Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعالیت ۶۸کارخانه مصنوعات فولادی در استان خبر داد و گفت: این صنایع با اشتغال ۱۷هزار نفر در استان فعالیت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در آیین افتتاح خط تولید و کلنگ زنی پروژه‏ های در دست اقدام شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز، اظهارداشت: تولید ورق های گالوانیزه با 200 هزار تن افزایش، ظرفیت و کار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که فولادسازی ها در حوزه های ملی نقش ایفا کرده و کارهای بزرگی انجام می دهند، گفت: فولاد صنعت مادر محسوب می شود؛ کشتی سازی، خودروسازی، لوازم خانگی، ساختمان و... و به کلی تولید کشور وابسته به فولاد است.

وی گفت: درصدد هستیم تا مکانی معین و مناسب جهت استقرار و فعالیت صنایع فولادی ترتیب دهیم تا این عزیزان با شتاب و روحیه بیشتر به تولید خود ادامه دهند.

پورمحمدی به حکم وزیر صمت به وی نیز اشاره کرد و گفت: توسعه، تجارت و همکاری های صنعتی و بازرگانی جمهوری آذربایجان و ارتباطات بازسازی قره‌باغ به استان ما سپرده شده است. مسئولیت تنظیم قیمت ها نیز در منطقه 6 کشوری بر عهده ما خواهد بود.

توضیحات بختیاری در مورد نحوه فعالیت برون‌مرزی کمیته امداد/امسال برای 230 هزار مددجو اشتغال‌زایی شدکمک 310 میلیارد تومانی مردم آذربایجان شرقی به مددجویان کمیته امداد استاناستاندار آذربایجان‌شرقی: سرمایه‌گذاری خیرین مدرسه‌ساز برای تربیت آینده‌سازان کشور است‌

حبیب امین زاده رئیس سازمان صمت استان با بیان این که استان ما در تولید لوازم خانگی صاحب نام است، اظهارداشت: تکمیل زنجیره ارزش و تولید نیازهای صنعتی استان به ورق‌های گالوانیزه بستگی دارد که این مهم با راه اندازی خطوط تولید ورق گالوانیزه میسر خواهد شد.

وی افزود:  68 کارخانه مصنوعات فولادی با اشتغال 17 هزار نفر در استان فعالیت دارند.

امین زاده گفت: یک میلیون تن سالانه ورق سرد در کشور تولید می شود که این کارخانه سهم 500 هزار تنی را در خط خود دارد که گام جدیدی در مسیر خود کفایی صنایع فولادی کشور محسوب می شود که علاوه بر تامین نیازهای اساسی استان گام های جدیدی در تولید محصولات صادرات محور برداریم.

انتهای پیام/114/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی