Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ همزمان با میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز مددکار "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه "وحید قبادی‌دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور از آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک بازدید کردند و واکسیناسیون سالمندان این مرکز آغاز شد. 

وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوع یکساله ویروس کرونا، گفت: مراکز سالمندان و نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در این مدت به همت کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی کشور با مدد ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددکاری که در این مراکز هستند، فعالیت پیشگیرانه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از ۱۴ هزار سالمندی که در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت نگهداری می‌شوند، ۳ هزار و ۱۷۶ نفر مبتلا به کرونا شدند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۵ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند و ۳۷۵ نفر علی‌رغم همه اقدامات انجام شده، فوت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد سالمندان در مراکز سراسر کشور به کرونا مبتلا شدند که ۲.۶ درصد از این افراد فوت شدند، ادامه داد: البته اگر آمار مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت را به مراکز سالمندان اضافه کنیم این رقم به ۵۱ هزار نفر می‌رسد که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و در مجموع از ۷ هزار نفر مبتلا، ۶ هزار نفر بهبود یافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند.

قبادی‌دانا، ادامه داد: در مجموع افرادی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ۴۵۲ نفر به سبب کرونا طی یکسال گذشته فوت شدند که ابتلا ۱۴ درصد و فوت ۸ درصد بوده است؛ همچنین از ۳۰۵ مرکز سالمندان، ۱۷۱ مرکز به ویروس کرونا آلوده شد و حدود ۴۴ درصد مراکز الحمدالله ابتلایی نداشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: از مجموع ۹۲۵ مرکز معلولان و سالمندان ، ۳۸۲ مرکز متاسفاته آلوده شدند که رقم ۴۱ درصد را دارد و ۶۰ درصد مراکز کنترل شدند. در مهر و آبان‌ماه جاری ۸۰ هزار مددجو و پرسنل مراکز شبانه‌روزی به صورت رایگان با واکسن آنفولانزا واکسینه شدند و امروز آغاز واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای معلولیت را با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک شاهد هستیم و حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر از مددجو واکسیناسیون می‌شوند.

به گفته قبادی‌دانا در پارت اول، سهمیه ۲۰ هزار تایی به مراکز بهزیستی در سراسر کشور تعلق گرفته است که به ترتیب سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و جسمی_حرکتی مقیم در مراکز شبانه‌روزی واکسینه خواهند شد.

 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان وزیر بهداشت واکسیناسیون سازمان بهزیستی رئیس سازمان بهزیستی کشور مراکز شبانه روزی قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران