Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:38:44 GMT

جهش سریع سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۱ ساله

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۰۱۱

جهش سریع سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۱ ساله

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سود اوراق قرضه آمریکا به سرعت به بالاترین سطح خود در ۱ سال اخیر جهش کرد و باعث ایجاد اضطراب در بازارهای مالی جهان شد.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که بنچ‌مارک سود اوراق قرضه بین‌المللی به حساب می‌آید، به ۱.۶۱۴ درصد جهش کرد که این، بالاترین سطح از ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ تا کنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش سریع سود این اوراق نگرانی‌های جدی‌ای در سرمایه‌گذاران به وجود آورد. آنها نگران این هستند که افزایش سو این اوراق بیشتر به علت رشد تورم بوده باشد تا ریکاوری اقتصادی در آن اثرگذار شود.

نرخ بهره اوراق ۱۰ ساله در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در زیر ۱ درصد باقی مانده بود و در پایان ژانویه هم به ۱.۰۹ درصد رسیده بود؛ بنابراین حرکت رو به بالای بیش از ۵۰ صدم درصدی (نیم درصدی) سود این اوراق، آن هم ظرف تنها ۲ ماه از نظر سرمایه‌گذاران بازار اوراق بسیار سریع به حساب می‌آید.

نرخ سود اوراق ۵ ساله آمریکا هم که انعکاسی از توقع بازار از نرخ تورم در آینده نزدیک است به ۲.۳۸ درصد جهش کرد که این بالاترین سطح این شاخص از قبل از بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ تا کنون است.

کد خبر 5156381

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق قرضه آمریکا اقتصاد آمریکا نرخ سود اوراق مشارکت بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت شاخص کل بورس بازار سهام ویروس کرونا وزارت نیرو صادرات غیرنفتی قیمت طلا بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو سازمان هواپیمایی کشوری قیمت سکه بهار آزادی بالاترین سطح سود اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم

 

به گزارش تابناک به نقل از  مهر، عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

 
آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می‌شوند اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

دیگر خبرها

  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند