Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:58:54 GMT

مالیات معادل ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۱۰۳۷

مالیات معادل ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است

به گزارش ایرنا، دکتر شهروز برزگر روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایلام با بیان اینکه هزینه های جاری کشور در طول سال ۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: میزان مالیاتی که از این هزینه‌ها اخذ می‌شود بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عمده کشورهای دنیا بر اساس سیستم اخذ مالیات اداره می‌شوند، ادامه داد: اداره کشور در ایران به این طریق نیست و با وابستگی به نفت و سایر شیوه های دیگر انجام می شود که با این شیوه نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده است، گفت: شرکت هایی که تعطیل شدند تا زمانی که از ضرر به سود نرسیده اند، هیچ مالیاتی از آنها اخذ نشده است.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد ادامه داد: اخذ مالیات بر درآمد است نه بر شکست و در این زمینه هیچ فشاری به این واحد ها وارد نشده است.

برزگر با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور، یادآور شد: بعد از اعمال تحریم ها و قضیه برجام شرایط از نظر اقتصادی در کشور بسیار سخت شد و این مشکلات به ویژه در دو سال اخیر بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه تا دو سال گذشته راهکارهایی برای تامین ارز و کالای کشور انجام می‌شد ولی طی دو سال اخیر این راهکارها نیز مسدود شدند.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی که در این نشست مطرح شد به تحریم‌ها بازمی گردد، افزود: یکی از راهکارها تصویب اف ای تی اف است و چنانچه به مجلس بازگردم دوباره به آن رای خواهم داد.

برزگر اظهار داشت: در این مدت کلیت نظام در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد ولی نوک پیکان آن فشار به سمت مردم بود و مساله قابل لمس در این زمینه فشار بر مردم ساکن در مناطق محروم بود.

وی با ذکر اینکه در این زمینه ایران هزینه های سیاسی داده است، یادآور شد: با وجود همه این فشارها اکنون به این نقطه رسیدیم و کشور بیش از پیش به وحدت و همدلی نیاز دارد.

برزگر گفت: شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و باید با همدلی و وحدت بین تمام مسوولان اعم از دولت، مجلس و غیره برابر این مشکلات پیروز شویم.

وی قول مساعد داد تا مشکلاتی که مربوط به واحدهای تولیدی استان است، پیگیری لازم شود و در این زمینه تاکید کرد: مسوولان نیز باید پیگیری های مستمر برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی استان ایلام وزارت اقتصاد و امور دارایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان ایلام وزارت اقتصاد و امور دارایی مجلس شورای اسلامی استان ایلام وزارت اقتصاد و امور دارایی سرمایه گذاری اخبار کنکور هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، می‌توان امید داشت که افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ به ویژه در حوزه‌های دینی عملیاتی شود.

بیژن نوباوه وطن -نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتبارات فرهنگی گفت: کشور از سال‌های اول انقلاب در بودجه‌نویسی نگاه بایسته‌ای به حوزه فرهنگ نداشته است. مسئله روز از جمله اقتصاد بر حوزه فرهنگی سایه انداخته و باعث شده بودجه فرهنگی تقریباً نصف شاخص بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا هفت درصد است که این بودجه در کشور آمریکا هفت درصد به صورت آشکار و ۱۱ درصد به‌صورت پنهان است، اما در کشور ما در گذشته سه درصد و اکنون ۵/۲ درصد است؛ این نشان از نقص بسیاری جدی بودجه‌نویسی حوزه فرهنگ در کشور دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به بودجه فرهنگی را خطری برای فرهنگ کشور تلقی کرد و گفت: تقریباً همه دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی کشور کم‌توجهی دارند و اساساً بودجه فرهنگی کفاف نیازهای توسعه فرهنگی کشور را نمی‌دهد؛ با ادامه این روند ما در حوزه فرهنگ و هنر و دین دچار مشکل خواهیم شد.

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی کشور / دستگاه‌های فرهنگی سازماندهی مجدد می‌خواهند 

نوباوه بیان کرد: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهادها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه‌ بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: همه‌ مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهادها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

امیدواری برای افزایش عملیاتی ۲۵ درصد سهم فرهنگ در بودجه و انتقاد از موازی‌کاری

نوباوه وطن بودجه فرهنگی ۱۴۰۳ را امیدوارکننده دانست و گفت: با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، امید داریم که بتوانیم افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ در بودجه را عملیاتی کنیم و شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی کشور باشیم.

وی در پایان مسئله موازی‌کاری در هزینه‌کرد بودجه فرهنگی را یک مشکل بزرگ در کشور دانست و اظهار کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟