Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ مریم نظری: شرکت دانش بنیان شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) ، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه( شامل طراحی و تولید کالاها و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان و بر اساس معیارهای مورد نظر این آیین‌نامه، به تأیید کارگروه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌ها طی سال‌ها فعالیت مطلوبی در کشور داشته و تا حد قابل توجهی توانسته‌اند از واردات برخی کالا و خروج ارز جلوگیری کنند.

وجود 18 شرکت دانش بیان در ایلام

سارا میری مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: ۱۸ شرکت دانش بنیان فعال در استان وجود دارد که حدود ۳۱ محصول در این شرکت‌ها تولید می‌شود و ۸ شرکت نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی افزود: برنامه حمایتی مختلفی از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌شده که حمایت‌های مالیاتی، گمرکی، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از ساخت داخل و کالای دانش بنیان، تسهیلات سربازی کارکنان شرکت‌های دانش بنیان، ترویج فعالیت‌های دانش بنیان و... از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری با بیان این‌که مشکلات و چالش‌های در شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان ایلام وجود دارد گفت: عدم باورمندی و اعتماد بخش دولتی به شرکت‌های دانش بنیان نوپا جهت تامین محصولات و خدمات مورد نیاز، اعمال سلیقه مدیران امور مالیاتی در خصوص اعمال معافیت‌های مالیاتی مرتبط با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، فقدان استانداردهای ملی و صنفی برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان و در نتیجه عدم اعتماد به آن‌ها و نبود مقبولیت در صنعت و... از جمله چالش‌های پیش روی این شرکت‌هاست.

وی اظهار کرد: بیکاری به خصوص در قشر تحصیل کرده به یک دغدغه مهم تبدیل شده است و شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت غنی توسعه و اشتغال زایی برخوردارند.

میری در ادامه به فعالیت مطلوب برخی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: کالاهای تولیدی برخی شرکت‌ها علاوه بر مصرف داخل به کشورهای دیگر صادر می‌شود و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند که از این جمله می‌توان به شرکت فروزان صنعت شباب، صنعت پژواک رایان صنایع دقیق، آرین تجارت مانا و... اشاره کرد.

لزوم سهولت بخشی اخذ تسهیلات

منوچهر نظری مدیرعامل شرکت فروزان صنعت شباب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: این شرکت در زمینه تولید کودهای شیمیایی فعال است و توانسته در حد قابل‌توجهی در تامین کودهای شیمیایی در کشور موفق باشد.

وی با بیان این‌که کودهای این شرکت علاوه‌بر مصرف داخلی و به کشورهای عراق و افغانستان نیز صادر می‌شوند، ادامه داد: ارائه تسهیلات یکی از مطالبات اصلی شرکت‌های دانش بنیان است که  ضروری‌ست مسوولین جهت توسعه این شرکت‌ها به این مهم توجه کرده و روند دریافت تسهیلات را سهولت بخشند.

مدیر عامل شرکت فروزان صنعت شباب اظهار کرد: با راه‌اندازی این شرکت ۱۵ نفر در آن به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

اشتغال زایی برای ۲۵ نفر

مدیرعامل شرکت پژواک رایان صنایع دقیق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این شرکت در زمینه تولید دستگاه‌های تست التراسونیک فعال است که به منظور برای عیوب یابی دستگاه‌ها و قطعات کارخانه‌ها، شرکت‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تست التراسوتیک ساخته شده به استان‌های یزد، خوزستان، اصفهان، قزوین، قم و ... ارسال می‌شود، افزود: این شرکت برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سارا میری محصولات دانش بنیان شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد