Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم عصر امروز در نشست با جمعی از بسیجیان و معاونین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، به ویژه میلاد حضرت امیر المومنین علی(ع)، اظهار کرد: امیدواریم که در این ماه بافضیلت عبادات همه عزیزان مقبول درگاه خداوند سبحان قرار گیرد و لازم می‌دانم مناسبت سیزده رجب ،میلاد امام علی(ع)، اکبر مومنان، فاتح خیبر، حیدر کرار، افتخار خلقت و کاملترین پدر و مظهر علم و عدالت و رشادت و شجاعت را به جمع عزیز تبریک و تهنیت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بهترین منبع برای شناخت این امام معصوم، توضیحاتی است که از این شخصیت بی‌نظیر تاریخ در قرآن و روایات آمده است و حتی عظمت این ولی خدا به حدی است که برادران اهل سنت و بزرگان عالم اسلام با سرودن قصیده‌ها و ذکر روایات و احادیث مختلف به بزرگی ایشان اذعان داشته و گوشه‌هایی از زوایای شخصیتی امیر المومنین علی(ع) به عنوان محور امامت و ولایت و رهبری را تبیین نموده‌اند.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه خوشا به حال آنان که در ولایت امیرالمومنین علی(ع) بوده و در عمل ولایت پذیر هستند، افزود: در روایت است که پیامبر به حضرت علی(ع) فرمودند که ای علی(ع) تو تقسیم کننده بهشت و جهنم در روز قیامت هستی و دوستدارانت داخل بهشت می‌شوند و کسانی که نسبت به تو بغض دارند، به جهنم وارد می‌شوند.

رزم با اشاره به ارتباط تنگاتنگ معنوی بین سپاه و قوه قضائیه در همه دادگستری‌های سراسر کشور، گفت: این دو نهاد تحت ولایت امر و رهبری هستند و به عنوان سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هر دو انقلابی هستند و انقلابی مانده و انقلابی عمل می‌نمایند و تاریخ نشان می‌دهد، دشمنان همواره علیه قوه قضاییه و سپاه به عنوان دو نهاد موثر در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه بوده که تاکنون ناکام مانده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی، عضویت در سپاه و بسیج را افتخار دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس، سپاه در مقابل جبهه تا دندان مسلح استکبار تمام قد ایستادگی کرد و این فرزندان ملت به عنوان نیروی کارآمد نظامی، امنیتی، تبلیغی و اطلاعاتی حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارند و در کنار این اقدامات در عرصه عمرانی و سازندگی و حضور در عرصه‌های مختلف مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و ساخت و سازها کارنامه موفقی داشته است.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمین به عنوان ضابط خاص کمک کار دستگاه قضایی هستند و دادگستری استان در راستای ارائه آموزش به نیروهای عضو گشت رضویون نسبت به آموزش بیش از ۲ هزار نفر از بسیجیان معرفی شده در طول سال جاری اقدام نموده و این نیرو ها به عنوان یک ظرفیت عظیم و قابل توجه می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرایم در محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی مختلف مانند سرقت‌های خرد نقش ممتازی را ایفا نمایند.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بسیج برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است، افزود: برای فرد بسیجی که دارای انگیزه و شور و شوق بوده و دارای بصیرت است، کار نشد وجود ندارد.

رزم، افزود: در منزلت بسیج و بسیجی همین بس که امام خمینی(ره) افتخار خود را در بسیجی بودن می‌دانست و از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا یاد می‌کرد و مقام معظم رهبری نیز ریشه بسیج را در باورها و اعتقادات مردم دانست و این نیرو را نیرویی کارآمد در کشور معرفی کرده‌اند.

وی با تقدیر از عملکرد پایگاه مقاومت بسیج دادگستری استان گفت: این پایگاه چهار سال متوالی است که به عنوان پایگاه نمونه کشوری در سطح قوه قضائیه انتخاب و این موضوع برای دادگستری استان باعث افتخار می باشد و در زمینه کمک‌های مومنانه نیز این پایگاه رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خسارات مادی و معنوی وارد شده به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و سایر شهدای عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان باید از طریق حقوقی پیگیری و مطالبه شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر لزوم پیگیری خسارات مادی و معنوی ۸ ساله دوران دفاع مقدس و جبران آسیب‌های وارده تاکید و تصریح کرد: بایستی خسارت‌های وارد آمده ناشی از آسیب‌های مادی و معنوی شهدای هسته‌ای و ۱۷ هزار شهید ترور توسط گروهک سفاک منافقین نیز پیگیری شود.

رزم بیان داشت: به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا زیان‌های چشمگیری به ملت ایران وارد شده و راهکار جبران این ضررها پیگیری موضوع در مجامع بین‌المللی و محاکم داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/