Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:18:37 GMT

کاهش دما در خراسان جنوبی سبب یخبندان می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۳۲۹

کاهش دما در خراسان جنوبی سبب یخبندان می‌شود

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای دمای هوای طی امروز و فردا به طور محسوس کاهش می‌یابد و سبب تشدید یخبندان در اغلب نقاط استان می‌شود.

همچنین در برخی نقاط افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک به علاوه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو منطقه، بارش باران و برف و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل هواشناسی پیش از این با صدور هشدار سطح نارنجی (آمادگی) نسبت به نفوذ و استقرار توده هوای سرد در خراسان جنوبی اعلام کرد: این وضعیت کاهش هشت تا ۱۲ درجه دما را در پی دارد و سبب وقوع سرمای شدید و یخبندان شبانه تا اوایل هفته آینده می‌شود.

سامانه بارشی دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال بود و علاوه بر باران، برخی مناطق استان از بارش برف سفیدپوش شد.

این اخطاریه جوی درباره احتمال خسارت به تاسیسات بخش کشاورزی، باغات و مزارع و سالن‌های پرورشی نظیر گلخانه‌ها همچنین افزایش مصرف حامل‌های انرژی (گاز و برق) هشدار داده و از کشاورزان، دامداران و عشایر، گلخانه‌داران و مرغداران و همه کسانی که متاثر از سرما و یخبندان هستند، خواسته شده است تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را به‌کار گیرند.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور توفان سربیشه خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور توفان سربیشه سازمان هواشناسی كشور توفان سربیشه خراسان جنوبی اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی