Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سیستان و بلوچستان به گواه آمار رسمی پایین‌ترین شاخص دسترسی به بزرگراه و راه اصلی را دارد به نحوی که در منطقه بلوچستان در جنوب این استان، عمده روستاها راه دسترسی مناسب ندارند و بخش مهمی از آن‌ها هم راه صعب‌العبور و کوهستانی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛سیستان و بلوچستان به گواه آمار رسمی در زمینه بهره‌مندی از محورهای مواصلاتی استاندارد آخرین استان ایران محسوب می‌شود و سهم آن از بزرگراه و راه اصلی نسبت به وسعت پهناور و جمعیتش ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده روستاهای منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان راه‌های دسترسی مناسب ندارند و بخش مهمی از آن‌ها راه‌هایی صعب‌العبور و کوهستانی دارند. تیم‌های خبری تسنیم در شرق و جنوب سیستان و بلوچستان در یک سال‌ گذشته گزارش‌های متعددی از مصائب مردم در این راه‌ها تولید و منتشر کردند که بخش‌هایی از آن‌ها از نظر می‌گذرد.

گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌راه‌های پیچ در پیچ کوهستانی که جان می‌گیرند / "جاده‌‌ مرگ" سهم 8000 نفر از مردم "کشتگان"‌گزارش ویدیوئی| روایتی از مصائب ‌بیماران اورژانسی در "سوران" / ‌جاده‌های‌ ‌صعب‌العبوری که جان می‌گیرندگزارش ویدئویی| طغیان رودخانه‌ها کار دست روستاییان بلوچستان داد / 2500 نفر در "دشتیاری" راه دسترسی ندارند

دیدن صحنه‌های مرگ و تصادف در جاده‌های پرپیچ و خم روستایی و شهری بلوچستان حالا به صحنه‌هایی عادی تبدیل شده است. وزیر راه پیشتر گفته بود کریدور بزرگ‌راهی شمال ـ جنوب که بخش اصلی آن از شهرهای اصلی جنوب بلوچستان می‌گذرد با جدیدت پیگیری می‌شود؛ با این حال  هم‌چنان خبری از ساخت و ساز جدی در این مسیر نیست.

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی، کاظم درازهی و منصور کریمدادی

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی مناطق محروم منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان