Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ؛ آیین رونمایی از سالنامه بومی مازندران و گیلان در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل انجام شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران در شهرستان آمل ؛  دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که یکشنبه 3 اسفند در مصلای نماز جمعه شهرستان با حضور :  حجت الاسلام و المسلمین سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل ،حجت الاسلام والمسلمین حسین حسین زاده امام جمعه شهر امامزاده عبدالله ، سید علی علوی قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، قدرت اله ناییج نژاد معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه ، امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و استاد نصراله هومند مولف کتاب سالنامه و سایر مدعوین برگزار گردید  از سالنامه بومی محلی استان گیلان و مازندران  رونمایی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شایان ذکر است ؛ سالنامه بومی  استان گیلان و مازندران به پیوست : گاهشماری باستانی (خراجی ) ، تبری (مازندرانی ) و دیلمی ( گیلانی ) ، استخراج : موسسه ژئوفیزیک ، بیست و ششمین سال انتشار با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندارن و به همت و تلاش استاد نصراله هومند چاپ گردید .   

استاد نصراله هومند متولد 1331- آمل ، دارای مدرک کارشناسی تاریخ ، مدیر مسئول انتشارات طالب آملی ، فعال فرهنگی در حوزه های زبان و ادبیات فارسی و بومی مازندرانی ، تاریخ ، نجوم و استخراج تقویم ؛ مولف کتابهایی مانند : تاریخ آموزش و پرورش شهرستان آمل ، گاهشمار البرز، گنج‌نوشت( گفتارهایی در گستره‌ی فرهنگ بومی / ملی به همراه آثاری از اعضاء هیئت علمی مرکز آمل‌شناسی) ، تقویم رسمی کشور همراه با دو تقویم باستانی - خراجی: مازندرانی – گیلانی ، پیشینه‌ی تاریخی، فرهنگی و آیینی تکیه‌ی اسک آمل ، هزاره‌های ایرانی و شناخت نوار فصول و شش نامه دیگر ، پژوهشی در زبان تبری مازندرانی همراه با علائم زبان‌شناسی و اشعاری از رضا خراتی کجوری ، گاهشماریهای ایرانی در پاسخ به فرانسوا دوبلوا  ،سر چمر، دل سو: سروده‌های تبری (مازندرانی) ، گفتاری درباره تقویم مردمان مازندران: همراه با سالنمای طبری – تالیف و چاپ و نشر دهها مقاله در نشریات معتبر و ... از اهم سوابق فعالیت های فرهنگی نامبرده می باشد .

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونمایی سالنامه بومی مازندران و گیلان درجلسه شورای فرهنگ عمومی آمل شهرستان آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند