Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آیت‌الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در این جلسه با تأکید بر نقش مهم جوانان در جامعه، گفت: جوانان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی دارند که باید فعال و شکوفا شود.

امام جمعه کرج بابیان این که به جوانی در روایات و کتب دینی بسیاری تأکید شده است، افزود: انسان باید دوران جوانی خود را در راه بندگی خدا سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بابیان این که امامین انقلاب بر «خودسازی» در دوران جوانی بسیار تأکید کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با جوانان انرژی، امید و ابتکار را سه خصوصیت بارز جوان دانستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اهمیت امید در جامعه، گفت: مسئولان موظف‌اند تا امید را در بین جوانان گسترش دهند و مانع از ناامیدی آنان شوند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری بابیان این که ما در مقابل الگوهای وارداتی و غربی، «قرآن»، «ثقلین» و «عترت» را داریم، خطاب به دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: شما فعالان اجتماعی باید این امور را دست‌گیرید و از میان این معارف الگوی مناسبی را برای معرفی به جوانان فراهم کنید.

او در ادامه از شهید سلیمانی، شهید حججی و پرفسور حسابی به‌عنوان چند الگوی شاخص نام برد و گفت: ما الگوهای بسیاری برای معرفی به جامعه داریم اما این مهم است که آنان را چگونه و با چه زبانی به مردم جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی از جوانان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی اجتماعی جامعه یادکرد و افزود: دولت‌ها نمی‌توانند نسبت به این قشر مهم بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه کرج داشتن برنامه مدون در حوزه جوانان را یکی از ملاک‌های انتخاب دولت آینده عنوان کرد و گفت: اشتغال، ازدواج، مسکن، مهارت‌های علمی و تخصصی، شکاف بین نسلی و امثال‌ذلک از مواردی است که رئیس هر دولتی باید برای آن طرح و برنامه مدون داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این که غیر از وزارت ورزش و جوانان برخی دستگاه‌های دیگر نیز در حوزه جوانان مسئول‌اند، افزود: دستگاه‌های دیگر که در حوزه جوانان مسئول‌اند و بودجه دریافت می‌کنند باید گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

او در ادامه با تأکید بر این که فعالیت‌های حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان نباید صرفاً به امور فرهنگی محدود شود، گفت: امور جوانان وزارت ورزش و جوانان باید به حوزه‌های دیگر اقتصادی، اجتماعی، کارآفرینی و امثال‌ذلک نیز بپردازد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان این که تشکل‌های فعال در محورهای دیگر نباید به‌صورت تخصصی به موضوع مواسات و کمک مؤمنانه بپردازند، گفت: رزمایش‌هایی چون مواسات و کمک مؤمنانه باید با محوریت مساجد در محلات به کار خود ادامه دهند اما تشکل‌های مردمی تخصصی باید دیگر به فعالیت متبوع خود بپردازند و از کارهای حاشیه‌ای بپرهیزند لذا کمک به این رزمایش‌ها خوب است اما نباید به یک گزارش عملکرد برای تشکل‌های تخصصی تبدیل شود چراکه آنان باید در حوزه تخصص خود فعالیت کنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی،گفت: مخاطبان خاص بیانیه «گام دوم» جوانان هستند که باید توسط خودشان نیز این بیانیه اجرایی شود.

او بابیان این که متأسفانه تاکنون کار اجرایی در حوزه بیانیه «گام دوم» صورت نگرفته، افزود: بنده در خطبه‌های نماز جمعه این موضوع را با توجه به بیانات خود حضرت آقا در سخنرانی سوم خرداد سال ۱۳۹۸ تبیین کردم.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: به همین منظور اجرای بیانیه «گام دوم» هیچ‌کدام از سازمان اجرایی مسئولیت ندارند بلکه خود جوانان باید حلقات میانی و کارگروه‌ها را تشکیل دهند لذا این کار باید توسط خود جوانان انجام شود.

انتهای پیام/ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج حوزه جوانان گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان، گفت: در سال جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و ۱۲ هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو بوده و امروز نیز با جنگ نرم روبه‌رو هستیم که بهترین راه مقابله با آن نیز انجام کار فرهنگی مانند برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با تشریح اهمیت اردوهای راهیان نور، افزود: سال گذشته توانستیم 10 هزار و 600 نفر از جوانان را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام کرده و علاوه بر این زائر سرای شهید همدانی در اردوگاه شهید مسعودیان و زائر سرای شهید باکری در خرمشهر را مهیای حضور جوانان کنیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت عملیات بازی‌دراز جوانان در قالب 50 اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده و از مناطقی مانند مرصاد، قراویز، بازی دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه امسال شهید شاخص استان، شهید تقی بهمنی در قراویز به شهادت رسیده است در تلاشیم در این منطقه یادواره ای برای این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم در اردوهای راهیان نور غرب کشور افراد از مراکز مهم منطقه در قالب راهیان نور پیشرفت نیز بازدید داشته باشند، مطرح کرد: امسال 13 هزار و 200 نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و 12 هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند