Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا، افزود: در حال حاضر ۴۶۱ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی به خاطر ابتلاء به سندرم حاد تنفسی بستری شدند که ۲۱۴ نفر مشکوک و ۲۴۷ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی با ابراز نگرانی از خیز شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: طبق آخرین بررسی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۰ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که نزدیک به ۲۰ درصد این تعداد نیز بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با اشاره به اینکه در هر ساعت ۱۸ نفر در استان به کرونا مبتلا می‌شوند، اضافه کرد: از کل بستری شدگان، ۱۳۸ نفر در آی سی یو بستری شده و ۲۴ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از فوت چهار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در چهار شهرستان خوی، مهاباد، میاندوآب و نقده به علت ابتلاء به کرونا خبر داد و اظهار کرد: با افزودن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۶۱۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۸۲۱ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که ۷.۱ درصد کل مبتلایان در کشور است، عنوان کرد: از کل فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور، ۶.۱ درصد مربوط به آذربایجان غربی است.

آقازاده با اشاره به اینکه طبق آخرین برآوردها، وضعیت کرونایی پنج شهرستان در استان نارنجی، ۲ شهرستان آبی و ۱۰ شهرستان زرد شده است، گفت: در این برآورد صورت گرفته، شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، ماکو و اشنویه نارنجی شده است.

وی اضافه کرد: در این برآورد، شهرستان‌های میاندوآب و شوط از جمع هفت شهرستان نارنجی آذربایجان غربی طی روزهای گذشته کم شده که نشانه وضعیت بهتر در این مناطق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنان وضعیت شهرستان‌های پلدشت و چالدران در شمال استان همچنان آبی بوده که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها در این ۲ شهرستان، شاهد حرکت آنها به سمت زرد نباشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین برآوردها شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، تکاب، شاهین دژ، بوکان، چایپاره، شوط و سلماس نیز وضعیت زرد دارند افزود: طی چهار هفته گذشته، ۱۲ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت آبی داشت که با بی توجهی مردم به رعایت موارد بهداشتی، این روند به سمت وضع بدتر سوق یافته است.

آذربایجان‌غربی ۱۷ شهرستان و ۴۸ شهر دارد؛ تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

کد خبر 5155979

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد آقازاده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شیراز زلزله مشهد کرونای انگلیسی شهرستان کرج سی سخت شهرکرد اردبیل گرگان آذربایجان غربی آذربایجان غربی کرونا مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه قدس الاخباریه با اشاره به مساحت ۶۴ کیلومتر مربعی شهر رفح در جنوب نوار غزه (هم مرز با مصر) گزارش داد که جمعیت این منطقه پیش از آغاز جنگ تنها ۲۸۰ هزار نفر بوده اما پس از هفتم اکتبر به یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی نفوذ زمینی خود به رفح را از جبهه شرقی همزمان با بمباران هوایی و شدید کل مناطق آن را آغاز کرده که اکثر ساکنان رفح که آوارگان جنگی هستند در اردوگاه‌ها بدون داشتن امکانات اولیه روزگار خود را می‌گذرانند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز به طور پیوسته در حال بمباران مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه است. در این حملات جنون‌آمیز تا این لحظه ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند. در میان شهدا تعدادی زن و کودک هم دیده می‌شود. هنوز آمار دقیق شهدا اعلام نشده است.

کد خبر 6099505 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.
  • فرماندار شهرستان ماکو منصوب شد
  • ۵۳۶ اثر به جشنواره شعر ترکی - آذری آذربایجان غربی ارسال شد
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت