که یک کانال وابسته به مخالفان سوری است هم گزارش داد که جت‌های روسیه به عنوان بخشی از عملیات تهاجمی نیروها و شبه نظامیان سوری در منطقه بادیه شام مواضع داعش را کوبیده‌اند.

با این حال رسانه‌های دولتی سوریه هیچ اشاره‌ای به چنین عملیاتی نکردند.

داعش زمانی ناحیه‌ای به وسعت ۸۸ هزار کیلومتر مربع از سوریه تا عراق را اشغال و حکومت بی‌رحمانه خود را بر هشت میلیون نفر اعمال کرده بود.

علیرغم شکست‌های این گروه در سال ۲۰۱۷ در عراق و ۲۰۱۹ در سوریه، کارشناسان سازمان ملل تخمین می‌زنند که بیش از ۱۰ هزار تروریست در منطقه فعال هستند و یک شورشگری طولانی را ادامه می‌دهند. اینها در هسته‌های کوچک در نواحی بیابانی و روستایی سازماندهی می‌شوند و می‌توانند از مرزهایی که تحت نظارت نیستند، بگذرند.

ولادیمیر ورونکوف، مسؤول مقابله با تروریسم سازمان ملل، هفته پیش اخطار داد که بقایای داعش سرمنشأ "تهدیدی عمده، بلندمدت و جهانی" هستند.

روز چهارشنبه در تحولی جداگانه پلیس ترکیه گفت که دو عضو ارشد داعش را در آنکارا دستگیر و یک دختر هفت ساله از اقلیت ایزدی عراق را که اسیر بود آزاد کرده است. یکی از مظنونان به عنوان افسر سابق ارتش عراق شناسایی شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان