Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: جمعیت دنیا حدود ۸ میلیارد نفر است که برای ۷۰ درصد مردم جهان، ۱۲ میلیارد دوز واکسن در ۲ مرحله نیاز است، به همین دلیل هیچ کشوری نمی‌تواند واکسن موردنیاز همه مردم را تامین کند.

او زمان آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا را فردا، شنبه ۹ اسفند ماه عنوان کرد و افزود: براساس برنامه تعیین شده، ۵ هزار و ۹۷۰ دوز واکسن سهم خوزستان است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۳۰ واکسن به اهواز اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی با بیان اینکه در این مرحله ۵۵۰ دوز واکسن کرونا به جانبازان دارای مشکل ریوی تزریق می‌شود، اظهار داشت: پرسنل بخش‌های آی سی یو، اورژانس و بخش عفونی از دیگر دریافت کنندگان واکسن هستند، ضمن اینکه تعدادی از این واکسن‌ها به پرسنل بخش آی سی یو بیمارستان بزرگ نفت و فاطمه زهرا (س) اهواز تزریق خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله بعد در اولویت هستند، البته این واکسن جدید است و هنوز اثربخشی آن را نمی‌دانیم، ولی وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی مردم همه سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد.

علوی گفت: بعد از اینکه اعلام کردیم استان در وضعیت آبی است مردم و مسئولان تصور کردند که استان از ویروس رها شده و همین امر باعث شد زمستان سختی داشته باشیم؛ پیک سوم بیماری با شیب صعودی در حال حرکت است البته در ۲، سه روز اخیر با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، از شدت شیب بیماری کاسته شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در دهدز موارد بیماری ۱۰ برابر نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است همچنین در دیگر شهرستان‌های استان با افزایش موارد بیماری مواجه هستیم و تنها در شهرستان کارون و مسجدسلیمان موارد بیماری کاهش یافته است.

افزایش ۴۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا

او ادامه داد: در سراسر استان موارد بیماری نسبت به هفته قبل ۷۴ درصد افزایش یافته، همچنین موارد بستری ۹۰ درصد و موارد مرگ ۴۵ درصد روند افزایشی داشته است که این امر ناشی از برگزاری دورهمی در خانواده ها، تردد‌های غیرضروری درون شهری و برگزاری مراسم عروسی و ختم با جمعیت زیاد است، ادارات و بانک‌ها منشا دیگر طغیان کرونا ویروس محسوب می‌شوند.

تداوم طرح شهید قاسم سلیمانی در خوزستان

علوم به اجرای طرح خوب، سنجیده و منطبق با شرایط اقتصادی، فرهنگی و قومیتی شهر‌های ایران تحت عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه اشاره کرد و گفت: این طرح محله محور بوده و به واسطه آن، بیماری را از درون خانه‌ها پیگیری می‌کنیم، ما بنا را بر این گذاشتیم که بیماران را رهگیری و مبتلایان را در خانه قرنطینه نماییم، همچنین افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای را در خانه قرنطینه معکوس کنیم.

او به تاثیرات این طرح اشاره و تصریح کرد: به واسطه آن موارد بیماری و بستری ۸۰ درصد کاهش یافت، همچنین ۸۵ درصد آمار فوتی‌های استان کاهش پیدا کرد و در وضعیت آبی قرار گرفتیم، البته طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد و بنا داریم ابتدا نقاط ضعف آن را برطرف و برای کنترل بیماری با شدت بیشتری طرح را اجرا کنیم.

تعطیلی و قرنطینه استان جزو تصمیمات کشوری

سید محمد علوی اظهار داشت: هر موقع موارد بیماری از کنترل خارج شود از اصطلاحی به نام "لاک داون" یعنی تعطیلی همه جانبه و گسترده هدفمند، استفاده می‌کنیم تا بخش درمان، پرستاران و پزشکان نفس بکشند و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی مراجعین باشد همچنین بتوانیم تغییر و تحولی بین مردم ایجاد کنیم، اما تعطیلی و قرنطینه کردن جز تصمیمات کشوری بوده و از دست استان خارج است.

او بیان کرد: در آخرین جلسه ستاد کرونا استان تصمیمات خوبی گرفته شد، یکی از این تصمیمات، تعطیلی ادارات غیرضروری و فعالیت یک سوم ادارات ضروری بود که برخی ادارات به مصوبه ستاد کرونا استان عمل نکردند، اما با قاطعیت شخص استاندار این امر در حال انجام است و با متخلفین برخورد می‌شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همه ادارات استان موظف به نصب بنر در اداره مربوطه شده‌اند و از این طریق شیوع بیماری را به مردم اطلاع دهند، همچنین به مخابرات پیشنهاد شد با ارسال پیامک به مخاطبین هشدار دهد.

او با بیان اینکه قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی ۱۰ برابر بیشتر از ویروس چینی است، گفت: همچنین شدت بیماری زایی آن بیشتر شده و می‌تواند اندام‌های مختلف بدن را درگیر کند، ضمن اینکه به همه گروه سنی از جمله کودکان و جوانان حمله می‌کند.

وجود ۶۲ مرکز جامع سلامت در خوزستان

علوی گفت: ۶۲ مرکز جامع سلامت برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته‌ایم، در اهواز نیز ۱۰ مرکز منتخب داریم که به مردم خدمات می‌دهند وعلاوه بر آن‌ها کلینیک‌های حاد تنفسی را راه اندازی کردیم تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود، همچنین برای اینکه دسترسی مردم به تست کرونا تسهیل یابد ۲ اتوبوس آمبولانس در نادری و کیانپارس مستقر کردیم و به صورت رایگان تست سریع کرونا انجام می‌دهند که امیداوریم مردم به این مراکز و اتوبوس‌ها مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۸ شهرستان نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا رییس مرکز بهداشت خوزستان موارد بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است