Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه "چینی" هنگ‌کنگ با اعلام اینکه انتقاد از قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر از سوی رهبران تازه منتخب اتحادیه دانشجویی ممکن است غیرقانونی باشد، روابطش را با این اتحادیه قطع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دانشگاه که اتحادیه دانشجویی را به سوءاستفاده از دانشگاه برای پروپاگاندای سیاسی متهم کرده باعث می‌شود تا نگرانی‌های بیشتری درباره آزادی‌های آکادمیک و سیاسی در هنگ کنگ پس از وضع قانون جدید امنیت ملی در ژوئن توسط چین به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در اعتراضات گسترده حمایت از دموکراسی در ۲۰۱۹ در خط مقدم حضور داشتند و مقام‌های هنگ کنگی نیز برای سرکوب مخالفان در دانشگاه‌ها و مدارس مشتاق هستند چون پکن و مقام‌های این دولتشهر آنها را عامل و مقصر تنش‌ها و اقدامات تحریک آمیز علیه دولت می‌دانند.

مقام‌های این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کردند: رهبران اتحادیه دانشجویان اتهامات بی پایه و اساسی را علیه این دانشگاه مطرح کرده و از محیط دانشگاه برای پروپاگاندای سیاسی استفاده کرده‌اند که آموزش و برنامه‌های این دانشگاه را مختل کرده است.

ایزاک لام ۲۰ ساله، رهبر این اتحادیه در نشست خبری گفت: ما به پیگیری دموکراسی و آزادی‌ها با وجود این سرکوب ادامه می‌دهیم.

روابط بین این دانشگاه و اتحادیه دانشجویان پیش از انتخابات تعیین رهبران جدید این اتحادیه به چالش کشیده شده بود. این دانشگاه پس از درگیری بین دانشجویان و پلیس بر سر بررسی‌های امنیتی و برگزاری یک مراسم فارغ‌التحصیلی غیر رسمی که به اعتراضاتی کشیده شده بود، با ماموران پلیس تماس گرفته بود.

نوامبر گذشته میلادی، ده‌ها دانشجوی فارغ التحصیل یک اعتراضات صلح آمیز را در محوطه دانشگاه برگزار کردند و پلاکاردهای ضد دولتی در دست داشتند و شعارهای حامی دموکراسی سر دادند.

۹ تن در این اعتراضات دستگیر شدند و چهار تن از آنها به نقض قانون جدید امنیت ملی چین در هنگ کنگ متهم هستند.

انتهاتی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ اعتراضات هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند