Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:00:51 GMT

قانون آب طی روز‌های آتی ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۳۹۱۲

قانون آب طی روز‌های آتی ابلاغ می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: قانون آب در حال تدوین است و امید داریم تا پایان سال به دولت تقدیم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نیرو،  قاسم تقی‌زاده خامسی معاون امور آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: رؤسای ۹ گانه حوضه‌های آبریز تا پایان سال در شرکت مدیریت منابع آب ایران مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اقدام، گامی برای مشارکت بیشتر همه ذی نفعان و ذی مدخلان در مقوله آب است.

تقی‌زاده خامسی همچنین گفت: همه آن‌هایی که با تاریخ آشنایی دارند به روشنی مشاهده کرده‌اند که نخستین تمدن‌ها در کنار بزرگترین رودها شکل گرفته است چون بقای انسان را در وجود آب می‌دیدند.

وی اظهار کرد: فرهنگ ما ایرانیان در حفاظت آب طولانی و باورهای اساطیری آب آشکار است.

تقی‌زاده خامسی همچنین با اشاره به مسئله جنگ و صلح بر سر آب گفت: البته تصمیمات، برتر از منابع هستند و تصمیمات غلط تنش‌ها را به وجود می‌آورند و تصمیم درست آن را کاهش می‌دهد.

وی در عین حال اظهار کرد: آب در کشور خشک و نیمه خشکی مانند ایران که ۵۰ درصد از جمعیت آن در نقاطی سکونت دارند که ۲۰ درصد منابع آبی وجود دارد، متاعی مغتنم و کمیاب است و برای همین است که برای توزیع آب در قزوین طومار ۸ صفحه‌ای می‌نویسیم و شیخ بهایی طوماری وسیع برای تقسیم آب زاینده‌رود نگارش می‌کند.

وی افزود: همچنین سابقه چند هزار ساله سدسازی داریم و برای ۵۰۰ سال بزرگترین سد قوسی در کشور ما ایجاد شده است، اما امروز با داشتن حدود ۲۰۰ سد ملی و این تاریخچه کجا ایستاده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: کاهش سطحی آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، خشکسالی‌های طولانی و ترسالی‌های همراه با سیلاب‌های مخرب سرنوشت ایران شده است. ما نباید از جمع‌آوری قطره‌ای آب غفلت کنیم و آن را مدیریت نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه همیشه تصمیم‌های درست برتر از منابع هستند، افزود: می‌توان حتی با کمبود آب به توسعه متوازن رسید و در این زمینه، از نقش سدها در مدیریت آب نباید غفلت کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سیلاب سال ۹۸ خوزستان و نقش سدها در کنترل آن گفت: اگر در آن روزها تصمیم درست گرفته نمی‌شد، شاید نیمی از خوزستان را آب برده بود.

به گفته تقی زاده خامسی، روزی که ورودی آب به کرخه به ۸۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید و ورودی رودخانه کارون در اهواز به ۳۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود، این سدها بودند که نقش بی‌بدیل خود را ایفا کردند و تصمیمات درست کارشناسی در ورود و خروج آب از سدها توانست شهرهای بزرگ خوزستان را از سیل نجات دهد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آب آبرسانی آب و فاضلاب بحران آب تقی زاده خامسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایسنا روایت کرده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

آن دو قانون به شرح زیر است:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900183

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم