Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تجلیل از مهندسین نمونه و اولین گردهمایی افسران فنی نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار خانزادی در منطقه یکم امامت این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت مولود کعبه امام علی (ع) و روز مهندس، گفت: امروز در جمع مردان پرتلاشی هستم که آنچه را نیست می‌سازند و آنچه را که هست عملکردش را به بهترین نحو ارتقا می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این موضوع که روز مهندس برای نیروی دریایی راهبردی ارتش، بیشتر از هر جای دیگر مهم است، افزود: همواره موفقیت در پیشرفت‌های فنی، توان رزمی و دیگر حوزه‌ها که نتایج مطلوب در نیروی دریایی ارتش به همراه داشت از ارتباط و هماهنگی‌های قوی با مجموعه مهندسی این نیرو به دست آمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی تجهیزات محور است و ما بر پایه همین تجهیزات، ماموریت‌های محوله خود را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: تجهیزات دریایی بسیار پیچیده و مبتنی بر فناوری‌های روز و مورد نیاز در آب‌های بین‌المللی و لازمه بهره برداری از زیرساخت‌های پیچیده است و این شاخصه، نیروی راهبردی دریایی را متمایز از سایر نیروها می‌سازد.

دریادار خانزادی افزود: تنوع تجهیزات یعنی تنوع تخصص‌های موجود و این تخصص‌ها بخشی در حوزه ناوبری، تکاوری و تفنگداران دریایی و غیره هستند که تحت مدار شناورهای سطحی، زیرسطحی، هوادریا، تجهیزات جنگ الکترونیک، موشکی و اپتیکی تمرکز دارند.

وی تصریح کرد: اینکه امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران را که توسط گروه‌های تروریستی نیابتی مورد تهدید قرار می‌گیرند را اسکورت کرده و به سلامت از مسیر تنگه باب المندب به سوی دریای سرخ عبور می‌دهد برای ما جای بسی شکر و عزتمندی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه اعزام ناوگروه‌های این نیرو باعث شده است تمام معادلات دشمن در دریا بهم بریزد، گفت: دشمنان می‌خواستند در مرحله اول بنادر را روی ما ببندند و در مرحله دوم دریاها و مسیرهای دریایی را برای کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ما ناامن کننده که با حضور به موقع و قاطع نیروی دریایی ارتش، این دسیسه‌ها شکست خورد.

در پایان این مراسم از فرماندهان، مهندسین نمونه و مسئولانی که در به ثمر رسیدن پروژه‌های ساخت و ساز بومی اهتمام داشتند، قدردانی شد.

27215

کد خبر 1490015

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دریادار حسین خانزادی نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

وی با حضور در جمع فرماندهان این منطقه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش اظهار داشت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، اما ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می‌برد، ارتشی که منظم، استوار و مجهز به تجهیزات نوین است.

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌‌ها بوده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم