Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به افغاستان، با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل، معاونین امور علمی و دانشجویان دانشگاه کابل و رؤسای تعدادی از دانشکده‌ها و استادان دانشگاه کابل، دیدار و گفت گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با هدف شناسایی فرصت‌ها، امکانات و نیازمندی‌های دو طرف برگزار شد، ابتدا پروفسور فیصل امین معاون امور محصلان اهداف و موارد مورد بحث این نشست را بیان کرد.

در ادامه، پروفسور شفیع شریفی معاون امور علمی دانشگاه کابل، از ایجاد هماهنگی میان دانشگاه کابل و نهادهای آکادمیک خارجی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان اخیر ابراز خرسندی و با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه‌ها در عصر حاضر، تأکید کرد: باید از طریق تقویت این هماهنگی‌ها، روحیه همکاری میان دو دانشگاه بیشتر تقویت شده و در چگونگی آموزش دانشجویان کارآفرین در جامعه سهم و نقش مثبت ایفا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کابل و دانشگاه آزاد اسلامی ایران، با روابط مثبت و همکاری بیشتر، در تربیت نسل نوآور نقش تأثیرگذار داشته باشند.

در ادامه این نشست، بروجردی گفت: اشتراکات موجود نیازمند همکاری‌های مشترک میان نهادهای علمی دو طرف است و باید در ارتقای آکادمیک و تربیت انسان‌های برتر و مسلط بر فضائل انسانی در دانشگاه‌های دو کشور سهم مشترک بگیریم.

وی با ارائه توضیحاتی درباره امکانات و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: این دانشگاه آماده هرنوع همکاری به ویژه در بخش‌های پژوهش‌های علمی مشترک، تدوین برنامه‌ها و نشست‌های علمی مشترک، همکاری در تقویت ژورنال‌های آنلاین و… با دانشگاه کابل است.

وی در پایان، بر لزوم ادامه این گونه نشست‌ها در کابل و تهران تأکید کرد.

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل و تعدادی از رؤسای دانشکده‌های دانشگاه کابل نیز به ارائه دیدگاه‌ها و نظریاتی درخصوص همکاری و فعالیت‌های مشترک میان دو نهاد پرداختند.

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل صبح امروز همزمان با سالگرد ولادت امیرالمومنین (ع) با حضور دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباس بصیر وزیر تحصیلات تکمیلی افغانستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اکبر فلاح‌نژاد نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، اساتید و دانشجویان و خانواده‌های آنها برگزار شد.

بروجردی در این مراسم، ضمن ابلاغ سلام دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از دستاوردهای علمی و فناوری‌های جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و از تصمیم ایران برای انتقال تجارب علمی خود به برادران افغانی از طریق توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان خبر داد.

کد خبر 5156051

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی علاءالدین بروجردی شهر کابل افغانستان دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی وام دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور تشکلهای دانشجویی آموزش مجازی دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه کابل اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب