Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا از تابستان سال جاری بحث و گفت‌وگو‌هایی برای انتقال باران به یکی از مراکز نگهداری از حیوانات که شرایط مراقبت از باران را داشته باشد میان سازمان محیط زیست و باغ وحش ارم شکل گرفت و در نتیجه قرار بر این شد که باران در باغ وحش ارم بماند و انتقال آن به خارج از کشور منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اتفاقاتی که پیش از آن (مرگ یک شامپانزه ماده توسط یک شامپانزه نر) در باغ وحش ارم افتاد، سازمان محیط زیست مهلت یک ماهه‌ای را به باغ وحش ارم داد تا دستورالعمل‌هایی را رعایت کند و کارگروهی تشکیل شد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و در صورت کوتاهی و نگهداری نادرست از این شامپانزه، در مورد محل نگهداری این شامپانزه تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: واکنش سازمان محیط زیست به مرگ شامپانزه باغ وحش ارم

حالا پس از گذشت چندماه که باران در باغ وحش ارم زندگی کرد، سازمان محیط زیست و باغ وحش ارم از انتقال آن به یکی از مراکز معتبر نگهداری از حیوانات در باغ وحش ارم موافقت کرده است.

این در حالی است که باران، چون هنوز بالغ نشده، نمی‌تواند در کنار سایر شامپانزه‌های باغ وحش ارم زندگی کند، زیرا ممکن است با معرفی به گروه شامپانزه‌های ارم به دلیل سن کمی که دارد همچون مادرش که در چند ماه اخیر توسط یک شامپانزه نر کشته شد، کشته شود، بنابراین باران در یک فضای جداگانه به صورت تنها این چند ماه را سپری کرده است، شامپانزه‌ای که پیش از این توسط دامپزشک سابق باغ وحش ارم (ایمان معماریان) در صورتی که توجه زیادی به سلامت و تغذیه او می‌شد، در خانه او نگهداری می‌شد.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۱۳ بهمن سال جاری درباره انتقال باران از مجموعه باغ وحش ارم و خارج از کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست پیرو تصمیم کمیته فنی در باغ وحش ارم برای تامین رفاه بچه شامپانزه که به باران موسوم است قصد انتقال آن را به یکی از مراکز معتبر شامپانزه‌ها دارد. مجوز خروج باران از کشور و سایر مجوز‌های لازم در خصوص جابجایی و انتقال این گونه صادر شده و کار‌های انتقال این شامپانزه در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید

مشکل شیر نر ایرانی باغ وحش ارم تنفسی است/ مدیر باغ وحش ارم تغییر کرد

حالا چند هفته‌ای از اعلام این خبر گذشته است، اما همچنان باران در باغ وحش ارم زندگی می‌کند. در تماس تلفنی که با مسئولان باغ وحش ارم داشتیم، آنان تمایل نداشتند که هیچ پاسخی درباره آخرین وضعیت  انتقال این گونه دهند.

به همین منظور شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت باران اظهار کرد: نامه‌ای از باغ وحش ارم برای انتقال باران به یکی از مراکز نگهداری خارج از کشور به سازمان محیط زیست ارسال شد و تمامی مجوز‌های انتقال باران آماده است.

او در ادامه افزود: هر زمانی که باغ وحش ارم شرایط لازم را داشت، این گونه به خارج از کشور انتقال داده خواهد شد، چراکه انتقال این گونه ساده نیست و شرایط و تمهیدات خاصی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر حفاظت ومدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه انتقال هر گونه‌ای نیاز به مراقبت‌هایی از مبدأ و مقصد دارد، گفت: سلامت حیوان برای ما اهمیت زیادی دارد و بنابراین باید تمامی شرایط انتقال گونه در نظر گرفته شود.

منتظمی درباره انتقال سایر شامپانزه‌ها به خارج از کشور، گفت: هر تصمیمی که ارم برای انتقال هر گونه‌ای داشته باشد، از سوی سازمان محیط زیست مشکلی وجود ندارد.

طی ۶ ماه اخیر اتفاقات متعددی از جمله مرگ یک ببر ماده، یک شامپانزه ماده و شرایط نامساعد برای بزرگترین مار ارم و بخیه خوردن بدن آن و بیماری هیرمان شیر ایرانی در باغ وحش ارم افتاده است، بنابراین انتظار می‌رود با تغییر مدیریت این مجموعه سلامت حیواناتی که در باغ وحش ارم نگهداری می‌شوند حفظ و نظارت بر این باغ وحش از سوی سایر نهاد‌ها از جمله بنیاد مستضعفان و سازمان محیط زیست به صورت جدی و مکرر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

مرگ مادر «باران» در باغ وحش ارم شامپانزه‌های باغ وحش ارم افسردگی گرفته‌اند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ وحش ارم شامپانزه ها محیط زیست حیات وحش سازمان محیط زیست یکی از مراکز خارج از کشور باغ وحش ارم انتقال باران یک شامپانزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض عبور از زیباترین آزادراه ایران چند؟

تین نیوز

اتوبان اصفهان شیراز علاوه بر در اختیار داشتن عنوان طولانی ترین اتوبان ایران، یکی از زیباترین و ایمن ترین محورهای مواصلاتی کشور است اما عوارض منصفانه برای عبور از این جاده چقدر است؟

بر اساس اعلام مسئولان شرکت احداث این آزادراه حدود هشت هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این محور مهم مواصلاتی شده است. مدیران این شرکت در نشست خبری اخیر خود عنوان کرده اند که اگر عوارض 130 هزار تومانی برای این اتوبان وضع شود، 18 سال طول می کشد تا اصل سرمایه ای که برای ساخت آن صرف شده، بازگردد.

سوال اینجاست که عوارض اتوبان اصفهان شیراز باید چقدر تعیین شود که هم جانب مسافران و رانندگان متقاضی عبور از این آزادراه دیده شود و هم منافع سرمایه گذاران رعایت شود؟ نکته قابل تامل این که با وجود گذشت حدود چهار ماه از افتتاح این آزادراه هنوز عوارضی برای اتوبان مذکور تعیین نشده است.  در ادامه چند نکته مهم درباره اتوبان مذکور را مرور می کنیم.

نورپردازی خاص پل شهید سلیمانی در اتوبان اصفهان شیراز

آزادراه اصفهان شیراز یکی از مهم ترین دستاوردهای فنی و مهندسی کشور را که بزرگترین پل کشور است در خود جای داده است. مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره می گوید: این اتوبان به لحاظ فنی یکی از ایمن ‌ترین آزادراه‌های کشور است. پروژه فوق الذکر با 25 پل بزرگ و 590 پل کوچک به بهره برداری است. بزرگترین پل این مسیر یعنی پل شهید سلیمانی یک شاهکار مهندسی است که در صدد هستیم با انجام یک سری نورپردازی‌ ها این پل را بهتر و بیشتر در معرض دید کاربران این محور قرار دهیم.

آزادراهی با بیشترین حفاظت از محیط زیست و کمترین یخ بندان

بد نیست بدانید این اتوبان یک محور مواصلاتی دوستدار محیط زیست است. مدیر شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره اظهار کرده است: در جریان اجرای این پروژه بسیاری از بخش‌های محیط زیست را حفظ کردیم و از مسیر‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می ‌کرد عبور کردیم و همچنین تلاش شد که مسیر آزادراه را به گونه ‌ای بسازیم که در فصل زمستان کمترین سایه و یخ بندان را داشته باشد تا مشکلی برای رانندگانی که از این مسیر عبور می‌ کنند ایجاد نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتظارات از وزارت محیط زیست عراق برای حل معضل گرد و غبار
  • حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است
  • دیوارکشی ترکیه در مرز ایران نیاز به بررسی فنی و بازنگری دارد
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • با شروع تعطیلات؛ آیا یوز‌ها باز هم قربانی می‌شوند؟
  • توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی
  • همای سعادت چگونه به ایران رسید؟
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض عبور از زیباترین آزادراه ایران چند؟
  • از ابتکارات و اندیشه‌ها استقبال خواهیم کرد