Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کوه گرد مدیرکل گمرک مرزی دوغارون خراسان رضوی گفت : انتقال کالا‌های صادراتی به ویژه کالا‌های فسادپذیر از جمله میوه و سبزیجات به افغانستان از این کانون اقتصادی که در پی آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه کشور افغانستان متوقف شده بود طی چند روز گذشته با حرکت کامیون‌ها از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در پی آتش سوزی ۲۵ بهمن ماه گذشته و با توجه به خسارت وارده شده به برخی از تاسیسات و حوزه حمل و نقل گمرک اسلام قلعه افغانستان در حال حاضر تجار و سرمایه گذاران افغانستانی برای ورود کالا‌های خود از سمت مرز دوغارون به سمت کشور خود تا برقراری شرایط عادی رغبتی ندارند، ولی تمامی خدمات و رویه‌های حوزه مبادلات کالا در گمرک مرزی دوغارون فراهم است.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون خراسان رضوی ادامه داد: گمرک مرزی دوغارون در جریان حادثه برای گمرک مرزی کشور همسایه آسیب ندید، اما به خاطر وضعیت بحرانی آن سوی مرز با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه، فعالیتش در مدتی کوتاه در ماه جاری متوقف شده بود.

کوه گرد بیان کرد: با از سرگیری محدود مراوده تجاری مرزی در دوغارون - اسلام‌قلعه با حرکت کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی فسادپذیر به مقصد افغانستان انتظار می‌رود با پیگیری جدی و مستمر بازرگانان افغان آسیب‌های وارده به تاسیسات گمرک مرزی این کشور در مدت زمان کوتاهی جبران شود تا فعالیت تجارت مرزی به روال سابق خود بازگردد.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای صادراتی اتش سوزی سرمایه گذاران اسیب دیدگان گمرک مرزی دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها