Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:01:26 GMT

بررسی مبانی فقهی و علمی سقط جنین در صحیفه ایران جوان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۳۳۴۲

بررسی مبانی فقهی و علمی سقط جنین در صحیفه ایران جوان

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی هاشمی از تولید صحیفه ایران جوان ۳ خبر داد و اظهار داشت: برای رسیدن به هیأت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند مباحث و موضوعاتی هستیم که اگرچه مستقیماً با هیأت ارتباطی ندارند، اما غفلت از آن باعث دور ماندن و انحراف از مسیر می‌شود. لذا «صحیفه» که عنوان جزوات موضوعی مشعر است، به موضوعاتی مانند استکبارستیزی، تشکیلات، وحدت اسلامی، ثقلین، سبک زندگی اسلامی و … می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل و دومین شماره از صحیفه که به موضوع جمعیت پرداخته است، با عنوان «نجات فرشتگان» به بحث اسقاط جنین و بررسی فقهی و علمی آن پرداخته است.

وی افزود: مشکل اصلی جامعه‌ای که مرتکب اسقاط جنین می‌شود، این است که جنین را انسان نمی‌پندارد و برای آن احترامی قائل نیست و حال‌آنکه به محض صورت گرفتن لقاح، مرتبه‌ای از وجود انسانی کلید خورده و محقق شده است و اسقاط جنین از همان لحظه انعقاد نطفه، قتلِ مرتبه‌ای از وجود انسان است.

مسئول دفتر منشورات جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: همانگونه که قتلِ یک انسان کامل از دیدگاه شریعت، اخلاق و انسانیت زشت شمرده می‌شود، سلب حیات از یک جنین نیز، میزانی از همان زشتی را داراست، اما با این‌حال شاهد هستیم که سالانه ۲۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار جان، در قالب سقط جنین، سلب می‌شود.

از این رو متن حاضر که حاصل تلاش گروه پژوهشی - فرهنگی حرمت حیات با همکاری جمعی از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی شامل پژوهشگران اخلاق، فقهی، حقوقی، پژوهشگران اجتماعی، پزشکان متخصص و کنش‌گران حقوق جنین می‌باشد، به بررسی زوایای علمی موضوع پرداخته و تلاش می‌کند راهی را برای پاسداشت حرمت جان جنین‌های بی‌پناه در کنار منزلت و سلامت مادران و نوزادان جستجو کند.

کد خبر 5154304

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه ایمانی مشعر سقط جنین فقه و حقوق قرآن کریم ماه رجب ولادت حضرت علی ع قرآن سازمان تبلیغات اسلامی ولادت امام جواد ع امام علی ع حجت الاسلام محمد قمی سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت های قرآنی کانون مساجد هیات مذهبی میثم مطیعی امامزاده صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه سقوط فرد در کانال آب در اصفهان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امداد و نجات غواصی از ۲ ایستگاه ۵ و ۲۳ برای این حادثه ابراز کرد: اکیپ‌های غواصی فاصله ۲ کیلومتری بین ۲ دریچه آب بند را بررسی و در نهایت جوان حدوداً ۲۰ ساله را به صورت کاملاً بیهوش از آب خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس اعلام نیروهای اورژانس متأسفانه این جوان جان باخته است، تصریح کرد: از آنجایی که این فرد با لباس در آب بوده به احتمال زیاد سقوط کرده و علت سقوط از سوی نیروی انتظامی در حال بررسی است.

کد خبر 6092012

دیگر خبرها

  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی