Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@00:45:51 GMT

۱۱۲ حمله جنگنده های روس به مواضع داعشی ها در سوریه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۳۱۲

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، جنگنده های روسی شب گذشته سلسله حملاتی به مواضع داعش در صحرای سوریه انجام دادند.

یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفت: پس از رصد تحرکات شبانه تروریستهای داعش در جنوب غرب استان الرقه در شمال سوریه و در نزدیکی استانهای حماه و حمص، جنگنده های روسیه سلسله حملاتی به تروریستها انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع تاکید کرد: این حملات اهداف متحرک داعش در عمق بادیه سوریه را هدف قرار داد.

همچنین این منبع از انهدام مواضعی که این تروریستهای داعش از آنجا حرکت کرده بودند، خبر داد و اعلام کرد: تروریستها میان چند منطقه در تحرک بودند و قصد حملاتی را داشتند که جنگنده های روسی در ۱۲ نوبت آنها را بمباران کردند و تلفات سنگینی به تروریستها وارد کردند.

این منبع تاکید کرد: در جریان این عملیات ۴ خودرو و ۵ مقر داعشی منهدم شد و یورش داعش به سمت مواضع ارتش سوریه خنثی شد.

تداوم نبرد با داعش در صحرای سوریه

بر اساس این گزارش؛ عملیات ارتش سوریه در صحرای سوریه علیه داعش به منظور پاکسازی تکفیری ها ادامه دارد و شامل صحرای حمص، حماه و الرقه تا منطقه التنف که پایگاه غیرقانونی تروریستهای آمریکایی در آن قرار دارد، ادامه دارد.

۱۱۲ حمله جنگنده های روس به مواضع داعش

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند که از صبح امروز جنگنده های روسیه ۱۱۲ بار مواضع داعش را بمباران کرده اند که ۱۹ تروریست داعشی دست کم در این حملات کشته شده اند.

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از دویست بار جنگنده های روسی مواضع داعش را هدف حمله قرار داده اند.

تاکنون بر اثر این حملات بیش از ۳۰ داعشی به هلاکت رسیده اند به تنهایی در صحرای شرقی حماه و صحرای دیرالزور ۱۰ داعشی کشته شده اند.

هدف قرار گرفتن مرکز نظامی روسیه در ادلب

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از ارتش روسیه گزارش داد: مرکز نظامی روسیه در ادلب در شمال غرب سوریه هدف حملات تروریستهای جبهه النصره قرار گرفت است و روسها تصمیم به خروج افراد خود از مرکزی نظامی در سراقب در ادلب سوریه به دنبال حملات سنگین تروریستها به این منطقه گرفتند. مرکز نظامی روسیه با خمپاره و پهپاد هدف قرار گرفته است.

زخمی شدن یک نظامی ترک در ادلب

منابع وابسته به مخالفان سوری از زخمی شدن یک نظامی ترک بر اثر حملات با آر پی جی در المسطومه در ادلب خبر دادند.

این منابع به انفجار بمب در مسیر حرکت نیروهای ترکیه در جاده مواصلاتی میان معره مصرین و شهرک کفریا در حومه ادلب هم اشاره کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: مواضع داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود