Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:11:10 GMT

دشمن از ولایت‌پذیری ملت ایران در هراس است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۰۱۲۳

دشمن از ولایت‌پذیری ملت ایران در هراس است

حجت‌الاسلام پورمحمد ویژگی اساسی شهدایی نظیر حاج قاسم سلیمانی را تبعیت محض و بی‌قید و شرط از ولایت دانست و گفت: تبعیت و ولایت‌پذیری ریشه در قرآن دارد و دشمن هم به شدت از این موضوع هراس دارد و می‌ترسد.

حجت‌الاسلام «محسن پورمحمد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: ویژگی اساسی شخصیت‌ برجسته‌ای مانند مالک اشتر و خصوصیت شهدایی نظیر شهید زین‌الدین و حاج قاسم سلیمانی تبعیت محض و بی‌قید و شرط از ولایت است و دشمنان و در رأس آن آمریکایی‌های ذلیل هم از همین امر وحشت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزشی بنیاد غدیر گیلان عنوان کرد: ما در نماز سوره حمد را می‌خوانیم و در نماز می‌گوییم اهدنا‌الصراط ‌المستقیم و انعمت علیهم حال سؤال اینجاست که این انعمت علیهم چه کسانی هستند و باید این موضوع را قرآن کریم مشخص کرده باشد و این‌ها همان کسانی هستند که پروردگار متعال به آن‌ها نعمت داده است.

 

پورمحمد با بیان اینکه ما همواره از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه راست و راهی که به آن‌ها نعمت داده شده هدایت کند تصریح کرد: خداوند در آیه 69 سوره آل عمران این موضوع و کسانی که به آن‌ها نعمت داده شده را مشخص کرده است خداوند در اینجا از چهار گروه انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین یاد می‌کند.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه صراط مستقیم مطابق با قرآن کریم همان راهی است که خداوند متعال به چهار گروه یاد شده نعمت داده است اضافه کرد: یک شجره طیبه در قرآن کریم داریم و یک شجره خبیثه که آن‌ها همان کسانی هستند که گمراه شدند و در مقابل شجره طیبه قرار گرفتند.

 

وی ویژگی اساسی و اصلی شجره طیبه را تبعیت از رسول خدا(ص) خواند و ابراز داشت: در آیه 65 سوره مبارکه نساء هم خداوند متعال می‌فرماید؛ فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا یعنی قسم به خدای تو که اینان اهل ایمان نمی‌شوند مگر آنکه در خصومت و نزاعشان تنها تو را حَکَم کنند و آن‌گاه به هر حکمی که کنی اعتراض نداشته، کاملاً (از دل و جان) تسلیم (فرمان تو) باشند.


 
معاون آموزشی بنیاد غدیر گیلان در ادامه اضافه کرد: حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) هم ایشان که نمی‌توانست برای تبلیغ دین مبین اسلام سفر کند جعفرطیار را به عنوان نایب خود به حبشه یا همان اتیوپی کنونی فرستاد یا حضرت امام حسین(ع) مسلم‌بن‌عقیل را فرستادند بنابراین در زمان کنونی مردم باید از میان خود افرادی را که ویژگی‌های لازم را دارند برای رهبری دینی انتخاب کنند.

 

پورمحمد با بیان اینکه وقتی شخص مورد نظر در جامعه اسلامی انتخاب شد همه ملزم به تبعیت از او هستند تصریح کرد: اینطور نیست که مردم در زمان حیات پیغمبر اکرم(ص) از رهبری دینی تبعیت کنند اما بعد از ایشان تبعیت نکنند، ولایت فقیه الان نماد رهبری جهان اسلام است و همه باید تبعیت کنند.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اگر فرد ایمان داشته باشد راه درست را گم نمی‌کند یادآور شد: کسانی ممکن است در این دنیا و در جاهای دیگری ادعای رهبری دینی داشته باشند اما آن فقط و فقط یک ادعا است از طرفی خود شرق و غرب هم می داند که نماد رهبری جهان اسلام ایشان هستند و از او حساب می‌برند.

 

وی تبعیت از ولایت را بر اساس قرآن کریم علامت ایمان دانست و با اشاره به اینکه اگر کسی در بعد قضیه تبعیت از ولایت‌فقیه اشکال داشته باشد از حیث ایمان مشکل دارد اظهار داشت: در زمان رسول خدا(ص) هم همینگونه بود زیرا ایمان درجاتی دارد و در نماز هم همه ما در حالی‌که  از خداوند می‌خواهیم ما را به راه راست هدایت کند از او می‌خواهیم که ما را در همین راه ثابت قدم نگه دارد.

 

معاون آموزشی بنیاد غدیر گیلان عنوان کرد: نمی‌شود کسی بگوید که من مسلمان هستم بعد نسبت به رهبری دینی بی تفاوت باشد از طرفی اصطلاحات قرآن واقعا معجزه است و باید توجه داشت که چرا گفته شده  يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ  بنابراین تبعیت و ولایت‌پذیری امری بسیار مهم است و ریشه در قرآن دارد و خلاف آن واقعا خطرناک است.

 

پورمحمد با بیان اینکه خداوند از هر چه بگذرد از رهبری نظام اسلامی  نمی‌گذرد و جامعه‌ای که نسبت به این موضوع ‌بی تفاوت باشد قطعا گرفتار مشکلات عدیده می‌شود اضافه کرد: مؤمن نه تنها باید از این امر تبعیت کند بلکه این تبعیت نباید از روی اجبار باشد و باید در جان خود باور و ایمان داشته باشد و تسلیم باشد.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ما مرتبا در نماز می‌گوییم که حی‌علی‌الاصلاح و حی علی خیرالعمل یعنی بشتاب به سوی بهترین عمل؛ و در ابتدای قرآن هم آمده الم﴿١﴾ ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ ﴿٢﴾الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ بنابراین مسلمان و آن کسی که می‌خواهد یار امان زمان(عج) باید در این تراز قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه بهترین عمل و در اینجا ولایت دقیقا همان راهی است که پیغمبر اکرم(ص) ترسیم کرد یادآور شد: مسلمان کسی است که ایمان به خدا دارد و عمل صالح انجام می‌دهد و سعی می‌کند در خیرات مسابقه بگذارد از سویی وقتی مسلمان در نماز بارها می‌گوید که بشتاب به سوی بهترین عمل آیا می‌تواند زمانی که نمازش به پایان رسید به سمت بدترین عمل برود و مسلمان هم باشد.

 

معاون آموزشی بنیاد غدیر گیلان تصریح کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) هم در زمانی که در حال نماز و عبادت بودند و هم در سایر اوقات از انفاق دست نمی‌کشیدند و آیه قرآن نیز در این باره نازل شده است ایشان کار و تلاششان در اوج و مصرفشان در حداقل بود بنابراین  ملتی که تلاشش حداقل، مصرفش در اوج و انفاقش در پایین‌ترین سطح باشد دیگر نمی‌توان به آن‌ها مسلمان گفت.

 

پورمحمد ویژگی اساسی شخصیت‌ برجسته‌ای مانند مالک اشتر و خصوصیت شهدایی نظیر شهید زین‌الدین و حاج قاسم سلیمانی را تبعیت محض و بی‌قید و شرط از ولایت دانست و افزود: این شخصیت‌ها در ارتباط با خدا در اوج بودند در حالی‌که از مسند و جایگاهشان برای خود و به نفع خود به هیچ عنوان استفاده نکردند.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان ماجرای به قتل رساندن محمد‌بن‌ابی‌بکر توسط معاویه را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: محمد‌بن‌ابی‌بکر پس ابوبکر خلیفه اول است که به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌گفت که اگر امام بگوید یک سیب نصفش حلال و نصف دیگرش حرام است من آن نصفه حرام را دور می‌اندازم.

 

وی با بیان اینکه معاویه به بدترین شکل ممکن محمد‌بن‌ابی‌بکر را به قتل رساند و حتی به جسد او هم رحم نکرد افزود:‌ معاویه این بلا را بر سر پسر ابوبکر آورد و سؤال اینجاست به خاطر چه چیزی اینقدر از محمد‌بن‌ابی‌بکر کینه داشت که جوابش تبعیت از ولایت است زیرا محمد‌بن‌ابی‌بکر در آن سرآمد شده بود.

 

معاون آموزشی بنیاد غدیر گیلان به شهادت رساندن حاج‌قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها را نشان‌دهنده ضعف آن‌ها دانست و با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این کار آبروی خود را بر باد دادند تصریح کرد: کینه و خشم اصلی دشمنان از امثال شهید سلیمانی‌ها به خاطر ارتباط عمیق آنان با خداوند، با مردم و ولایت فقیه و ولایت‌پذیری آن‌ها است.

 

پورمحمد در پایان با اشاره به اینکه بحث ولایت‌پذیری تا قیامت پابرجاست و خدشه‌بردار نیست خاطرنشان کرد: نماینده نبی خدا گاهی مستقیم است و گاهی هم مشخصات آن را خداوند متعال معین می‌کند و می‌گوید. بنابراین هر کسی آن اوصاف را داشته باشد می‌شود جانشین پیغمبر که در زمان ما خبرگان رهبری آن را معین کرده‌ و رأی داده‌اند. 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت حضرت علی ع تبعیت از ولایت ولایت پذیری حاج قاسم سلیمانی ولایت پذیری ویژگی اساسی رهبری دینی نعمت داده قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

سرپرست حرم حضرت امام خمینی هم گفت: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

محمد علی انصاری در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، افزود: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

وی پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

سرپرست حرم امام خمینی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

انصاری با قدردانی از وزیر کشور که پیشگام این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره)میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • فیلم| هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است