Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پروش استان اردبیل گفت: بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی آموزش و پرورش، در حال حاضر به ازای هر دانش‌آموز در استان  ۶ مترمربع فضای آموزشی وجود دارد در حالی که  نرم کشوری  آن ۸/۵ مترمربع است.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای آموزشی استان اردبیل رتبه ۱۱ کشوری را دارد،بیان کرد: شورای آموزش و پرورش استان باید در جهت‌گیری تکمیل فضای آموزشی و رفاهی برنامه‌ریزی مدون و مناسب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن با اشاره به احداث ۱۰۰ کلاس درس در سال جاری توسط خیرین استان اردبیل اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای سال آتی تعهد احداث ۲۰۰ کلاس درس را کرده است .

رییس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش منابع برای پروژه‌های نوسازی مدارس اختصاص در استان می‌یابد اما با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا نسبت به منابع اعتباری بیشتر است باید اعتبار مناسب در سال۱۴۰۰ از طریق منابع مالی مختلف به این پروژه‌ها تزریق شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه کل تخصیص اعتبارات ملی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در سال ۹۹ حدود۷۰میلیارد تومان است افزود: این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۰ تا ۱۵۰میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا گفت: کرونا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را در مدارس از بین برده و با تغییر رویکرد آموزشی به لحاظ شرایط حاکم باید نسبت به اخلاق و تربیت دانش آموزان در برنامه شاد نیز توجه شود.

او بیان کرد: آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل نیازهای دانش‌آموزان را فراهم کند و انتظار می رود  با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد آموزش حضوری در مدارس باشیم.

بهنامجو اظهار کرد: در کنار آموزش باید آسیب‌های اجتماعی که متوجه دانش آموزان می‌شود رصد شده و برنامه مناسبی جهت مقابله با این آسیب‌ها تدوین و ارایه شود.

وی تاکید کرد: باید درهر مدرسه یک کانال جهت ارتباط با خانواده ایجاد و راه‌اندازی شود که علاوه بر ارتقای سطح کیفی تحصیل و آموزش های دانش آموزان، برنامه و بسته فرهنگی آموزشی تهیه و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

برچسب‌ها مدارس استان اردبیل خیران مدرسه ساز مدرسه سازی استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان اردبیل خیران مدرسه ساز مدارس استان اردبیل خیران مدرسه ساز مدرسه سازی استانداری اردبیل اخبار کنکور استان اردبیل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل

علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

به گفته او، هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
او در ادامه گفت: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس