Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد مخزنی "نهب" تاکستان هفته چهارم اسفند و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رجب رحمانی در جلسه شورای حفظ منابع آبی استان که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: سد مخزنی نهب تاکستان هفته چهارم اسفند و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید و این خبر می‌تواند بهترین عیدی برای کشاورزان تاکستانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند اجرای این پروژه از دولت ششم شروع شده بود، گفت: در زمان تصویب ساخت این سد مخزنی بزرگ بسیاری از افراد در قالب کارشناس تلاش داشتند که دولت وقت را از تصویب این طرح منصرف کنند که خوشبختانه با پایمردی نمایندگان وقت قزوین در مجلس شورای اسلامی بالاخره اجرای این طرح در مجلس و دولت مصوب شد.

رحمانی با اشاره به بهره‌برداری 60 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای تاکستان و بویین‌زهرا از آب جاری‌شده از سد نهب افزود: در این میان 40 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تاکستان و 20 هکتار از اراضی زراعی بویین‌زهرا از نعمت این آب بهره‌مند خواهد شد و قطعاً آغاز آبگیری این سد در اواخر سال جاری شروع یک انقلاب کشاورزی در دشت قزوین خواهد بود.

سد بالاخانلو سال آینده آبگیری می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین از آبگیری و افتتاح سد بالاخانلو در ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: همچنان که افتتاح سد نهب و آبگیری از این سد کشاورزی منطقه را متحول خواهد کرد، افتتاح و راه‌اندازی سد بالاخانلو هم باعث توسعه تولید آب شرب در استان قزوین خواهد شد.

رحمانی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی‌تر مسئولان وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای در اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به کلیه شهرهای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه در فاز اول باید آب طالقان به آبیک انتقال یابد؛ اما در حوزه انتقال آب طالقان به سایر شهرستان‌های استان عملاً اعتباری نداریم و با وضعیت فعلی نباید تا نیم دهه آینده منتظر آب گوارای سد طالقان باشیم.

وی ادامه داد: با این حال مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین باید موضوع اجرای طرح انتقال آب طالقان به 19 شهر و 194 روستای قزوین را در دستور کار خود قرار دهند و با قوی کردن ابزارهای چانه‌زنی خود تا جایی که می‌توانند از سازمان برنامه و بودجه بودجه‌های ملی بیشتری برای اجرای این طرح ملی جذب کنند.

تخریب سد نهب قزوین صحت نداردپیمانکاران سد نهب قزوین به واحدهای مشکل‌دار اضافه شدندحادثه سد نهب در استان قزوین خسارت جانی و مالی در پی نداشت

توسعه استان قزوین در گرو انتقال آب طالقان است

معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به روند مناسب پیشرفت طرح انتقال آب طالقان به آبیک گفت:‌ در حال حاضر کمبود آب در شهرستان قزوین روند بسیاری از پروژه‌های شهری ما را کند کرده است؛ اما بسیاری از افراد و تعاونی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که ما با توسعه قزوین از شمال آن مخالف هستیم.

علی فرخزاد افزود: به ثمر رسیدن بسیاری از طرح‌های عمرانی استان قزوین از جمله پروژه مسکن مهر و مسکن ملی در گرو انتقال آب طالقان است تا هم کیفیت آب شرب این پروژه‌ها افزایش یابد و هم اینکه هزینه خدمات‌رسانی شرکت آب و فاضلاب به اهالی مناطقی مانند شهرک مهرگان و سایر نواحی منفصل شهری ما کاهش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر توسعه 250 هکتاری ناحیه شهری مهرگان و سایر نواحی منفصل شهری ما در گرو اجرایی شدن طرح انتقال آب طالقان به قزوین است که با توجه به بودجه‌های فعلی تخصیص‌ داده شده به طرح بعید می‌دانیم که این آب تا 5 سال آینده هم به قزوین و سایر شهرهای استان برسد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس استانداری قزوین نمایندگان مجلس مجلس استانداری قزوین انتقال آب طالقان بهره برداری طرح انتقال آب استان قزوین سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد باقر قاصری در همایش آداب و اسرار حج که با حضور زائران در مصلی امام خمینی بجنورد برگزارشد؛ گفت: امسال هزار و ۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان (دو کاروان اهل سنت و هفت کاروان شیعه) برای انجام اعمال حج ابراهیمی از اواخر اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی می‌شود.
وی از آمادگی حج و زیارت و تهیه اقلام تدارک برای اعزام زائران به مکه خبردادو گفت: همه آموزش‌های لازم به زائران داده شده و همچنین تا چند روز آینده رواید آنان برای عظیمت به سرزمین وحی صادر می‌شود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد هم در این همایش خطاب به زائران گفت: شما زائران حج تمتع در یک مجمع بین المللی شرکت می‌کنید که از همه کشور ها‌ی مسلمان در این اجتماع عظیم حضور دارند وزائران ایرانی، نماینده ایران، شهداو شیعیان هستند، بنا براین تکلیف شما سنگین است و باید ادب و اخلاق ایرانی اسلامی را با خود ببرید.
حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با بیان اینکه زیارت خانه خدا را بسیار ارزشمند و باعث آمرزش گناهان دانست و به زائران توصیه کرد: کمتر در کوچه بازار حضور داشته باشند و وقت خود را به عبادت و دعا و زیارت خانه خدا بگذرانند.

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر