Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@04:18:54 GMT

اماکن فرهنگی سبزه میدان قزوین تغییر کاربری نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۰۳۶۵

اماکن فرهنگی سبزه میدان قزوین تغییر کاربری نمی‌دهد

عضو شورای شهر قزوین گفت: دو پناهگاه باقی مانده از در دوران دفاع مقدس در سبزه میدان فقط تعمیر می‌شوند و به هیچ وجه تغییر کاربری اتفاق نمی‌افتد.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت اماکن فرهنگی در سبزه میدان گفت: سبزه میدان بزرگترین فضای شهری و در گذشته بخشی از دولتخانه صفوی بوده که یکی از محورهای شش گانه و مصوبات سفر مقام معظم رهبری است بدین سبب شهرداری موظف است محدوده پیرامونی دولتخانه صفوفی را ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در خرداد ۹۵ سازمان میراث فرهنگی کشور مصوبه‌ای داشته که یکی از متخصصان میراث فرهنگی یعنی سید مهدی مجابی مشاور طرح است، قبل از ساماندهی، پیوست اجتماعی و فرهنگی آن تهیه شده که در صحن شورای شهر هم گزارش آن ارائه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: بدنه سازی و کف سازی در حال اجراست تا مورد استفاده همه شهروندان قرار گیرد، پیاده‌روی غربی انجام شده و ضلع شرقی مانده است.

وی ادامه داد: نگرانی که دوستداران فرهنگی شهر داشتند مربوط به دو پناهگاه است که در دوران دفاع مقدس به عنوان جان پناه از آنها استفاده می‌شد، این دو نقطه از فضای تاریخی شهر ماست که البته فقط تعمیر می‌شوند و به هیچ وجه تغییر کاربری اتفاق نمی‌افتد.

قافله باشی افزود: هیئت حسین جان و توحید که در این پناهگاه کار فرهنگی انجام می‌دادند چندین سال بود بدون قرارداد در این پناهگاه‌ها حضور داشتند؛ مکانی دیگر به این دو هیئت پیشنهاد شده تا پس از مرمت یکی تبدیل به ابزار کارگاهی و دیگری با ثبت قرارداد در سبزه میدان در اختیار آنها برای کار فرهنگی قرارگیرد که در حقیقت ساماندهی شده‌اند.

کد خبر 477435

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سبزه میدان قزوین گنجینه تاریخی شهر بافت تاریخی آثار تاریخی شورای شهر قزوین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سبزه میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود