Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@22:48:57 GMT

زلزله 4.1 ریشتری تاجیکستان را لرزاند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۶۸۴

 ساعت 7:11 صبح امروز زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر تاجیکستان را لرزاند.

مرکز زلزله شناسی تاجیکستان با اعلام این خبر اظهار داشته که بزرگی این زمین لرزه 4.1 ریشتر و در عمق 151 کیلومتری رخ داده است.

مختصات این زلزله 37.24 درجه عرض شمالی و 71.72 درجه طول شرعی عنوان شده است.

کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان تاکنون در این مورد توضیحی منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد خسارات جانی و مالی نیز گزارشی منتشر نشده است.

همچنین گفته می‌شود که قدرت این زلزله در قلمرو ازبکستان احساس نشده است. فاصله از مرکز این زلزله تا شهر «تاشکند» در جهت جنوب و شرق 497 را تشکیل داده است.

باید گفت که این اولین زمین لرزه ای نیست که طی این ماه توسط ایستگاه های لرزه نگاری ثبت شده است.

به طور کلی در ماه فوریه سال جاری حدود 10 لرزش مشابهی رخ داده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه‌شنبه در نخستین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک کشاورزی میان ایران و تاجیکستان که به صورت آنلاین برگزار شد، معاون آب و خاک وزارتخانه بر گسترش همکاری‌های کشاورزی با تاجیکستان و اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه تاکید کرد.

صفدر نیازی شهرکی در همین حال خواست در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور منعقد شده، برنامه عمل تدوین شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها باید منجر به اقدام شود و بتوانیم خروجی مناسبی از آنها داشته باشیم.

نیازی شهرکی در زمینه همکاری‌های متقابل در زمینه بذر، واکسن و آموزش‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرد و اظهار کرد: ما آماده‌ایم دوره‌های آموزشی نیز در بخش‌های مختلف اعم از آب و خاک، شیلات، دام و طیور، گلخانه و تحقیقات برای کارشناسان، محققان و بهره‌برداران تاجیکستانی برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد پذیرش هیأت‌های تجاری، علمی و اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی اعم از بخش دولتی و خصوصی تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده و مشاور در حوزه بهره‌وری آبیاری و ارتقای راندمان آبیاری در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: ایران می‌تواند نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی با کشور تاجیکستان همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایران به ۱۹ کشور، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی صادر می‌کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون

در این نشست، مشاکر نظرزاده فاضل، معاون وزارت کشاورزی تاجیکستان نیز گفت: نیازهای ما برای این همکاری از نظر تجهیزات و فناوری در حوزه‌هایی مانند آب و خاک، مرغداری، پرورش ماهی و صنایع فرآوری غذایی است.

وی در همین حال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون، آب و خاک و بسته‌بندی محصولات برای صادرات استقبال کرد.

بنابراین گزارش، در دولت سیزدهم، ایران و تاجیکستان دو یادداشت تفاهم همکاری امضا و یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی تبادل کردند و این یادداشت تفاهم در حال نهایی‌سازی برای امضا است.

در سال ۱۴۰۲ در سفر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان، یادداشت تفاهم شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی امضا شد و یادداشت تفاهم همکاری‌های کشاورزی نیز در همین سال به امضای وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور رسید.

کد خبر 6099733

دیگر خبرها

  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • بندرچارک لرزید