Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تشدید اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان و احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از دو طرف خواست که از هرگونه اقدامی که ممکن است به افزایش تنش‌ها بینجامد، خودداری کنند.

به گزارش برنا، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای دولت و نیروهای مسلح ارمنستان را به آرامش دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که به دنبال شدت گرفتن اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان صادر شده، آمده است: «اتحادیه اروپا تحولات ارمنستان را به دقت دنبال می‌کند. ما از همه بازیگران می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و از هرگونه لفاظی و اقداماتی که می‌تواند به تشدید تنش‌ها بینجامد، بپرهیزند.»

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تأکید کرد: «اختلافات سیاسی باید از راه‌های مسالمت‌آمیز و با رعایت کامل قوانین و فرآیندهای دموکراسی پارلمانی حل‌وفصل شود. مطابق قانون اساسی ارمنستان، نیروهای مسلح باید در مسائل سیاسی بی‌طرف بمانند و تحت کنترل دولت غیرنظامی فعالیت کنند.»

وی افزود: «حفظ نظم مبتنی بر دموکراسی و قانون اساسی تنها راهی است که ارمنستان می‌تواند به کمک آن بر چالش‌های پیش روی خود غلبه کند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح