Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@11:23:30 GMT

امام علی(ع) برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۱۵۹۹

امام علی(ع) برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: امام علی(ع) با داشتن سختی‌ها و مشقت‌های فراوان، اما برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم ولادت امام علی(ع) و بزرگداشت روز پدر در اردبیل اظهار داشت: پرداخت و بررسی برای شناخت شخصیت امام علی(ع) یک موضوع بسیار حائز اهمیت و اساسی است که در این زمینه باید استفاده از ظرفیت نهج‌البلاغه در جامعه امروزی مورد توجه واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امام علی(ع) را می‌توان مکتب پیامبر اسلام عنوان کرد که پیامبر اعظم(ص) نیز همیشه از امام علی(ع) به عنوان قدرت روحی پیام اسلام نام برده‌اند و این همان معجزه رسالت و خاتمیت است که حضرت محمد(ص) فردی را طوری تربیت کرده‌اند که تمامی خصوصیت یک رهبر شایسته را دارا بوده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امام علی(ع) به عنوان قدرت روحی پیامبر اکرم(ص) بوده است، به طوری که پیامبر اکرم(ص) در جنگ خندق فرمودند که شهادت حضرت علی(ع) منجر به تنها ماندن من خواهد شد در حالی که یک لشکر پشت سر پیامبر بود که این موضوع مشخص کننده این مهم است.

عوامل و موانع آرامش روحی از نگاه امام ‌علی (ع)شعرخوانی محمود کریمی در شب میلاد حضرت علی (ع)حرم حضرت معصومه(س) در سالروز میلاد امام علی(ع) از نگاه دوربین

عاملی ادامه داد: علم حضرت علی(ع) موضوعی است که خداوند متعال ایشان را با این مهم توصیف کرده و این مسائل نشان می‌دهد که جز امام علی(ع) کسی نمی‌توانست در این جایگاه باشد و به همین دلیل استفاده از جملات گوهر بار امام علی(ع) باید در زندگی ساری و جاری باشد.

وی تصریح کرد:‌ یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در این زمینه است که امام علی(ع) با داشتن سختی‌ها و مشقت‌های فراوان برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد و این شخصیت به عنوان یک الگوی جهانی و به عنوان پدر معنوی شیعیان تا ابد باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/140

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام

دریافت 21 MB

فیلم: لیلا کایی

کد خبر 6096211

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است