Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@04:10:34 GMT

قیمت پیامک در سال آینده گران می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۰۲۶

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت کنند.

نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبه مجلس، کارور (اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز می شود.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس گفت که کمیسیون تلفیق اصلاحیه ای داده که به موجب آن، کارورهای ارایه دهنده خدمات، اجازه افزایش تعرفه اینترنتی مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

در جریان بررسی این بند پیشنهادات متعددی برای افزایش قیمت پیامک مطرح شد که در واکنش به آن ها پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که این مصوبه بدان معناست که مشترکین باید علاوه بر پول اپراتور، مبلغ دیگری را پرداخت کنند که این افزایش هزینه ها باعث  نارضایتی مردم می شود.

او از نمایندگان خواست که به گران شدن هیچ موضوعی از جمله هزینه پیامک رای مثبت ندهند و دولت مخالف است.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس نیز تاکید کرد که مجلس طرفدار مردم و ارزانی است اما اگر دولت امور را به درستی رسیدگی می کرد، این وضعیت رخ نمی داد.

همچنین در جریان بررسی بخشی از بند ی، مجتبی توانگر نماینده تهران خواستار ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام شد و گفت:  قرارداد اپراتورها با دولت، مناقصه ای است و هر سال عقد نمی شود. حتی یکی از این اپراتورها سرمایه گذار خارجی دارد و زمان آن پایان نیافته که مجلس بخواهد سهم دولت از سود اپراتورها را تغییر دهد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ گفت: مجلس قراردادهای بخش خصوصی را محترم می شمارد منتها این مصوبه در قراردادهایی اعمال می شود که در سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.
(ایسنا)

برچسب ها: تعرفه پیامک ، سال 1400 ، قیمت افزایشی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MzB

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تعرفه پیامک سال 1400 قیمت افزایشی دهنده خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بی سابقه سکه طرح جدید؛ ۲ عاملی که سکه را به ۳۸ میلیون تومان رساند | یک پیش‌بینی از آینده قیمت طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش یافت؛ در حالی که بازارهای جهانی تعطیل بود و انس جهانی روی ۲۱۵۵ دلار ثابت بود. افزایش تقاضا و تغییرات نرخ ارز دو عامل اصلی تعیین قیمت‌ها در معاملات امروز بود.

در همین رابطه محمدکشتی آرای، فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند بازار سکه و طلا گفت: قیمت جهانی طلا تغییری نکرده چون امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ اما قیمت ارز و حباب افزایش پیدا کرده است در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و برای اولین بار سکه به رقم ۳۸ میلیون تومان رسید که سابقه نداشته است.

وی درباره آخرین قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم با ۶۰۰ هزار تومان افزایش در حال حاضر به ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، سکه طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان افزایش ۳۸ میلیون تومان، نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.

متقاضیان خرید طلا بخوانند | با این روش از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

کشتی‌آرای افزود: قیمت طلای آب شده با ۱۸۰ هزار تومان افزایش برای هر مثقال، ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۸ هزار تومان افزایش امروز به ۳ میلیون ۱۸۱ هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا درباره حباب سکه نیز گفت: حباب سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد بنابراین قسمتی از افزایش قیمت‌ها حباب است و عامل دیگر این رشد نوسان دلار.

وی درباره وضعیت بازار نیز عنوان کرد: بازار روال عادی دارد داد و ستدها انجام می‌شود هم تقاضا و هم عرضه وجود دارد و قیمت‌های عنوان شده با توجه به دادوستدهای انجام شده صورت می‌گیرد.

کشتی‌آرای در پیش‌بینی از آینده قیمت طلا گفت: تغییرات عمده برای انس جهانی پیش‌بینی نمی‌شود و به نظر می‌رسد در محدوده کنونی باقی بماند در حال حاضر با توجه به تقاضا و نرخ ارز احتمال تغییرات قیمت در بازار داخلی وجود دارد.

کد خبر 839862 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران ترین نقطه تهران
  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران‌ترین نقطه تهران
  • گرانی طلا در راه است؟
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • رکورد بی سابقه سکه طرح جدید؛ ۲ عاملی که سکه را به ۳۸ میلیون تومان رساند | یک پیش‌بینی از آینده قیمت طلا
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
  • قیمت گوشت قرمز در استان سمنان گران نشده است
  • دستگاه‌های نظارتی بدون اغماض با گران‌فروشی برخورد کنند
  • افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده