Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@03:41:44 GMT

پکن: آمریکا صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۲۴۳

پکن: آمریکا صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ارتش چین امروز (پنجشنبه) اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در عبور ناوشکن «یو اس اس کرتیس ویلبر» از تنگه تایوان را بعنوان اقدامی در تضعیف صلح منطقه‌ای محکوم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ارتش آزاد خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده در تنگه تایوان «صلح و ثبات» منطقه را تضعیف می‌کند و این در حالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شده بود که ناوشکن یو اس اس کرتیس ویلبر مطابق با قوانین بین‌المللی یک حمل و نقل دریایی معمول از تنگه تایوان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن همچنین مدعی شده است که عبور ناوشکن آمریکا از تنگه تایوان نمایانگر تعهد ایالات متحده به هند و اقیانوسیه باز و آزاد است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده همچنین در ادامه بدون توجه به هشدارهای پی در پی پکن در خصوص تایوان ادامه داد که ارتش آمریکا همچنان به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هرجایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

در تاریخ ۲۲ ژانویه (سوم بهمن ماه)، چین قانونی را به تصویب درآورد که طبق آن نیروی دریایی پکن امکان اقدام علیه آندسته از کشتی‌های خارجی را دارد که وارد آب‌های تحت قلمرو چین شوند که شامل بخش‌هایی از دریای شرق چین نیز می‌شود.

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا به دلایل زیادی از جمله اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در هنگ کنگ و تایوان و همچنین اتهام زنی این کشور به پکن در خصوص منشأ شیوع ویروس کرونا، با تنش‌های زیادی همراه بوده است.

روز دوشنبه هفته جاری نیز سفیر چین در ایالات متحده خطاب به دولت جدید این کشور گفت که واشنگتن و پکن باید برای تعاملات خود مرزبندی کنند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

با تداوم یافتن عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان و حمایت از جدایی طلبی این جزیره، علاوه بر قدرت‌نمایی هواپیماهای جنگی چینی در مجاورت حریم هوایی تایوان، گارد ساحلی چین نیز مجوز شلیک بدون اخطار به کشتی‌های مهاجم را دریافت کرده است.

از دید دولت چین هدف از این تحریکات آمریکا، حمایت از جدایی‌طلبان تایوانی است و استقلال تایوان به معنای جنگ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان ناوگان هفتم تنگه تایوان ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد