Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@18:01:18 GMT

کروناهای جدید در کمین پیش‌فروش سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۰۸۹۸

در شرایطی که شرکت‌های ریلی و هوایی پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند، مسئولان بهداشتی نسبت به جهش کرونای جهش یافته در انواع مختلف انگلیسی، آفریقایی و اسلوواکی نگران هستند و خواهان تعیین تکلیف سریعتر سفرهای نوروزی هستند تا مردم متضرر نشوند.

طی روزهای گذشته دو مسئول از وزارت راه و شهرسازی برنامه نوروزی زیرمجموعه خود را برای سفرهای مردم در این ایام اعلام کردند و به نظر می‌رسد به تدریج پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه گذشته سوم اسفند ماه، تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- درباره برنامه سفرهای نوروزی و تشکیل ستاد آن گفت: برنامه پایانی سال و سفرهای نوروزی را اگر کرونا اجازه دهد به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده‌ایم تا توان عملیاتی و ساعت پرواز تعیین شده و تعداد ناوگان آماده به کار را در فرودگاه های پر ترافیک برنامه ریزی کنند و همه ایرلاین‌ها موظف هستند تا هواپیمای پشتیبان داشته باشند که در صورت نقص فنی در کمترین زمان ممکن مسافران به مقصد شان برسند و از ابطال پرواز جلوگیری کنند.

وی افزود: در ایام نوروز بسته به مجوزهایی که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد برنامه‌ریزی خواهیم کرد و تا الان ممنوعیتی برای پروازها نداریم.

همچنین سعید رسولی –مدیر عامل شرکت راه‌آهن – نیز در همین زمینه در نشستی خبری گفت: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس ستاد سفرهای نوروزی را از ماه گذشته تشکیل داده و ضمن برگزاری جلسات مکرر همه تمهیدات لازم برای انجام هر چه بهتر سفرهای ضروری مردم در ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پیش فروش بلیت های قطار در ایام نوروز از سه شنبه پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود و مردم می توانند از طریق مراکز مجاز و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند و روزانه ۲۳۰ قطار پیش بینی شده که برای کل دوره ۲۱ روزه ۴۷۲۸ قطار خدمت رسانی خواهند کرد.

این برنامه‌ها طی روزهای گذشته در حالی اعلام شد که هنوز تصمیم نهایی برای سفرهای نوروزی گرفته نشده است و از سوی دیگر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هشدارها و انتقادهای جدی از وضعیت کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

اخیرا علیرضا زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران-  درباره انواع ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: ویروس  جهش یافته فنلاندی نداریم اما پیش‌تر ویروس اسلواکی قبل از آن ویروس موسوم به کالیفرنیا و قبل از آن انگلیسی و آفریقایی وجود داشته ولی تنها مورد جهش ویروس موسوم به انگلیسی در کشور مشاهده شده  و شواهدی از وجود سایر جهش ها نداریم.

وی افزود: هنوز از ستاد ملی کرونا پروتکل روشن و شفافی در مورد بازار خرید و ترددهای نزدیک به ایام نوروز اعلام نشده، بی تردید اگر قرار است محدودیت هایی اعمال شود با توجه به این که پیش‌فروش ها در حوزه سفر و ترددها در حال انجام است برای جلوگیری از نارضایتی مردم باید زودتر تعیین تکلیف شود تا سرنوشت بسیاری از موارد از جمله ترددها، برگزاری آزمون ها و... و. مشخص شود. البته برخی از این موارد ملی است و باید هر چه زودتر تصمیم گیری انجام شود.

با وجود این شرایط باید دید سفرهای نوروزی مردم با محدودیت‌های بیشتر یا ممنوعیت مواجه می‌شود یا آنکه تغییری در این رویه ایجاد نخواهد شد؟ البته اگر مردم بلیت‌سفرهای نوروزی را خریداری کنند ممکن است تاریخ دوباره تکرار شود و مانند اسفند ماه سال گذشته با حجم عظیمی از کنسل‌شدن بلیت سفرها و انتظار مردم برای استرداد پول بلیت‌شان از سوی شرکت‌های ریلی و هواپیمایی باشیم.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی متولیان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هر نظری داشته باشند باید تامین شود چرا که سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و بنابراین وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه حمل‌ونقل باید در روزهای آینده منتظر تصمیمات جدیدی در این حوزه باشد.
(ایسنا)

برچسب ها: کرونا ، سفرهای نوروزی ، محمد اسلامی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N0q

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا سفرهای نوروزی محمد اسلامی سفرهای نوروزی ایام نوروز اسفند ماه پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها انجام شده اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام آنها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا گفت: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

وی درباره برخی تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک انجام شده اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود، چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت به سمی و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده، همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کرده و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدیدنظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

ولی‌زاده با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق هستند، گفت: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی