Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هوندا آکورد با تویوتا کمری GL است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هوندا آکورد:

آکورد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی دهه ۹۰ در خاطر ایرانیان توصیف کرد، واردات نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۳ باعث شد تا امیدواری‌های زیادی در مورد بازگشت این مدل دوست‌داشتنی ایجاد شود، اما در عمل عرضه محدود و مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش ضعیف آن، باعث شد تا نسل جدید آکورد نتواند آن‌طور که باید و شاید در بازار کشورمان، عرض‌اندام کند.

در سال‌های بعد نیز واردات آکورد با حاشیه‌هایی همراه بود که مانع از عرضه گسترده این مدل در بازار شد و از این رو می‌توان گفت که آکورد تاکنون فروش موفقی نسبت با سایر رقبایش ازجمله کمری، اپتیما و سوناتا و ... نداشته است.

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به امکانات گیربکس خودکار CVT، رینگ ۱۷ اینچی، سیستم TPMS (نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها)، چراغ‌های مخصوص روز DRL، سانروف، سیستم ورود بدون کلید Keyless Entry، سنسور باران، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، گرمکن آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، دوربین عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت، دو عدد صفحه نمایش، آینه میانی الکتروکرومیک، دو عدد حافظه تنظیمات صندلی، تنظیم صندلی کمک راننده به صورت برقی و گرمکن صندلی‌های جلو است.

معرفی تویوتا کمری GL:

تویوتا کمری یکی ازمحبوب‌ترین سدان‌های دنیاست و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و باید بگوییم در کنار هوندا آکورد، جذاب‌ترین خودرو‌های حاضر در این کلاس محسوب می‌شوند. تویوتا کمری پرفروش‏‌ترین خودروی سدان متوسط تویوتا است، زیرا کیفیت بالایی در ساخت آن بکار رفته شده است. تویوتا کمری ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ همچون بقیه محصولات تویوتا سواری نرم و بی سروصدایی دارد.

طراحی تویوتا کمری مدل ۲۰۱۳ چیزی نبود که انتظار می‌رفت و به جرات می‌توان گفت که چنگی به دل نمی‌‏زند، اما تویوتا این نقص را در نسل بعد جبران کرد. در تمامی مدل‏های این سری کمری، موتور ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی ‏سی به چشم می‏ خورد. درتویوتا کمری ۲۰۱۲ جدید می‌توان کمی فضای بیشتر، تجهیزات بیشتر، کارایی بالاتر و البته مصرف سوخت اقتصادی‏‌تری داشته باشیم.

تجهیزات این خودرو شامل سیستم ورود بدون کلید با درب باز کن صندوق و دکمه فعال سازی آژیر، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک‌کن تناوبی، صفحه نمایش دمای بیرون، شیشه برقی با محافظ، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ، رینگ آلومینیومی، کنترل تهویه هوا به صورت دستی است.

 

خودرو هوندا آکورد تویوتا کمری GL کشور سازنده ژاپن ژاپن سال (طراحی) 2013 2012 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 2356سی سی 2494سی سی حداکثر قدرت 185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 3900 دور در دقیقه 235 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه جعبه دنده CVT 6 دنده خودکار شتاب 0 تا 100 9.8 ثانیه 8.8 ثانیه حداکثر سرعت 208 کیلومتر در ساعت 195 کیلومتر در ساعت وزن 1526 کیلوگرم 1475 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4861 طول - 1849 عرض - 1466 ارتفاع 4805 طول - 1825 عرض - 1470 ارتفاع مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 65 لیتر 70 لیتر ترمز و پایداری ABS - EBD - VSA - BA ABS - EBD - BA - پکیج سیستم کنترل پایداری خودرو VSC کیسه هوا کیسه هوای برای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای - مجموعا 6 کیسه هوا در مدل EXA و 8 کیسه هوا در مدل EXB کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای سیستم صوتی صفحه نمایش 8 اینچی، بلوتوث و قابلیت پخش MP3، WMA و CD مشترک در مدل‌های EXA و EXB - سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو در مدل EXA - سیستم صوتی Premium با حافظه 16 گیگابایتی به همراه 7 بلندگو و یک ساب‌ووفر و نویگیشن در مدل EXB سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه 6 بلندگو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقایسه خودرو بررسی خودرو تویوتا کمری GL دور در دقیقه هوندا آکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو

هر زمان که با نشتی آب ماشین خود سروکار دارید، می‌خواهید مشکل را در اسرع وقت حل کنید. باید مطمئن شوید که مایع نشتی آب است یا خیر. سپس به ریشه مشکل بپردازید تا بتوانید از ادامه نشت جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که نشت آب از ماشین می‌تواند یک مشکل جزئی باشد یا ممکن است نیاز به تعمیر پیچیده تری داشته باشد.

تعمیرات خودرو گران است
یک دقیقه وقت بگذارید تا در مورد شایع‌ترین دلایل نشت آب در داخل یا حتی خارج از ماشین بیاموزید. با در نظر گرفتن این اطلاعات، ایده بهتری خواهید داشت که آیا می‌توانید خودتان این مشکل را برطرف کنید یا اینکه باید خودرو خود را به مکانیک ببرید.

همیشه مطمئن شوید که مایع نشتی، آب است
شما هر زمانی که متوجه نشتی آب در ماشین خود شدید اولین قدمی که باید انجام بدهید این است که مطمئن شوید مایع نشتی خودرو آب است و مایع دیگری مانند خنک کننده یا روغن نیست.

برای بررسی اینکه کدام مایع است، کمی کاغذ زیر نشتی قرار دهید. هنگامی که کمی از مایع را گرفتید، می‌توانید به رنگ و چگالی آن نگاه کنید. مایع خنک کننده معمولا آبی است و روغن باید قابل تشخیص باشد. در حالی که ممکن است ماشین شما مایعات دیگری به غیر از این‌ها نشت کند، اگر خنک کننده یا روغن نباشد، احتمالاً آب است.

از دلایل نشت آب از ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نشتی پمپ آب

- سوراخ در ژاکت آب

- سوراخ در رادیاتور

- سوراخ در مخزن مایع خنک کننده

تهویه مطبوع رایج‌ترین علت است
کولر گازی یکی از رایج‌ترین دلایل نشت آب به داخل خودرو است. ممکن است متوجه نشت آب از تهویه مطبوع خودرو روی زمین یا منتهی به آب در مکان دیگری شوید. نشتی آب تهویه مطبوع خودرو زمانی اتفاق می‌افتد که رطوبت موجود در هوا روی قطعات تهویه مطبوع شما جمع شود. این رطوبت انباشته شده در قسمت عقب موتور به پایین می‌چکد.

با استفاده از تنظیمات چرخش مجدد دستگاه به جای گزینه هوای تازه، می‌توانید خطر نشت آب در داخل خودرو را زمانی که تهویه مطبوع روشن است به حداقل برسانید. به این ترتیب، هوای تازه با رطوبت اضافی را وارد خودرو نمی‌کنید.

نشتی آب تهویه مطبوع داخل خودرو
علاوه بر ایجاد نشت بیرونی، گاهی اوقات متوجه خواهید شد که ماشین شما به دلیل تهویه مطبوع، داخل آن آب نشت می‌کند. اگر لوله‌های تخلیه در سیستم تهویه مطبوع مسدود شوند ممکن است اتفاق بیفتد. در آن صورت، تراکم فقط در جعبه تهویه مطبوع شما جمع می‌شود. این می‌تواند منجر به بوی کپک زدگی شود که به شما امکان می‌دهد متوجه شوید که ماشین شما در حال نشت آب به کف سرنشین یا منطقه دیگری است، یا حتی ممکن است ناگهان متوجه سیل آب شوید.

شما می‌توانید این مشکل را فقط با رفع انسداد لوله تخلیه حل کنید. فقط به خاطر داشته باشید که حتی بدون انسداد، تهویه مطبوع شما همچنان رطوبت تولید می‌کند و می‌تواند منجر به نشت آب از زمین توسط کولر گازی خودرو شود.

اگزوز
یک پاسخ به این که چرا از زیر ماشین من آب نشت می‌کند این است که ممکن است اگزوز باشد. فرآیند احتراق سوخت ممکن است منجر به خروج سیستم مقدار کمی آب شود. این کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی نیست. در این حالت متوجه خواهید شد که آب از لوله اگزوز می‌آید.

با این حال، وقتی متوجه می‌شوید آب از اگزوز می‌آید، یک هشدار وجود دارد: برای تأیید اینکه مایع واقعاً خنک کننده نیست، باید سطح مایع خنک کننده خود را بررسی کنید. تا زمانی که سطح مایع خنک کننده شما خوب باشد، آب خروجی اگزوز احتمالاً آب و کاملاً خوب است.

سیستم خنک کننده
همچنین ممکن است هنگام پارک به دلیل مشکل در سیستم خنک کننده متوجه نشت آب خودرو خود شوید. در این مورد، احتمالاً یک ثانیه زمان نیاز دارید تا مطمئن شوید که مایعی که نشت می‌کند آب است، نه خنک کننده.

مانند زمانی که متوجه نشت آب از لوله اگزوز می‌شوید، فقط با بررسی سطح مایع خنک کننده در سیستم خود مطمئن شوید که مایع خنک کننده نیست.

چند دلیل احتمالی برای نشت در سیستم خنک کننده وجود دارد، از جمله سوراخ در مخزن خنک کننده. همچنین ممکن است سوراخی در رادیاتور وجود داشته باشد.

سیستم شستشوی شیشه جلو
همچنین این امکان وجود دارد که آب از سیستم شیشه شوی شما خارج شود. در این حالت، به طور کلی می‌توانید نشت را نادیده بگیرید، زیرا نشان دهنده هیچ مشکل جدی نیست.

آسیب فیزیکی
البته، اگر هنگام بارندگی متوجه نشت آب به داخل خودرو شدید، ممکن است به خودروی شما آسیب فیزیکی رسیده باشد که آب را به داخل خودرو راه می‌دهد.

در این شرایط، به احتمال زیاد متوجه نشت آب خودرو در هنگام بارندگی خواهید شد، زیرا آب از یک منبع خارجی می‌آید. همچنین ممکن است متوجه نشت آب از سقف به داخل خودرو یا نشت آب از شیشه جلو به داخل خودرو شوید، مثلا هنگام بردن به کارواش و یا بارندگی به داخل خودرو عبور می‌کند.

در صورت آسیب فیزیکی می‌توانید با تعمیر آسیب از نشتی آب داخل خودرو جلوگیری کنید. مکانیک شما به شما اطلاع می‌دهد که چه تعمیراتی لازم است.

سایر علل بالقوه
علاوه بر همه دلایل رایج بالا، دلایل بالقوه دیگری نیز وجود دارد که باعث نشت آب خودرو شما می‌شود.

 چگونه بفهمیم چرا ماشین شما آب می‌ریزد؟
با وجود دلایل زیادی برای نشت آب در ماشین، باید بدانید که چگونه می‌توانید دلایل مختلف را از هم تشخیص دهید؛ بنابراین سوالات زیر را از خود بپرسید، که هر یک به شما بینشی در مورد اینکه آیا مایع آب است یا خیر و چه چیزی باعث نشتی شده است، می‌دهد.

مایع چه رنگی است؟
همانطور که قبلا ذکر شد، ممکن است فکر کنید که از زیر ماشین آب نشتی دارد، اما در واقع آب نیست. با دقت به رنگ آب نشتی زیر خودرو نگاه کنید.

اگر مایع زرد، آبی یا سبز باشد، به احتمال زیاد مایع خنک کننده است. اگر شفاف باشد، احتمالاً تراکم آب است. استثنا در صورتی است که از آب خالص در سیستم خنک کننده خود استفاده کنید: در این مورد، اگر آب باشد، ممکن است نشت از سیستم خنک کننده هم باشد.

سوراخ کجاست؟
در مرحله بعد، بر اساس محل تشکیل سوراخ، بررسی کنید که نشتی در کجای ماشین شما رخ می‌دهد.

اگر در پشت محفظه موتور شما باشد، مقصر احتمالاً تراکم ناشی از تهویه مطبوع شما است. اگر توسط صدا خفه کن یا لوله اگزوز باشد، احتمالاً تراکم از اگزوز است.

اگر سوراخ آب در جای دیگری باشد، احتمالاً به دلیل فتیله‌ای است که از مکان دیگری که در بالا ذکر شد می‌آید.

آیا کولر گازی کار می‌کند؟
همچنین باید به این فکر کنید که آیا هنگام روشن بودن بخاری با نشت آب از ماشین سروکار دارید یا هنگامی که کولر گازی روشن است نشتی آب از ماشین رخ می‌دهد.

به یاد داشته باشید که وقتی تهویه مطبوع روشن است، مشاهده مقداری تراکم خفیف کاملاً طبیعی است. این تراکم می‌تواند منجر به یک سوراخ کوچک در زیر ماشین شما با عملکرد عادی شود.

هوای بیرون چقدر گرم است؟
برای مقابله با نشتی آب کولر خودرو در داخل یا خارج از خودرو، حتی نیازی به روشن بودن تهویه هوا ندارید. در روز‌های گرم، حتی با خاموش بودن دستگاه ممکن است همان چگالش تجمع پیدا کند و منجر به ایجاد سوراخ شود.

هوای بیرون چقدر سرد است؟
همچنین هوای سرد می‌تواند باعث شود که فکر کنید چرا آب ماشین تان نشت می‌کند. دلیل آن این است که اگزوز در روز‌های سرد تمایل بیشتری به تولید تراکم دارد. اگر اینطور است و اگزوز مقصر است، پس از گرم کردن صدا خفه کن، میعان باید از بین برود.

در هوای سرد، اگر متوجه شدید که رطوبت یا تراکم از بین نمی‌رود، احتمالاً باید ماشین خود را نزد مکانیک ببرید. این تراکم باید تا زمانی که شما برای مدتی رانندگی کرده اید از بین برود. اگر نداشته باشد، ممکن است یک مشکل جدی وجود داشته باشد.

آنچه در مورد نشتی آب خودرو در مقابل نشت مایع خنک کننده باید بدانید
همانطور که گفته شد، ممکن است فکر کنید که با نشت آب در خودرو سر و کار دارید، اما واقعاً با نشت مایع خنک کننده روبرو هستید. به یاد داشته باشید که یافتن آب در زیر خودروی شما معمولاً یک نگرانی بزرگ نیست، اما نشت مایع خنک کننده می‌تواند باعث نگرانی شود.

متأسفانه، گاهی اوقات تشخیص اینکه چه نوع مایعی از خودرو شما نشت می‌کند، می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد. این امر به ویژه اگر در پارکینگ، مسیر آسفالته یا هر سطح تاریک و ناهموار دیگری هستید، صادق است.

اگر روغن باشد می‌توانید آن را لمس کنید و از نبود روغن مطمئن شوید، اما برای تشخیص آب و مایع خنک کننده نمی‌توانید با انگشت زدن و لمس کردن آن‌ها را از هم تشخیص بدهید. علاوه بر این، حتی تشخیص تفاوت رنگ‌ها با انگشت مشکل است.

به دنبال بو و رنگ باشید
مهم‌ترین تفاوت‌هایی که باید هنگام تعیین اینکه آیا آبی که از خودرو شما نشت می‌کند مایع خنک کننده است یا آب، بو و رنگ آن است. خنک کننده یا ضد یخ بوی شیرینی خواهد داشت در حالی که آب باید بی بو باشد.

برای تشخیص رنگ، از یک تکه کاغذ یا یک دستمال سفید استفاده کنید. مقداری از مایع را جمع آوری کنید تا بهتر بتوانید رنگ آن را تشخیص بدهید. بیشتر مایعات بی رنگ، آب خواهند بود. اگر رنگارنگ باشد، احتمالا ضد یخ است، با رنگ‌های رایج از جمله آبی، زرد و سبز.

ممکن است آب از سیستم خنک کننده نشت کند
به خاطر داشته باشید که مایعی که از سیستم خنک کننده شما می‌آید لزوماً به معنای خنک کننده بودن آن نیست. اگر به جای خنک کننده فقط از ترکیب ضد یخ و آب استفاده کنید امکان پذیر است. با این حال، حتی در این صورت، احتمالاً مخلوطی از این دو مایع نشت می‌کند، نه فقط آب.

اگر فکر می‌کنید علت سیستم خنک کننده است و به نظر می‌رسد آب نشتی دارد، مخزن را بررسی کنید. ضد یخ موجود در رادیاتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب خالص نیست. اگر فقط آب به نظر می‌رسد، باید ماشین خود را نزد مکانیک ببرید.

چرا مایع خنک کننده نشت می‌کند؟
اگر به جای نشت آب از سیستم خنک کننده با نشت مایع خنک کننده مواجه هستید، چند دلیل بالقوه وجود دارد. این موارد می‌تواند شامل واشر‌های نشتی، مهر و موم یاتاقان فرسوده در پمپ آب، سوراخ‌های شیلنگ مایع خنک کننده یا رادیاتور خورده شده باشد.

نحوه رفع نشتی مایع خنک کننده
اگر مشکل نشتی مایع خنک کننده باشد، به سادگی می‌توانید بمشکل را پیدا کنید و آن را رفع کنید. این معمولاً شامل تعویض یک قطعه فرسوده یا معیوب است.

نشت مایع خنک کننده می‌تواند جدی باشد
به خاطر داشته باشید که در حالی که بیشتر موارد نشت آب در خودرو‌ها جدی نیستند، این موضوع همیشه در مورد نشت مایع خنک کننده صادق نیست.

خودروی شما برای ادامه عملکرد سیستم خنک کننده به مایع خنک کننده متکی است. بدون آن سیستم ممکن است ماشین شما بیش از حد گرم شود. به این ترتیب، اگر نشتی مایع خنک کننده دارید، باید سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و دماسنج خود را کنترل کنید.

اگر متوجه نشت آب از موتور خودرو شدید، مطمئن شوید که در خودروی شما آب نشتی ندارد، اما بیش از حد گرم نمی‌شود، زیرا می‌تواند نشان دهنده نشت مایع خنک کننده به جای نشت آب باشد.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مقایسه سایز لاستیک بنز و پراید
  • دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو
  • اینفوگرافیک | مقایسه دیه یک فرد در سال ۱۴۰۳ با قیمت خودرو!
  • کشف یک دستگاه تویوتا قاچاق در کرمانشاه
  • کشف یک دستگاه خودروی تویوتا قاچاق در شهرستان کرمانشاه
  • غول‌های ژاپنی با هم خودروی برقی می‌سازند
  • هیبریدی‌ها؛ برگ برنده تویوتا
  • قیمت شیائومی ردمی نوت ۱۱ امروز (۲۷ اسفند) + بررسی مشخصات و مقایسه با سامسونگ گلکسی A22
  • تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در ۱۴۰۲
  • قیمت گوشی s23 ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز (۲۶ اسفند)