Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «چرا فیتیله‌ اعزام دانشجو به خارج پایین کشیده شد؟»، «مدرک فروشی، درد کهنه نظام آموزشی/ مدرک دانشگاه از ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان!»، «سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان خواهد شد»، «اختلال در سامانه آموزشیار دانشگاه+ فیلم»، «جزئیات برگزاری اعتکاف خانگی اعلام شد»، «خروج دانشگاه شهید رجایی از ماموریت خود، تهدید بزرگی است»، «رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی دولت نهایی شد»، «لیست موسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج اعلام شد»، «برخی دانشگاه‌ها کارمندان خود را به هیئت علمی تبدیل کرده‌اند»، «نحوه برگزاری کنکور دکتری در شهر‌های قرمز خوزستان» و «تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰، مطالبه داوطلبان در ترس از خیز مجدد کرونا» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چرا فیتیله‌ اعزام دانشجو به خارج پایین کشیده شد؟

 اعزام دانشجو به خارج از کشور برای تحصیل تحت عنوان بورس تحصیلی خارج یا فرصت مطالعاتی رویه‌ای مرسوم در دانشگاه‌ها است که طی چندین و چند سال دانشجویان برای بهره مندی از این فرصت راهی دانشگاه‌های خارج از کشور می‌شوند.

مدرک فروشی، درد کهنه نظام آموزشی/ مدرک دانشگاه از ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان!

مدرک فروشی درد کهنه‌ نظام آموزشی که سالهاست آموزش عالی با آن دست به گریبان است و هر روز گره‌های کور دیگری می‌خورد.  مرکز ثقل فروش این مدارک زیر زمین‌های میدان انقلاب است، میدانی پر از کتاب فروشی‌های رنگارنگ که در پشت ظاهر زیبای خود هر کدام پستویی دارند که در آن فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر برای شکستن شاخ غول بیکاری، دود لپ تاپ می‌خورند و  اقدام به فروش مدرک، نگارش پایان نامه و مقاله می‌کنند.  

سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان خواهد شد

وزیر علوم گفت: برنامه آینده ما این است که سازمان امور دانشجویان متولی امور رفاهی دانشجویان در دانشگاه‌ها شود و در جایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور داشته باشند، وظایف را معاون فرهنگی انجام خواهد داد.

اختلال در سامانه آموزشیار دانشگاه+ فیلم

بر اساس اخبار واصله از سوی دانشجویان، انتخاب واحد ترم بهمن سامانه آموزشیار با اختلال مواجه شد.

جزئیات برگزاری اعتکاف خانگی اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: امسال برنامه ای با عنوان «فرصت انس» در نظر گرفته شده است که جایگزین اعتکاف شود. «فرصت انس» برنامه ای برای ستاد اعتکاف کل کشور است که در قم مستقر هستند. 

به گفته معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، طرح انس یک طرح اعتکاف خانگی محسوب می شود.

خروج دانشگاه شهید رجایی از ماموریت خود، تهدید بزرگی است

عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور گفت: دانشگاه شهید رجایی در حال خروج از مأموریتِ خود یعنی تربیت معلم است، این موضوع تهدید بزرگی است.

لیست موسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج اعلام شد

 کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی لیست مؤسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این بروز رسانی، اسامی ۱۵۳ مؤسسه اعزام دانشجو مجاز و ۱۳۵ مؤسسه غیرمجاز اعلام شدند، دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور ضروری است جهت حصول اطمینان هرچه بیشتر، فهرست دانشگاه‌های معتبر در لیست اداره کل دانش آموختگان را مطالعه کنند.

برخی دانشگاه‌ها کارمندان خود را به هیئت علمی تبدیل کرده‌اند

محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره اقدامات برخی دانشگاه ها در تبدیل کارمند به هیئت علمی، گفت: با وجود اینکه تبدیل کارمند به هیئت علمی دانشگاه ممنوع شده، اما در برخی دانشگاه ها این اتفاقات افتاده است.

نحوه برگزاری کنکور دکتری در شهر‌های قرمز خوزستان

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در کنکور دکتری، اظهار کرد: به منظور رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی در کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مقرر شد حوزه‌های برگزاری این آزمون افزایش پیدا کند.

او افزود: بر این اساس به منظور جا به جایی کمتر بین شهری داوطلبان کنکور دکتری ناپیوسته، تعداد حوزه‌های برگزاری این آزمون به ۱۱۰ شهر رسید. در کنکور دکتری سال ۹۹  تعداد کل حوزه‌های برگزاری در سراسر کشور ۶۰ عدد بود.

تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰، مطالبه داوطلبان در ترس از خیز مجدد کرونا

تجربه سال گذشته و اعلام تعویق آزمون تنها چند روز پیش از برگزاری کنکور دکتری ۹۹  و وضعیت غیر قابل پیش بینی شیوع کرونا و همچنین شیوع گونه‌های جدیدویروس کفه احتمال تعویق  به سمت سنگینی می‌چرخد، اما از سوی دیگر در این چند ماهه گذشته چند آزمون از جمله هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، آزمون استخدامی وزارت بهداشت، المپیاد علمی دانشجویی، آزمون سامفا و... برگزار شده اند و شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شده است.

بدهی میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد پرداخت نشده است

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد گفت:  بنیاد شهید از سال ۹۲ تا ۹۶ هیچ پرداختی به دانشگاه آزاد نداشته و دانشگاه به دلیل رسالت اجتماعی خود و تکریم خانواده شهدا از تحصیل این دانشجویان ممانعت به عمل نیاورده و نهایت همکاری را برای ادامه تحصیل آن‌ها انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور دکتری کنکور سراسری سازمان امور دانشجویان اعزام دانشجو به خارج برخی دانشگاه ها حوزه دانشگاهی دانشگاه ها دانشگاه آزاد هیئت علمی نظام آموزشی کنکور دکتری گفت وگو اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت

ایسنا/بوشهر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حمایت مدیران ارشد سازمانی و همت همکاران در استان‌ها، برخی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها، برندی معتبر در کشور شده‌اند که پیشنهاد می‌شود صنایع حتماً از این واحدها استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا، سروری‌مجد روز شنبه ۸ اردیبهشت در جریان بازدید از پتروشیمی های مستقر در عسلویه  با اشاره به برخی طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال از سوی دانشجو و صنعت روبرو بوده، طرح پویش است که دانشجویان به‌عنوان نیروی کار، برای تجربه‌اندوزی و با حداقل هزینه به صنایع معرفی خواهند شد و پس از اتمام تحصیل، صنایع به انتخاب خود می‌توانند مستعدترین‌ها را جذب کنند. همچنین مدارس عالی مهارتی به‌عنوان طرح راهگشا با توجه به نیاز صنایع و رفع این نیازها در مناطق تأسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و مجهز است که با توجه به یکپارچگی دانشگاه، این ظرفیت‌ها در خدمت هر واحد دانشگاهی در هر استان به‌عنوان پشتیبان برای انعقاد قرارداد با صنایع قرار می‌گیرد. این اقدامات نشان‌دهنده تحولاتی است که در دانشگاه به وجود آمده تا آینده‌ای روشن برای دانشگاه، کشور و نسل جوان ترسیم شود.
دانشگاه آزاد کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌ها به استان‌هاست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، گفت: آن چیزی که در استان بوشهر به‌عنوان چالش یا مزیت وجود دارد در حقیقت دغدغه یا فرصتی برای کل دانشگاه آزاد اسلامی است.
سعید رازقی ادامه داد: در کل استان‌ها با توجه به فرصت‌های موجود، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه آن استان پای‌کار آورده می‌شود و در حقیقت این دانشگاه در هر استان، مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و مهارتی دانشگاه به استان‌هاست.
وی با اشاره به وجود نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات در استان بوشهر بیان کرد: امید است با این حس همکاری و علاقه‌مندی موجود در دانشگاه و صنایع مستقر در عسلویه با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری، آنچه به‌عنوان مأموریت در حوزه‌های ذکر شده برای دانشگاه در نظر گرفته و در استان بوشهر عملیاتی و به منصه ظهور رسانده شود.
دانشگاه‌ها راهگشای صنایع هستند
مدیر فنی مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه نیز با ابراز علاقه‌مندی ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بستر همکاری فراهم است و از چند جهت می‌توان این ارتباط را پیش برد.
غلامرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه می‌توان تلفیق صنعت و دانشگاه را پیش برد، افزود: این پتروشیمی می‌تواند پذیرای دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه باشد که امکانات رفاهی نظیر خوابگاه نیز مهیاست و قطعاً در طرح‌های توسعه‌ای از این گروه از دانشجویان می‌توان بهره برد.
وی با بیان اینکه در بخش R&D نیز می‌توان از ظرفیت دانشگاه بهره گرفت، مطرح کرد: در بخش فنی چالش‌هایی وجود دارد که با توجه به اینکه دانشگاه و دانشجویان به دانش روز مسلط هستند، به‌ویژه در بحث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی و نیز افزایش ایمنی و کارایی تجهیزات می‌توانند راهگشای صنایع باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو